پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در دیدگاه اسلامی نسبت به تمدن نوین اسلامی باید توجه کنیم که یک دین و تمدن واحد وجود دارد و امری که از خداوند فاصله بگیرد به عنوان تمدن تعریف نمی‌شود.

شعار سال: آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی که عصر روز ۳۰ آذرماه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند برای انسان خط روشنی را در مسیر زندگی مشخص کرده است و آینده برای انسان مبهم و مجهول نیست.

وی افزود: چشم‌انداز نگاه و دیدگاه دینی در تمدن اسلامی در دو دیدگاه فردی و جمعی تعریف می‌شود؛ در نگاه فردی خداوند ویژگی‌های انسان ایده‌آل را انسانی مدیرانه تعریف کرده است که باید صاحب حیات طیبه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه حیات طیبه انسان یکی از موضوعات مهمی در زندگی انسان است، ادامه داد: انسان دارای دو بعد زندگی حیوانی و نیازهای مادی همچون تنفس و تغذیه و بعد دیگری به نام عقلانی است.

عابدینی گفت: زندگی حیوانی انسان در مقایسه با زندگی معنوی و آخرت او بسیار کم ارزش است چراکه کم رنگ بودن آن را می‌توان در نوع توجه خداوند به این بخش مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه دستورات الهی بخشی از نیازهای حیات طیبه انسان را تأمین می‌کند، تصریح کرد: انسان باید نسبت به واژه «لا اله الله» و حیات طیبه خود معرفت پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: بر اساس آیات الهی قرآن کریم، هر اندازه که انسان مؤمن باشد و فعالیت شایسته انجام دهد و عمل صالح با ایمان او آمیخته شود، نتیجه آن در حیات طیبه انسان تأثیرگذار است.

عابدینی با بیان اینکه انسان در زندگی به تولد دوباره و آزادگی نیازمند است، بیان کرد: آرامش و امنیت از مقوله‌های تأثیرگذار در تمدن اسلامی است.

وی گفت: در چشم‌انداز جامعه دینی نسبت به جامعه، نخستین ملاک رعایت عدل و قسط است که باید مردم را به اجرای آن تشویق و ترغیب کرد و زیبایی این امر در اجرای فعالانه انسان تعریف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حمایت از مظلومان یکی دیگر از موضوعات مهم در زندگی انسان است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

عابدینی یادآور شد: در دیدگاه اسلامی نسبت به تمدن نوین اسلامی باید توجه کنیم که یک دین و تمدن واحد وجود دارد و امری که از خداوند فاصله بگیرد به عنوان تمدن تعریف نمی‌شود.

وی اضافه کرد: از نظر اسلام و قرآن، یک تمدن برای آینده‌نگری داریم که آن تمدن الهی، اسلامی و دینی است که ائمه(ع) به آن اشاره کرده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار 1 دي 1394 ، کد مطلب3006701: www. mehrnews.com


نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین