پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۱
وزیر حمل و نقل روسیه گفت: هر گونه تردد در دریا خزر باید با توافق پنج کشور ساحلی عملی شود و کنوانسیون های سازمان جهانی دریانوردی در این دریا ملاک عمل نیست.

شعار سال : «ماکسیم یوروئیچ ساکالوف» در پایان سومین نشست وزیران حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر در تهران افزود: البته برای توسعه همکاری های دریایی در منطقه و حفظ محیط زیست، می توان از استانداردهای سازمان جهانی دریانوردی برای حفظ محیط زیست این دریا استفاده کرد تا کشورها تا دو سال آینده با اعمال قانون های سختگیرانه به حفظ محیط زیست در این دریا توجه داشته باشند.

این مقام روس درباره تعرفه جابجایی کالا و مسافر تصریح کرد: موفقیت ما در این عرصه به همکاری همه کشورهای حاشیه خزر بستگی دارد و باید با تدوین مقررات مانع های موجود برطرف و تعرفه واحدی در این بخش بین کشورهای منطقه اعمال شود.

ساکالوف اضافه کرد: به همین منظور وزیران حمل و نقل کشورهای حاشیه خزر تصمیم گرفتند در نشست های بعدی، نمایندگان گمرک و سازمان های تعیین کننده تعرفه حضور داشته باشند تا بتوانیم مانع های موجود را به راحتی برطرف کنیم.

وی گفت: امنیت و ایمنی کشورهای حاشیه خزر در بخش حمل و نقل برای ما اهمیت زیادی دارد و یکسان سازی مقررات به تسهیل تردد کالا و مسافر در این منطقه می انجامد.

وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه بر توسعه مناسبات کشور خود با همسایگان حاشیه خزر تاکید کرد و افزود: بدون شک اجرای طرح های مختلف حمل و نقل، تردد مسافر و بار را در این منطقه بیش از پیش تسهیل خواهد کرد.

به گفته او، برگزاری سومین نشست و استمرار آن نشان می دهد کشورهای حاشیه خزر برای توسعه همکاری در بخش های مختلف حمل و نقل اهمیت زیادی قائلند.

وزیر حمل و نقل روسیه گفت: در این نشست با تعامل و همکاری مناسب و مذاکره های گروه کارشناسی راهکارهای توسعه همکاری پنج جانبه در بخش دریایی، هوایی، زمینی و ریلی برای کشورهای حاشیه خزر حاصل شد و امیدواریم شاهد اجرای این توافق ها در منطقه و توسعه همکاری باشیم.

* پیش بینی ترانزیت سالیانه تا 40 میلیون تن بار در کریدور غرب خزر

ساکالوف افزود: توافق های کشورهای حاشیه خزر به ما اجازه می دهد یک زیرساخت مطمئن در بخش حمل و نقل منطقه به وجود آید تا کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب در این منطقه فعال شود.

وی گفت: با توسعه همکاری ها در کریدور شمال به جنوب افزون بر توسعه ترانزیت و حمل و نقل در منطقه، پاکستان، هند و دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی از این کریدور استفاده خواهند کرد و افزایش اشتغالزایی و ساماندهی حمل و نقل در منطقه خزر را سبب می شود.

وی درباره اهمیت توسعه حمل و نقل ترانزیتی در کریدور شرق خزر افزود: نه فقط در شرق خزر بلکه با اتصال خط آهن رشت به آستارا، کریدور غربی این دریا آماده می شود و پیش بینی می کنیم سالیانه 30 تا 40 میلیون تن بار در این مسیر ترانزیت شود.

* جریمه آسیب زنندگان به محیط زیست خزر در روسیه: رهاسازی ماهی

وزیر حمل و نقل روسیه تاکید کرد «روسیه برای حفظ منابع آبی خزر اهمیت زیادی قائل است».

وی ادامه داد: اکنون جریمه سرمایه گذارانی که در خزر به محیط زیست لطمه بزنند، تکثیر و رهاسازی ماهی در دریای خزر است تا نسل ماهیان خاویاری در این دریا حفظ شود.

سومین نشست وزیران حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر با حضور نمایندگانی از جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت همکاری حمل و نقلی در بخش های هوایی، دریایی، زمینی و ریلی بین کشورهای این منطقه در تهران برگزار شد.

بیانیه پایانی سومین نشست وزیران حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر در تهران بر ضرورت مدرن سازی زیرساخت های حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی موجود و راه اندازی و ساماندهی سرویس های مسافری میان کشورهای این منطقه تاکید کرد.

دو نشست پیشین وزیران حمل و نقل کشورهای حاشیه دریای خزر در باکو و آستاراخان روسیه برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ نشرخبر : 02 دی 1394 کد مطلب : 81891817 (5066486) www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین