پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: مطالبات استان کردستان در بخش آب به صورت جدی در حال پیگیری است که نتایج آن در آینده‌ای نزدیک باعث رونق اقتصادی استان خواهد شد.

شعار سال: اقبال شانظری در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش آب و سیاست‌های وزارت نیرو در تخصیص آب به کردستان، اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های ارائه شده توسط شرکت آب منطقه‌ای در جلسات متعددی با حضور مقامات استانی و ملی، مطالبات استان در بخش آب مطرح و به صورت جدی پیگیری شده و افزایش 100 درصدی سطح اراضی شبکه‌های مرزی حاصل این فعالیت‌هاست.

وی افزود: در سایر حوضه‌ها نیز مطالبات استان همواره در حال پیگیری بوده که نتایج آن در آینده‌ای نزدیک باعث رونق اقتصادی استان خواهد شد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه براساس آمار و داده‌های موجود ایستگاه‌های هیدرومتری، میزان رواناب سطحی استان 4.58 میلیارد مترمکعب است، گفت: در برخی اخبار منتشر شده که اراضی شبکه‌های پایاب استان از دوهزار و 940 هکتار قبلی به 17 هزار و 102 هکتار رسیده که این رقم البته با پیگیری‌های شرکت آب منطقه‌ای و مقامات استانی و نمایندگان به میزان 18 هزار هکتار دیگر افزوده شده و فقط مربوطه حوضه مرزی غرب است نه کل اراضی شبکه‌های پایاب استان کردستان؛ در حال حاضر با پیگیری‌های صورت گرفته سطح اراضی شبکه‌های قابل اجرای استان در حوضه مرزی غرب بالغ بر 35 هزار هکتار بوده و امکان اجرای شبکه‌های سه و چهار آنها نیز فراهم شده است.

شانظری ادامه داد: ضمنا کل سطح اراضی شبکه‌های استان در حوضه مرزی غرب (شامل شبکه‌های پایاب سدهای در دست بهره برداری و اجرا) بالغ بر 46 هزار هکتار است.

وی عنوان کرد: اراضی شبکه پایاب سد گاوشان در استان نیز با تلاش شرکت آب منطقه‌ای به پنج هزار هکتار افزایش یافته، یعنی علاوه بر یک هزار و 500 هکتار اجرا شده قبلی سه هزار و 500 هکتار جهت اجرای شبکه‌های سه و چهار تامین اعتبار و تحویل سازمان جهاد کشاورزی شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کردستان همچنین اعلام کرد: کاهش تخصیص کشاورزی سد قشلاق بدلیل کاهش آورد سد تحت تأثیر تغییر اقلیم و اهمیت و اولویت تامین آب شرب سنندج (که تنها منبع تامین آب شرب آن سد قشلاق می‌باشد) انجام شده و در شرایط نرمال و در صورت افزایش آورد سد، اهداف کشاورزی سد مذکور نیز افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است برنامه ریزی منابع آب در سنوات گذشته علی رغم کاهش شدید منابع آب، به شکلی صورت گرفته که کمترین خسارتی به کشاورزان و باغداران حاشیه و پائین دست سد وارد نشود.

شانظری یادآور شد: گرچه تعیین سهم استان کردستان از سد داریان تاکنون نهایی نشده و در حال بررسی است، علاوه بر در نظر گرفتن سهم استان از حوضه سد داریان، در قالب سد بلبر دو (نی آباد)، وزیر نیرو و معاون ایشان اعلام کردند که کلیه اراضی کشاورزی حاشیه سد داریان تا ارتفاع پمپاژ 200 الی 250 متر از آب سد مذکور تامین شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان کردستان، تاریخ انتشار 12 تیر 96، کد مطلب: 964-2691-5:www.kurdistan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین