پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
باغ موزه ای که قرار است در محل کنسولگری قدیم انگلیس در کرمان ساخته شود، درنشستی با حضور مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت و رئیس روابط عمومی شرکت، موزه شرق صنعت نفت نام گذاری شد.

شعار سال: این نشست که با حضور دکتر اکبر نعمت الهی، مدیر موزه ها و اسناد صنعت نفت، فاطمه کاهی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش، مدیران و مسئولین منطقه و دفتر اسناد صنعت نفت برگزار شد به لزوم مراقبت اصولی و علمی از مرمت عمارت کنسولگری تاکید شد.

مدیر منطقه کرمان در ابتدای این نشست به جمع بندی روند اجرای فاز دوم مرمت بنای کنسولگری اشاره کرد و گفت: اقدامات انجام شده در راستای رسالت حفظ و صیانت از سرمایه های ملی لازم و ضروری است.

در ادامه جلسه مدیر موزه و دفتر اسناد وزارت نفت هدف از ساخت این موزه ها را حفظ و بازتاب فعالیت های صنعت عظیم صنعت نفت و آگاهی مردم از سیر تحولات این صنعت دانست و گفت: باغ موزه کرمان، موزه شرق صنعت نفت است و پس از شناسایی مدون اشیاء ، اسناد قدیمی و ارزشمند و دستاورد های گذشته صنعت نفت در بخش های استخراج ،انتقال،توزیع (پخش)نفت جهت افزایش عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

اکبر نعمت الهی همچنین به ضرورت انجام فرآیند ترمیم بنای باغ موزه مطابق با استانداردهای آسیب‌شناسی و مرمت تاکید کرد و یادآور شد : وزارت نفت از داشته های خود مراقبت می کند.

لازم به ذکر است، در این نشست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان ؛رسماً عهده دار بررسی، نظارت و نگهداشت باغ موزه یاد شد.

گفتنی است، عمارت قدیمی کنسولگری انگلیس در مهر ماه ۱۲۷۳ در محله زریسف توسط سید ابوالحسن خان بیگلری (حاکم کرمان در دوره زندیه) ساخته شد و در حال حاضر در میان مجموعه خانه‌های سازمانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمان قرار دارد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پايگاه اطلاع رساني موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت ايران، تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1396، کد مطلب: -:www. petromuseum.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین