پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
استاندار گلستان با یادآوری اینکه سند آمایش گلستان نهایی شده، تاکید کرد: آموزش ها و هدایت های تحصیلی دانش آموزان در استان باید بر محور سند آمایش انجام شود.

شعار سال: حسن صادقلو ظهر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: آموزش و پرورش منشاء هدایت تحصیلی نیست و فقط می تواند در این حوزه مشاوره بدهد.

وی افزود: سطح هدایت تحصیلی مشاوره است و اینکه چرا تصمیم گیرندگان و سیاست گذاران هدایت تحصیلی را به استان ها و شهرستان ها واگذار کرده اند، جای تامل دارد.

استاندار گلستان با بیان اینکه هدایت تحصیلی نیاز به یک تصمیمات کلان در سطح کشور دارد، ادامه داد: سند آمایش استان گلستان نهایی شده و این سند باید به هدایت تحصیلی و آموزش استان جهت دهد.

وی با تاکید بر اینکه بیان اینکه آموزش ها در گلستان باید بر محور سند آمایش انجام شود، تصریح کرد: در سند آمایش تک محوری نداریم بر همین اساس محور آموزش، توسعه و اشتغال هم استان تک محوری نیست.

تاکید بر توجه به ظرفیت های استان

صادقلو متذکر شد: در هدایت تحصیلی باید به ظرفیتهای خدماتی، گردشگری، صنعت و کشاورزی استان توجه شده و محور هدایت تحصیلی باید از سند آمایش احصاء شود.

وی تاکید کرد: افق آینده در دستگاههای اجرایی استان در بخشهای صنعت، کشاورزی، گردشگری و ... مشخص است که باید به اطلاع آموزش و پرورش رسانده شود تا بر اساس اطلاعات آن ها در هدایت تحصیلی به دانش آموزان مشاوره داده شود.

استاندار گلستان متذکر شد: برای تدوین سند جامع هدایت تحصیلی در استان نیازمند سند جامع اشتغال گلستان هستیم و نیاز است از سند جامع اشتغال و اقتصاد مقاومتی در جهت امضاء تفاهم نامه های استانی و آموزش و تربیت دانش آموزان و صدور دانش فنی و اعزام افراد ماهر به خارج از کشور برسیم.

صادقلو خواستار تدوین تقویم دستگاهی و تعیین وظایف دستگاه های اجرایی در هدایت تحصیلی شد و گفت: تاکنون نتوانسته ایم از ظرفیت های موجود در بودجه برای تجهیز هنرستان ها در استان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته استان گلستان مجوز دریافت ۴۱۶ میلیارد تومان اسناد خزانه را دریافت کرد و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از آن توسط دستگاه های مختلف جذب شد.

صادقلو یادآور شد: مسائل نظری هدایت تحصیلی، آموزش خانوادهها، نیاز به هدایت تحصیلی، ارزش نگاری مسئله، نقش اقتصادی مشاغل در هدایت تحصیلی، بازدید و ایجاد جاذبه های حین تحصیل از موضوعاتی است که باید در فرآیند هدایت تحصیلی مورد توجه قرار گیرد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 31 تیر 1396، کد مطلب: 4037829:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین