پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
رئیس سازمان لیگ از لغو قرارداد با شرکت برهان مبین در خصوص بلیت فروشی مسابقات لیگ برتر خبر داد.

شعار سال: شب گذشته و در برنامه 90 گزارشی از مسائل ابهام برانگیز در نحوه بلیت فروشی توسط شرکت برهان مبین و همچنین اعلام آمار تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه پخش شد.

به گزارش نامه نیوز، در این گزارش اعلام شد که این شرکت با دریافت 35 درصد از درآمد حاصل از بلیت فروشی سهمی بیش از پرسپولیس و استقلال در بلیت فروشی ها دارد.

عادل فردوسی پور ابتدا با حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ تماس گرفت و از وی این سوال را مطرح کرد که چه زمانی و بر چه مبنایی این قرارداد شبه ترکمانچای منقعد شده و چرا همچنان پابرجاست.

بهاروند در این خصوص گفت: در تاریخ اول آبان ماه 89 فدراسیون فوتبال قراردادی با فناوری ریاست جمهوری و نهادی وابسته به دولت امضاء شد و در واقع تفاهم‌نامه بین معاون فناوری ریاست جمهوری و اداره کل تربیت بدنی به امضا رسید و حتی کارهای بعد از آن هم به طور دولتی انجام گرفت.

او ادامه داد: قرار بوده شرکت برهان مبین در قبال بلیت فروشی به تجهیز و رفع مشکلات پنج ورزشگاه‌ آزادی، یادگار امام تبریز، نقش جهان، ثامن الائمه مشهد و غدیر اهواز اقدام کند که متاسفانه این کار انجام نشد. هدف از این قرارداد احترام به هواداران و بلیت فروشی اینترنتی بوده اما متاسفانه فقط یک ورزشگاه تجهیز شده و اقدام دیگری صورت نگرفته است.

سرپرست سازمان لیگ برتر با بیان اینکه آقایان کفاشیان و تاج این قرارداد را امضاء کردند و تفاهم آن را داشتند، عنوان کرد: زمانی که بنده به سازمان لیگ آمدم، متوجه 35 درصد از مبلغ بلیت‌هایی که به شرکت برهان مبین تعلق می‌گیرد، شدم اما مخالف آن بودم چون واقعا این مقدار درصد زیاد است و از سوی دیگر درآمد آنچنانی به باشگاه‌ها نمی‌رسد.

بهاروند با بیان اینکه مردم توانایی خرید بلیت گران را ندارند، گفت: از زمانی که به سازمان لیگ آمدم بیش از 50 مکاتبه داشتم و مسیر اشتباه بلیت فروشی را گفتم؛ با وزارت ورزش جلساتی داشتیم و قرار است طی روزهای آینده قرارداد با شرکت برهان مبین لغو شود؛ این شرکت از سال 89 قراردادی داشت که در سال 92 نیز مجددا قراردادی امضاء شد.

وی اضافه کرد: تعداد تماشاگری که اعلام می‌شود اگر مبهم است به این دلیل بوده که در هر مسابقه 10 تا 15 درصد بدون بلیت وارد ورزشگاه می‌شوند؛ آمار دقیق برای هواداران پرسپولیس در فصل گذشته 512 هزار و 648 عدد بوده است.

بهاروند به سوال فردوسی پور مبنی بر اینکه آیا پای ژن خوب و آقازاده ها در عقد این قرارداد وسط بوده پاسخ روشنی نداد و اعلام کرد که بی خبر است اما تاکید کرد: در این هفته قرارداد با شرکت برهان مبین را فسخ می‌کنیم چون من اصلا این قرارداد را قبول ندارم.

فردوسی پور همچنین در گفتگو با بهاروند به اینکه سهم باشگاه ها در زمان مقرر به باشگاه ها پرداخت نمی شود و در انتهای سال این کار صورت می گیرد انتقاد و این سوال را مطرح کرد که سود پول های ذخیره شده کجا می رود که پاسخ روشنی هم دریافت نکرد.

در ادامه علی اکبر طاهری، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس نیز نکاتی را اعلام کرد و در آخر نوبت به بیهقی قائم مقام شرکت برهان مبین رسید. وی در ابتدا برای فردوسی پور و برنامه اش ابراز تاسف کرد که چرا اتهامات را مطرح کرده اند و در زمانی نامناسب به شرکت وقت پاسخگویی داده شده است.

قائم مقام این شرکت همچنین مدعی شد که از سوی این شرکت بیش از دو میلیارد تومان در ورزشگاه آزادی هزینه شده است که مجری 90 از وی خواست هفته آینده به همراه گزارشگر این برنامه به آزادی بروند و به طور مستند نشان دهند که دو میلیارد مذکور در کدام بخش ها هزینه شده است. بیهقی همچنین اعلام کرد ارقام منتشر شده در باره درآمد این شرکت از بلیت فروشی ها صحت ندارد.

نظرسنجی برنامه این هفته 90 نیز به سوالی درباره موافقت یا مخالفت با واگذاری بلیت فروشی به باشگاه ها اختصاص داشت که بیش از 92 درصد موافقت خود با واگذاری به باشگاه ها را اعلام کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نامه ، تاریخ انتشار 24 مرداد 96، کدمطلب:۴۲۱۳۹۸، www.namehnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین