پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: از 111 هزار و 800 میلیارد ریال گندم خریداری شده تا امروز بیش از هفت هزار میلیارد ریال به گندمکاران پرداخت شده است.

شعار سال: یزدان سیف در مصاحبه اختصاصی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل زراعی تا امروز هشت میلیون و 600 هزار تن گندم خریداری شده است افزود: کشاورزانی که تا 20 خرداد امسال گندم را تحویل دادند، 100 درصد پول خود را دریافت کردند و کشاورزانی که محصول خود را تا 23 مرداد فروخته اند تا امروز 50 درصد طلب خود را دریافت کرده اند.

وی افزود: میزان گندم خریداری شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو میلیون و 100 هزار تن کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولت ایران علت کاهش خرید تضمینی گندم را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش شدید باران در اراضی دیم و آسیب جدی به این محصول در بسیاری از مناطق کشور دانست.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران پیش بینی کرد میزان خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت تا نه میلیون و 500 هزار تن برسد.

وی همچنین تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در مدت یک تا دو ماه آینده پول کشاورزان به طور کامل پرداخت می شود.

سیف گفت: سال گذشته حدود 15 هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شد و امسال براساس پیش بینی های انجام شده 13 هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

وی همچنین از اجرای موفق طرح عرضه گندم در بورس خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 20 هزار تن گندم در چهار استان اردبیل، زنجان، مرکزی و خراسان شمالی در بورس عرضه شده است.

وی گفت: اجرای برنامه سیاست تضمینی گندم از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است که پس از فراهم شدن زیرساخت های لازم طرح عرضه بورس در گندم جایگزین خرید تضمینی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: با وجود کاهش میزان تولید گندم امسال نیز نیاز داخل به طور کامل برطرف می شود و نه تنها نیازی به واردات نداریم بلکه برنامه صادرات گندم به بازار کشورهای همسایه همچنان ادامه دارد.

سیف درباره روند خرید تضمینی دانه های روغنی نیز گفت: تاکنون 190 هزار تن دانه روغنی کلزا خریداری شده است و پیش بینی می شود با خرید تضمینی دانه روغنی سویا و آفتابگردان مجموع میزان خرید دانه های روغنی به 400 هزار تن برسد.

وی افزود: سال گذشته در مجموع 210 هزار تن دانه روغنی به صورت تضمینی خریداری شد.

وی افزود: 200 میلیارد ریال دیگر از طلب کشاورزان باقی مانده است که تا هفته آینده پرداخت می شود و در مجموع به کشاورزان بابت خرید تضمینی دانه های روغنی 4 هزار و 900 میلیارد ریال پرداخت شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 26 مرداد 96، کدمطلب: ۱۷۶۷۳۰۵:www. iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین