پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
رئیس بیمارستان امیرالمؤمینن (ع) کردکوی از راه‎اندازی نخستین مرکز بازتوانی قلبی استان گلستان در این بیمارستان خبر داد.

شعارسال: زاوش افراسیاب، از راهاندازی نخستین مرکز بازتوانی قلبی استان گلستان در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) کردکوی خبر داد.

وی با بیان اینکه متأسفانه مقوله بازتوانی قلبی در کشورمان فراگیر نشده است، گفت: مرکز بازتوانی قلبی به بیماران قلبی که تحت عمل جراحی قرار گرفتند کمک میکند تا آمادگی بدنی آنها به حالت نرمال بازگردد.

رئیس بیمارستان امیرالمؤمینن (ع) کردکوی ادامه داد: علاوهبر بیماران قلبی جراحیشده سایر بیماران قلبی، افراد مبتلا به بیماری دیابت و اضافه وزن شدید طی دورهای مشخص توسط دستگاهها و برنامههای خاص از پیش تعیینشده زیر نظر متخصص قلب قرار میگیرند و در برخی موارد در صورت صلاحدید، متخصص قلب از روانشناس، متخصص تغذیه، فیزیوتراپی و ... مشورت میگیرد تا بازده جسمی این دسته از بیماران به حالت نرمالتر برگردد و شرایط جسمی آنها بهتر از گذشته شود.

افراسیاب با بیان اینکه راهاندازی مرکز بازتوانی قلبی در استان کار راحتی نبود، بیان کرد: حدود چهار سال گذشته برای راهاندازی این مرکز در استان تلاشهایی صورت گرفته بود اما متأسفانه به نتیجه نرسید تا اینکه در روزهای اخیر بههمت رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی و مردم این مرکز به بهرهبرداری رسید.

وی با بیان اینکه راهاندازی مرکز بازتوانی قلبی خدمت بزرگی به مردم استان گلستان محسوب میشود، گفت: تعداد مراکز بازتوانی قلبی در ایران محدود است.

رئیس بیمارستان امیرالمؤمینن (ع) کردکوی از فعال شدن توریسم سلامت در بیمارستان امیرالمؤمینن (ع) کردکوی خبر داد و مطرح کرد: با توجه به اینکه این بیمارستان مرکز اصلی جراحی قلب استان گلستان بود و پذیرای بیماران قلبی از کشورهای همجوار اعم از ترکمنستان، تاجیکستان و ... است مجوز واحد بینالملل بخش قلب بیمارستان امیرالمؤمینن (ع) کردکوی اخذ شد و در هفته گذشته به بهرهبرداری رسیده است.

افراسیاب متذکر شد: در حال حاضر واحد بینالملل بخش قلب آماده پذیرش بیماران است و در حال مذاکره با کانالهای ارتباطی توریستی هستیم تا این بخش برای خدماتدهی به بیماران فعالتر شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان قلب امیرالمؤمینن (ع) کردکوی تا یک سال و نیم گذشته تنها مرکز قلب استان گلستان بود، تصریح کرد: بیمارستان قلب امیرالمؤمینن (ع) کردکوی با دو CCU، برخورداری از بخش مراقبتهای ویژه قلبی با بیش از 60 تخت ویژه و یک مرکز آنژیوگرافی فعال در حال خدماتدهی به بیماران است.

گفتنی است؛ بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) در سال 1379 در شهرستان کردکوی تأسیس شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26شهریور1396، کدخبر: 13960626000295: www.golestan.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین