پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲
جنگنده های ناشناس شب گذشته 2 موضع متعلق به گروهک تروریستی داعش در شهر ساحلی سرت در شمال لیبی را هدف قرار دادند.

شعارسال: به گزارش شبکه خبری سرت، 2 جنگنده یادشده مناطق الصبیحه و الظهیر در حومه شهر سرت را مورد اصابت قرار دادند که داعشی ها از آن برای انبار تسلیحات خود استفاده می کردند.

اهالی سرت تاکید کردند که صدای جنگنده ها را بر فراز این شهر و همچنین صدای تیراندازی داعشی ها به سمت این دو جنگنده شنیده اند.

داعش که بطور عمده برخی از مناطق سوریه و عراق را به اشغال خود درآورده بر بخشی از نوار ساحلی دریای مدیترانه و بطور مشخص در اطراف سرت و النوفلیه در غرب منطقه السدره لیبی تمرکز یافته است.

بر اساس این گزارش، ماهیت این جنگنده ها مشخص نشده است اما گزارش ها حاکی است که جنگنده های فرانسه ظرف چند روز گذشته در حریم هوایی لیبی ظاهر شده اند.

از سوی دیگر بر اساس این گزارش، شاهدان عینی یادآورشدند که شعله های آتش را در محل هجوم پس از حمله هوایی به مواضع یاد شده مشاهده کرده اند. هنوز معلوم نیست که این حمله تلفات جانی به همراه داشته است.

به گفته منابع محلی جنگنده های ناشناس دو روز پیش نیز مواضع داعش در منطقه الظهیر در 20 کیلومتری غرب سرت را هدف قرار دادند و تلفات سنگینی در میان عناصر داعشی و تجهیزات نظامی شان برجا گذاشت.

در این حمله همچنین یکی دیگر از مواضع داعش یعنی اردوگاه صنعتی النهر هدف قرار گرفت که گردان 166 گروه مسلح موسوم به فجر لیبی تا ماه مارس گذشته در آن استقرار داشت.

داعش از خلا وجود دولت یکپارچه در لیبی سو استفاده کرده و از شهر سرت به عنوان مقر خود در این کشور نام می برد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 25 دی 1394، کدمطلب: 81921386 (5108177)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین