پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
وزير جهاد کشاورزي تاکيد کرد: توليد و عرضه کالاهاي کشاورزي بايد به صورت «زنجيره اي» انجام شود.

شعار سال: به نقل از وزارت جهاد کشاورزي، مهندس محمود حجتي در جلسه هم انديشي و اتخاذ تصميم لازم براي محصول کشمش در سال جاري که با حضور معاونين وزير، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و روساي سازمان هاي جهاد کشاورزي توليدکننده انگور و کشمش و همچنين نمايندگان تشکل هاي توليدکننده و کارخانه هاي فرآوري اين محصول برگزار شد، تصريح کرد:توليد محصولات کشاورزي علاوه بر رعايت روش هاي بهره وري از جمله استفاده از شيوه هاي نوين آبياري و ارقام پربازده، بايد تقاضامحور و بازارپسند باشد و سليقه مشتري در همه مراحل توليد از جمله ارقام،فرآوري و بسته بندي مورد توجه قرار گيرد.
وزير جهاد کشاورزي با تاکيد بر اين که توليد و عرضه کالاهاي کشاورزي بايد به صورت «زنجيره اي» انجام شود،اظهار داشت: نهادسازي براي توليدات انبوه و اقتصادي بخش کشاورزي ضروري است.
حجتي با اشاره به اين که در زنجيره توليد محصولات کشاورزي،نهاده ها با قيمت مناسب تامين و بدون تحميل هزينه هاي واسطه گري در اختيار توليدکنندگان قرار مي گيرد،گفت:لازم است زنجيره توليد انواع محصولات کشاورزي ترسيم و با شناسايي حلقه هاي مفقوده،نسبت به رفع نقايص اقدام شود.
وي با بيان اين که ظرفيت هاي قابل توجه و بازارهاي جديدي براي عرضه محصولات کشاورزي وجود دارد،تاکيد کرد:بخش عمده اي از محصولات باغي از جمله کشمش،پسته و زعفران با هدف صادرات توليد مي شود و ضرورت دارد توليد و عرضه اين محصولات متناسب با نياز بازارهاي هدف و در زنجيره صورت گيرد.
وزير جهاد کشاورزي تقويت عرضه محصولات کشاورزي در بورس کالا را ضروري برشمرد و افزود: درحال حاضر، محصولات ذرت و جو به طور کامل و همچنين محصولاتي نظير پسته و زعفران نيز در بورس کالاي کشاورزي عرضه مي شود.
حجتي با اشاره به اين که سياست هاي حاکم و ناظر اقتصادي دولت،پايين آوردن سود تسهيلات بانکي است،از تعيين سود 15 درصدي براي تسهيلات فعاليت هاي بخش کشاورزي خبر داد و گفت: اين نرخ سود پايين ترين نرخ سود تسهيلات اعطايي است ولي براي اقتصادي و قابل رقابت شدن توليدات کشاورزي، تسهيلات بخش کشاورزي بايد با سود کمتر از اين در اختيار بهره برداران قرار گيرد.
وي،سود تسهيلات بانکي بخش کشاورزي کشورهاي منطقه از جمله آذربايجان و ترکيه را سه تا چهار درصد عنوان کرد و افزود:کاهش نرخ تورم و تناسب نرخ سود تسهيلات با نرخ تورم از سياست هاي اقتصادي دولت است.
وزير جهاد کشاورزي خاطرنشان کرد:دولت با اختصاص پنج هزار ريال يارانه به توليدکنندگان در ازاي هر توليد هر کيلوگرم کشمش و همچنين تعيين و برخورداري از تعرفه ترجيحي براي واردات موز در ازاي صادرات کشمش، از باغداران و صادرکنندگان اين محصول حمايت مي کند.
حجتي بر لزوم اصلاح روش هاي توليد انگور و شيوه هاي نگهداري، فرآوري و فروش محصول کشمش تاکيد کرد و گفت: روش سنتي خريد تضميني کشمش از سوي سازمان تعاون روستايي با مشارکت توليدکنندگان و تشکل ها و صنايع مرتبط بايد تغيير و سازمان تعاون روستايي نيز بايد از تشکيل نهادها در اين زمينه حمايت کند.
وي با بيان اين که بازار کشمش همچون پسته و زعفران بايد به سمت تثبيت قيمت ها حرکت کند،اظهار داشت: روساي سازمان هاي جهاد کشاورزي استان ها بايد نسبت به شناسايي و رفع مشکلات توليد،فرآوري و بازاررساني محصول کشمش اقدام کنند.
در اين جلسه، معاون امور باغباني وزارت جهاد کشاورزي نيز اظهار داشت:در حال حاضر، 75 ميليون تن انگور در دنيا توليد مي شود که از اين ميزان يک ميليون و 100 هزار تن کشمش بدست مي آيد.
محمدعلي طهماسبي بر ضرورت حضور موثر تشکل ها در زنجيره هاي توليد و حمايت از صادرات کشمش تاکيد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ 4 مهر 96، کد مطلب: 120170926132749469: www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین