پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴
موج آوارگان و پناهجویان اروپا در سال 2016 کمتر از سال گذشته نخواهد بود.

شعار سال:به نقل از روزنامه ایندیپندنت؛ بر پایه پیش بینی های سازمان ملل، در سال 2016 یک میلیون پناهجوی دیگر خواهند کوشید از راه بالکان و شرق مدیترانه وارد اروپا شوند.

در این گزارشِ کمیسیون عالی پناهجویان سازمان ملل، پیش بینی شده شمار زنان و کودکان که پیشاپیش گسیل شده اند یا در تلاش هستند به خویشاوندان مذکر خود که پیشتر وارد این قاره شده اند بپیوندند افزایش خواهد یافت.

در سال 2015 بیش از یک میلیون نفر وارد اروپا شدند که یکی از بزرگترین کوچ مردمان از زمان جنگ دوم جهانی به این سو به شمار می رود و با ادامه درگیریها در سوریه و عراق و تبعیض در میان اقلیت های افغان، و درگیری و فقر در شمال و شرق آفریقا، اروپا نباید انتظار کاهش شمار تازه واردها را داشته باشد.

در این چند ماه، درصد فزاینده ای از پناهجویان و مهاجران زنان و کودکان بوده اند.

در این گزارش آمده است: «با افزایش سفر خانواده ها، این روند همچنان افزایش خواهد یافت. افزون بر آن، زنان و کودکان پیشاپیش اعزام می شوند یا در تلاش هستند به خویشاوندان مرد خود که مدتی است در کشورهای مقصد هستند بپیوندند

این گزارش می افزاید: جامعه جهانی در بحران سال 2015 غافلگیر شد و در سال 2016 برای برآوردن نیازهای امنیتی و انسانی پناهجویان، نیازمند واکنشی هماهنگ خواهد بود.

بر پایه تحلیل کمیسیون عالی پناهجویان سازمان ملل، ورود به اروپا از راه دریای مدیترانه درسال پیش افزایش یافت و در ماه اکتبر به اوج خود رسید. از میان کسانی که از بالکان و شرق مدیترانه از راه می رسند 55 درصد مرد، 17 درصد زن و 28 درصد کودک هستند.

هرچند سوری ها و افغان ها و عراقی ها بزرگترین گروه های مهاجران و پناهجویان را می سازند و 91 درصد کسانی که از راه ترکیه وارد یونان می شوند از ده کشور برتر مولد پناهجویان هستند، شمار فزاینده ای از آوارگان نیز از جنوب غرب آسیا و غرب آفریقا می آیند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان,تاریخ انتشار 26 دی 1394,کد مطلب: 5463130 www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین