پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره هلدینگ سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی از طی شدن مراحل نهایی خرید ۳۰+۳۰ بوئینگ برای هواپیمایی آسمان خبرداد.

شعار سال: ولی آذروش با حضور در نمایشگاه مطبوعات به انعقاد خرید هواپیما از شرکت بوئینگ اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی و جهت‌گیری‌مان در سال اقتصاد مقاومتی به گونه‌ای است که بتوانیم گام‌های موثری را برداریم و بر این اساس، پیرو نیازی که در کشور در بخش حمل و نقل وجود دارد، توسعه ناوگان هواپیمایی شرکت هواپیمایی آسمان در زیر مجموعه این هلدینگ را هم در دستور کار قرار داده‌ایم و خوش‌بختانه موفق شده‌ایم از هشت فروند هواپیمای فعال و مشغول به خدمت در این شرکت، امروز به ۲۴ فروند هواپیمای فعال و در حال خدمت برسیم و همچنین به تازگی قرارداد خرید ۳۰+۳۰ فروند بوئینگ را هم منعقد کرده‌ایم.

قرارداد خرید ۳۰ + ۳۰ بوئینگ در مراحل نهایی است

آذروش در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به موضع‌گیری‌های اخیر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قرارداد خرید هواپیما از بوئینگ چه وضعیتی خواهد یافت، گفت: قرارداد ما با بوئینگ نهایی شده و ۳۰+۳۰ را مدیران این شرکت پذیرفته‌اند و علاوه بر آن، فاینانس این قرارداد را خود بوئینگ عهده‌دار شده است. اکنون در انتظار مجوز اوفک هستیم و تلاش داریم امور فاینانس این قرارداد را به اتمام برسانیم. تاکنون مشکلی در این روند پیش نیامده و کار به روال معمول و عادی به پیش می‌رود.

وی در ادامه افزود: امیدواریم در خصوص مجوز اوفک هم مشکلی پیش نیاید و با توجه به اینکه پیشتر هم اوفک برای خرید هواپیماهای دیگر توسط کشورمان که برخی تجهیزاتشان ساخت آمریکا بود، مجوز صادر کرده، احتمالا این مرحله نیز بی مشکل سپری خواهد شد تا به روزترین محصولات بوئینگ که به آخرین تجهیزات و دستاوردهای تکنولوژیکی این شرکت مجهز هستند، بر حسب قرارداد منعقد شده، در اختیار کشورمان قرار گیرند.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با اشاره به دیگر برنامه‌های در دست پیگیری در این مجموعه سرمایه‌گذاری وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: علاوه بر این اقدامات، احیای برند بزرگ و ملی کفش ملی که در زیرمجموعه آتیه صبا قرار دارد را هم در دستور کار داریم و در شرکت‌های دیگر زیرمجموعه‌مان مانند "آپادانا سرام"، "لاستیک سازی یاسا" و... هم طرح‌های مختلفی را به کار بسته‌ایم تا سهم‌مان در تولید در کشور روزافزون شده و به مدد سود این شرکت‌ها، خدمات بهتری به مجموعه بازنشستگان کشوری که صاحبان این مجموعه ها هستند، ارائه دهیم.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا برخی شرکت‌ها را منحل یا واگذار خواهید کرد و اگر این گونه است، آیا چنین تصمیمی بر اساس دستور رئیس جمهور برای جلوگیری از بنگاه داری صندوق‌ها اتخاذ شده است، گفت: یکی از کارهای بسیار مهم و اساسی که جزو برنامه های اساسی ما نیز هست، حذف بنگاه‌داری از صندوق‌های بازنشستگی و هلدینگ‌ها و شرکت‌های وابسته به آن هاست که بر مبنای ماموریت‌هایی‌ست که دولت، رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن را اعلام کرده‌اند.

وی افزود: قطعا شرکت‌هایی که کم بازده هستند یا سودآوری ندارند و حتی زیان‌ده هستند، اولویت ما در انحلال، تسویه یا واگذاری هستند و در این مسیر اعتقاد داریم با این اتفاق، از هزینه‌های بسیار بسیار زیادی که این شرکت‌ها به مجموعه صندوق بازنشستگی تحمیل می‌شود، جلوگیری به عمل خواهد آمد و بر این اساس، این سیاست را با جدیت پیگیری خواهیم نمود.

مدیرعامل آتیه صبا در ادامه گفت: ما در مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری آتیه صبا در این خصوص پیش قدم شده و نه شرکت را در بخش‌های صنعت و معدن، حمل و نقل و گردشگری در دستور انحلال و تسویه داریم که امیدواریم با عملیاتی کردن این اقدام، گام‌های مثبت و موثری را به لطف الهی برداریم و البته تلاش داریم که نیروهای کارآمد شاغل در این مجموعه‌ها و حتی آن دسته از نیروهای انسانی که شاید از نظر کارآیی شرایط خوبی را نداشتند را با برنامه‌ریزی‌هایی مورد حمایت قرار داده و این بخش از کار را نیز مدیریت کنیم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قرار است روش مدیریت صندوق‌های بازنشستگی نیز تغییر کند، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده که وزیر تعاون، کار و رفاه و اجتماعی ابلاغ کرده، واگذاری سهام شرکت‌های سودده به بازنشستگان کشوری نیز در دستور کار صندوق‌های بازنشستگی قرار گرفته که با واگذاری سهام "بیمه ملت" الحمدلله آغاز شده و بعد از آن بناست واگذاری سهام بانک رفاه را در پیش داشته باشیم و این روند ادامه خواهد یافت تا بازنشستگان بتوانند از سود این مجموعه ها بیش از پیش بهره مند شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار 12 آبان 96، کد مطلب: 3960812010، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین