پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲
وزیر جهاد کشاورزی گفت، ایران قصد دارد در آینده با افزایش میزان محصول گندم خود در تولید این کالا به خودکفایی برسد.

شعارسال: به نقل از رویترز، محمود حجتی، وزیر کشاورزی ایران روز پنجشنبه در پاریس گفت، ایران قصد دارد در آینده با افزایش میزان محصول گندم خود در تولید این کالا به خودکفایی برسد، اما همچنان به واردات ذرت و جو وابسته خواهد بود.

ایران در سال های اخیر یکی از وارد کنندگان عمده گندم در جهان بوده است. حجتی در مجمع تجاری ایران و فرانسه گفت، واردات سالانه گندم ایران در سال جاری که تا ماه مارس ادامه دارد به 1.5 میلیون تن کاهش یافته و کشور امیدوار است تا در سال آینده به خودکفایی در تولید گندم برسد.

دولت ایران اوایل ماه جاری اعلام کرد در حال بررسی کاهش 2 میلیون تنی حجم ذخایر گندم استراتژیک خود و رساندن آن به 3 میلیون تن است تا در هزینه های ذخیره سازی گندم صرفه جویی نماید.

حجتی بدون اشاره به طرح کاهش حجم ذخایر گندم کشور گفت، تولید گندم داخلی از بهبود شیوه های آبیاری و تکنولوژی مربوط به بذرها منتفع خواهد شد.

«با توجه به میزان سطح زیر کشت گندم، مشکل ما بیشتر مربوط به میزان محصولی است که برداشت می شود... ما امیدواریم با افزایش میزان برداشت محصول به خودکفایی برسیم.»

وزیر کشاورزی ایران افزود، دولت که با مشکل کمبود جدی آب مواجه است قصد دارد سیستم های آبیاری مدرن را در 450 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این کشور نصب نماید.

وی افزود، در بخش بذر، ایران می خواهد روابط خود با فرانسه را به عنوان یک تولید کننده مهم دانه های دارای محصول توسعه دهد.

بخش کشاورزی و مواد غذایی در سفر سپتامبر گذشته هیئت فرانسوی به ایران یکی از نقاط مورد تمرکز بود و مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه هم گفته که بخش کشاورزی یکی از بخش هایی بود که روز پنجشنبه موافقتنامه هایی با ایران در آن زمینه منعقد شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 9بهمن1394، کدخبر: 984605: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین