پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۹۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز بیرون از آموزش و پرورش، آموزش‌های مهارتی می‌بینند.

شعارسال: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز بیرون از آموزش و پرورش، آموزش‌های مهارتی می‌بینند.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از سیاست‌هایی که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده‌ است، سیاست مشارکت و هم‌افزایی بین ظرفیت‌های ملی برای تحقق اهداف دولت است.

وی ادامه داد: امضای این تفاهم‌نامه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و جایگاه ویژه‌ای دارد و به لحاظ آموزشی منجر به مهارت هم در آموزش و پرورش و هم در دانشگاه علمی ـ‌کاربردی می‌شود.

زرافشان افزود: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های ابلاغی در خصوص اقتصاد مقاومتی و اشتغال اعلام کردند و در تنظیم سیاست‌های برنامه ششم نیز تأکید ایشان بر توسعه آموزش‌های مهارتی است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: کارگروهی مشترکی با دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی برای توسعه آموزش‌های مهارتی در دفتر وزارتی تشکیل شد و ظرفیت‌ها و تعداد رشته‌ها مبادله شد و قرار شد کارگروه مشترکی تشکیل شود و محور تفاهم‌نامه تنظیم شود.

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه در شرایطی منعقد می‌‌شود که دوره متوسطه ما در آستانه یک تحول قرار دارد یعنی در ساختار فعلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یک دوره دو ساله است که در برنامه پیش رو، این دوره به دوره سه ساله تبدیل می‌شود و دانش‌آموزان این رشته یک سال بیش‌تر آموزش می‌بینند.

زرافشان تأکید کرد: علاوه‌ بر ظرفیت‌های دانشگاه جامع، در حال حاضر بیش از 70 هزار نفر از دانش‌آموزان ما بیرون از آموزش و پرورش، آموزش‌های مهارتی می‌بینند و به نظر می‌آید همکاری‌های مشترک خوبی ایجاد خواهد شد و در پبشرفت اقتصاد کشور مفید خواهد بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس-تاریخ انتشار سه شنیه 13 بهمن 1394-کد خبر: 13941113001081-www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین