پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۰۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
وزير آموزش وپرورش در نشست بررسي دستاورد ها، نقد، نظر و چشم انداز آينده سند تحول خطاب به معاونين حوزه ستادي از انتظارش گفت.

شعار سال: به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، عصر ديروز سيد محمد بطحايي در گردهمايي معاونين، مديران كل و جمعي از مديران ارشدكه در آستانه ششمين سال رونمایی از سند تحول بنیادین در سالن حجاب تهران برگزار شد، اظهاركرد: شورای عالی ومعاونت ها تلاش كنند سند تحول را از حالت شعارزدگي به سمت عمل گرايي سوق دهند وحرکت کنند و در جلساتفقط از مشکلات وموانع سند سخن نگویید بلکه از دستاوردها وراهکارهای جدید اجرای سند نیز گزارش بدهید.

وي افزود: برگزاري اين نوع نشست ها بسيار ضروري است تا مسير را دائما رصد كنيم پس بايد اين جلسات به صورت مستمر وچارچوب دارتر برگزار شود.

بطحايي تصريح كرد: ما مسير تحول را به اميد رسيدن به يك دشت شكوفا طي مي كنيم اميدواريم آموزش وپرورشي در شان ومنزلت اين مردم داشته باشيم.

وزيرآموزش وپرورش با تاكيد برضرورت عزم ملي براي اجراي تحول در آموزش وپرورش گفت: در اجراي سند تحول بايد علاوه برداشتن باور به اين كار ايمان نيز داشته باشيم.

عضو كابينه تدبير واميد گفت: مشكلات آموزش وپرورش حل نمي شود مگر اينكه تحول عملي شود.تحول يك مفهوم كلي نيست بلكه آنچه بايد عمل كنيم تحول است اجراي برنامه ها يعني تحول و تحول بايد اجرا وعمل شود.

بطحايي خاطرنشان كرد: بارها ازاين موضوع سخن گفتيم كه تا آموزش وپرورش به يك گفتمان ملي تبديل نشود، تحول اتفاق نمي افتد،اما امروز مي گويیم شايد تا زمانی تحول اتفاق نيفتد گفتمان ملي محقق نمي شود ، بنابراین باید تحولات عملی شود آن هم در زمانی که موثر است زیرا اگر اقدامات خود را در زمان ومكان مناسب انجام ندهيم اثر خود را ازدست مي دهد.

وزيرآموزش وپرورش اظهاركرد: گاهي كار خوب را انجام مي دهيم اما زمان انجام آن گذشته است بنابراین انجام آن تاثيري ندارد باید در راستای اجرای سند تحول فعاليت ها بايد به نحوي انجام وسند اجرایی شود كه شيريني آن را مردم احساس كنند.

وي ادامه داد: محيط مدرسه باید به گونه ای جذاب باشد كه بچه با شادي وانگیزه مضاعف وارد مدرسه شوند و هنگام خروج، از تعطیلی مدرسه احساس ناراحتی کنند.

بطحايي تصريح كرد: در استقرار سند تحول بنیادین موانع بسياري وجود دارد كه تنها خودمان بايد به دنبال راهکار و رفع موانع باشیم نباید انتظار داشت دیگران بیایند و این مشکل را برطرف کنند.

وی خطاب به معاونین حوزه ستادیگفت: توقعمن از شما این نیست که بیایید اینجا فقط مشکلات را مطرح کنید بلکه انتظار من این است شما به ارائه راهکار بپردازید و رفع موانع کنید.

وزير آموزش وپرورش افزود: در جلسات مختلف بارها بر اجراي مصداقي سند و اجرای با سرعت آن تاكيد كردم مستمرا اجرای سند باید رصد شود تا میزان پیشرفت سند در طول یک دوره زمانی مشخص شود وبا چند ماه قبل مقایسه شودواگر مشکلی هست آن را رفع کنیم.

وي ادامه داد: همواره باید فعاليت هاي اجرا شده مورد بررسي قرار گيرد تا ببينيم اجراي متوازن سند محقق شده يا نه! بايد ببينم پيشرفت سند در كدام حوزه ها بيشتر ودر كدام حوزه ها اجرای آن با مشکل مواجه بوده است.

عضو كابينه تدبير واميد افزود: جامعه آموزش وپرورش با كيفيتي را از ما مي خواهد و اين توقع زيادي نيست، می شود آن را بر آورده کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ 28 آذر 96، کد مطلب: 694865: www.pana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین