پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۰۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که آموزش و پرورش موفق نمی شود مگر با مشارکت آحاد مردم گفت: تربیت علمی، عقلانی و اخلاقی دانش آموزان سرلوحه برنامه های این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید است.

شعارسال: سید محمد بطحایی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی افزود: آموزش و پرورش با همه اهمیتی که در دین مبین اسلام و آموزه های دینی موردتاکید قرار گرفته است، موفق نمی شود مگر با مشارکت آحاد مردم وبراین اساس آموزش و پرورش می تواند به موفقیت برسد و بر مشکلات عدیده ای که به صورت مزمن از گذشته وجود دارد فائق آید.

وی تصریح کرد: این موضوع به شرطی است که آموزه های غنی دینی و اسلامی و چشم اندازهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مدیران ارشد کشور را مد نظر قرار دهیم و مشارکت و همراهی مردم را داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یقین دارم که در آینده نه چندان دور آموزش و پرورش در شان مردم شهید پرور و قهرمان در کشور برقرار خواهیم کرد و مدارس کشور در شان دانش آموزان و آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.
بطحایی اضافه کرد: در نظام آموزش و پرورش کشور امروز بیش از940 هزار معلم در تلاش هستند تا بیش از 13 میلیون دانش آموز را در بیش از 106 هزار واحد آموزشی از جهل و ظلمت به سمت نور رهنمود کرده و چگونه زیستن را به آنها بیاموزند.
وی تاکید کرد: معلمان سخت کوش به رغم کمبود امکانات در مدارس و مشکلات اقتصادی و تبعیض ها، صمیمانه و مسئولانه درخدمت مردم هستند و با تمام توان در تلاش هستند تا نسلی خلاق و کارا تربیت کنند.
بطحایی در بخش دیگری از سخنانش به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و تایید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری رسیده است اشاره کرد و گفت: اجرای این سند در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و در صدد هستیم تا برنامه های سند را اجرایی کنیم.
وی اهتمام جدی به بسط و توسعه عدالت آموزشی، دستیابی برابر دانش آموزان ، توسعه مهارت آموزشی به جای حافظه محوری، تجهیز کارگاه و آزمایشگاه و کارآفرینی، توسعه حرفه های دانش بنیان متناسب با نیاز جامعه و اولویت بخشی فعالیت های تربیتی و تربیت اسلامی که جامعه اسلامی مورد هجمه ناجوانمردانه حوزه های مختلف قرار گرفته است را از برنامه های سند تحول آموزش و پرورش برشمرد.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تلاش برای تکریم حقیقی و منزلت معلمان،به روزکردن متون درسی و منابع آموزشی با تعامل با دانشگاه ها، حوزه های علمیه و سایر مراکز آموزشی از جمله برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در این زمینه در سال های پیش رو گام های جدی برمی داریم.
بطحایی تاکید کرد: بر اساس مفاد سند تحول آموزش و پرورش باید چرخش اساسی در آموزش و پرورش صورت گیرد و تبدیل به تحولی بزرگ در نظام تربیتی و آموزشی شود، آن هم براساس اقنائات فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و نیازهای امروز و فردا که البته در این مسیر به همدلی همه ایرانیان که دل در گرو تعالی ایران اسلامی دارند و متدینانی که سوز عاقبت به خیری نوجوانان و جوان را در دل دارند، میسر خواهد شد.
وی در سخنان خود در پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران مشارکت آحاد مردم را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در صدد هستیم فرزندانمان را منتظران واقعی و شهروندان عصر ظهور تربیت کنیم چرا که براساس تعالیم اسلامی در زمان ظهور علم گسترش یافته و اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی حاکم می شود به همین دلیل در تلاش هستیم تربیت علمی، عقلانی و اخلاقی را در مدارس حاکم ساخته و در دولت تدبیر و امید دستیابی به این اهداف را در سرلوحه برنامه ها قرار دهیم.
وزیر آموزش و پرورش به سالروز 13 آبان ماه ، روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز اشاره کرد و گفت: این ایام که یادآور سه واقعه بزرگ و تاریخ ساز در انقلاب اسلامی است، تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه، مجاهدت و ظلم ستیزی دانش آموزان و دانشجویان در سال57 ، شهادت 56 نفر در این راه و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 است و خانواده بزرگ آموزش و پرورش نیز اعم از دانش آموزان ومعلمان همواره در کنار سایر آحاد مردم قهرمان و دوشادوش آنها در پیروزی انقلاب اسلامی نقش شایانی داشته اند به گونه ای که بیش از 36 هزار دانش آموز شهید و بیش از پنج هزار معلم شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی به مراسم اربعین حسینی نیز اشاره کرد و افزود: سه واقعه مذکور ریشه در عاشورای سرخ حسینی دارد و امام شهیدان با الهام از درس های عاشورا توانستند بزرگترین انقلاب قرن را بر علیه مستبکران بیافریننند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 12 آبان 96، کد خبر:82717927 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین