پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
وزیر آموزش و پرورش: الگویی برای دریافت شهریه در مدارس غیردولتی مشخص و ابلاغ شده است و همه مدیران مکلف به رعایت آن هستند.

شعارسال : سید محمد بطحایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: گزارش‌های زیادی به ما درباره تخلفات مدیران غیردولتی می‌رسد که پس از بررسی متوجه می‌شویم برخی از این تخلفات اتفاق افتاده است.
وی از اولیای دانش آموزانی که در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به ادارات آموزش و پرورش منعکس کنند و در این باره گفت: به ادارات آموزش و پرورش نیز تاکید کرده ایم که با شدت و جدیت موضوع را پیگیری کنند و وجوه دریافتی خارج از الگوی شهریه را به خانواده‌ها باز گردانند.
بطحایی تاکید کرد: به مدیران آموزش و پرورش سه ماه مهلت داده شده است که گزارش‌های مردمی درباره تخلفات مدارس غیردولتی را بررسی و حتما پیگیری کنند تا اجحافی در حق کسی نشود.
وزیر آموزش و پرورش همچنین به حادثه دبستان دخترانه در ارومیه اشاره کرد و گفت: گزارش‌هایی که از بازرس ویژه وزارتخانه و مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گرفته ام حاکی از آن است که هنوز مراجع رسمی تعرض سرایدار مدرسه به دانش آموز را تایید نکرده اند.
بطحایی تصریح کرد: آنچه که در شبکه‌های مجازی از تعرض به دختر دانش آموز گفته شده اتفاق نیفتاده و فقط در حد یک بی حرمتی سرایدار به دانش آموز بوده است و ما منتظر بررسی بیشتر از جانب مراجع ذیربط هستیم.
وی تاکید کرد: بنده با مسببان کمترین بی حرمتی به دانش آموزان برخورد خواهم کرد، اما متاسفانه عده‌ای، معلمان مدرسه را درخصوص این موضوع با مشکلات عاطفی روبرو کرده اند که من با دو مرتبه تماس تلفنی با معلمان مدرسه از آن‌ها دلجویی و آنان را به آرامش دعوت کردم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: هم مقامات قضایی و هم مقامات انتظامی درحال پیگیری جدی موضوع هستند و با مسببان این حادثه برخورد قانونی انجام خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پیگیری خودکشی دو دانش آموز اصفهانی گفت: این مسئله، موضوعی فرادستگاهی است و خیلی ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد بلکه مرتبط با دستگاه‌های فرهنگی و ارتباطاتی کشور است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه‌هایی در دست تهیه داریم که دانش آموزان در مدارس بیشتر با آثار و عواقب شبکه‌های اجتماعی آشنا شوند و خانواده‌ها در کنترل و جلوگیری از آثار شبکه‌های اجتماعی نقش بسزایی دارند که البته امروز این نقش کمرنگ شده است.
بطحایی افزود: برنامه ویژه آموزش خانواده از یکی دو هفته آینده در مدارس آغاز خواهد شد و شرکت در این دوره‌ها برای خانواده‌ها الزامی است و از خانواده‌ها می‌خواهم که حتما در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره که برغم اینکه سازمان برنامه و بودجه پیش از این به شما قول حمایت بیشتر درخصوص بودجه داده بود، اما هنوز حقوق معلمان حق التدریس پرداخت نشده است، گفت: بخشی از حقوق معلمان حق التدریس به خزانه رفته است و پرداخت آن به زودی انجام خواهد شد.
بطحایی خاطر نشان کرد: شرایط خزانه دولت، شرایط بسیار دشواری است و این دشواری مختص به آموزش و پرورش نیست و همه دستگاه‌ها این سختی را تحمل می‌کنند، اما با عنایتی که دولت همیشه به آموزش و پرورش داشته است امیدواریم در این شرایط سخت هم مطالبات فرهنگیان پرداخت شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: شرایط ما از آن جهت با سایر دستگاه‌ها متفاوت است که بخشی از معوقاتی که به همکاران بدهکار هستیم جزو هزینه‌های پرسنلی آنهاست که آن هم در اولویت اول دولت است و امیدواریم دولت بتواند این مطالبات را پرداخت کند تا ما بزودی از شرمندگی همکارانمان بیرون بیاییم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 3 آبان 1396، کدخبر: 1867754 ، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین