پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۱۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
سفیر سابق ایران در نیوزلند تاکید کرد: عرض و طول کشور ما حدود 2000 کیلومتر است بنا براین برای دفاع از خود نیاز به موشکی با برد 2000 کیلومتر داریم.

شعارسال : سید مجید تفرشی سفیر سابق ایران در نیوزلند و کارشناس حقوق بین الملل ، با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبینی براقدامات موشکی ایران در منطقه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منشور سازمان ملل متحد ماده 51 که در آن تاکید شده که کشورها حق دفاع از خود را دارند، اقدام به ساخت موشک می کند.

وی افزود: عرض و طول کشور ما حدود 2000 کیلومتر است، به عنوان مثال اگر دشمن بخواهد از خلیج گواتر به ما حمله کند ما باید از ماکو با موشک حمله دشمن را خنثی کنیم؛ برای این اقدام نیاز به موشکی با برد 2000 کیلومتر داریم و ساخت و ساز این موشک به هیچ کشوری مربوط نیست زیرا که ساخت آن صرفا برای مسائل دفاعی است.

تفرشی ادامه داد: بنابراین هنگامی که ما کشوری با این وسعت داریم ساخت موشک با برد 2000 کیلومتر نیز فقط برای دفاع از خودمان است؛ اگر کشورهایی مانند امارات، بحرین و کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس اقدام به ساخت موشک با این مقدار برد بکنند مشخص است که این اقدام آن ها بر مبنای مسائل تهاجمی است.

سفیر سابق ایران در نیوزلند تاکید داشت: کشور ما حدود 250 سال است که به هیچ کشوری تجاوز نداشته است؛ یعنی تاریخ قدمت عدم دخالت کشور ما در امور داخلی کشورهای دیگر حتی از قدمت تاریخ استقلال آمریکا نیز بیشتر است، لذا جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که بخواهد تهاجم را سر لوحه کار خود قرار دهد.

وی در پایان با بیان این که عدم ساخت موشک برای دفاع حماقت محض است تصریح کرد: اگر کشوری عدم ساخت موشک را بپذیرد در واقع مهر تاییدی بر خطرناک بودن خود زده است؛ جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود موشک خواهد ساخت و این موضوع ارتباطی به هیچ کشوری ندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 2 دی 1396، کدخبر: 886647 ، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین