پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
عضو سابق هیأت رئیسه سازمان لیگ گفت: اگر قرار است فرصت کوتاهی در اختیار سرمربی تیم ملی باشد به طور قطع نمی‌تواند تاکتیک‌های مدنظر خود را پیاده کند.

شعارسال:امیر عابدینی مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با رادیو تهران درخصوص اینکه اسپانسر تیم ملی در چه وضعیتی است و آیا قراردادی هست یا خیر، گفت: توقعات این اسپانسر از فدراسیون فوتبال زیاد بود و طوری بود که اگر این قرارداد بسته می‌شد فدراسیون فوتبال ایران در حالت کیش و مات قرار می گرفت و فدراسیون فوتبال نمی‌توانست انتظارات را برآورده کند. قرارداد کاملا یکطرفه بود و من از دوستان حقوقی وقتی سوال کردم به این نتیجه رسیده بودند که فقط به صورت خرید کردن از این برند امسال را با این اسپانسر بگذرانند، با حداکثر تخفیف و این راهکار اجتناب‌ناپذیر بود برای فدراسیون فوتبال. با توجه به پیشنهادی که آنها داده بودند و فرصتی که وجود نداشت اسپانسر حداقل یکسال فرصت می‌خواست که تولیدات را تحویل فدراسیون بدهد، در نهایت وقتی من با دوستان صحبت کردم به این نتیجه رسیده بودند که از این برند استفاده کنند اما نه بر اساس قرارداد درازمدت.

عابدینی در ادامه درخصوص اینکه چرا فدراسیون فوتبال با توجه به اینکه ایران جزء تیم‌ اول آسیا است باید به مبلغ بازار از این برند خریداری کند، در صورتی که این برند برای بیشتر تیم‌ها کار می‌کند، گفت: شاید در برهه‌ زمانی که آن قرارداد قبلی را پشت سر هم لغو کردیم،‌ دقیق مطالعه نشده بود، نمی‌توانم در این برنامه اسم برندها را به زبان بیاورم اما چیزی که هست یکی از برندها در ایران معروف شده بود و تمام باشگاه‌ها با این برند کار می‌کردند قراردادش به یکباره لغو شد، وقتی که این اتفاق افتاد رفتیم با یک برند ایتالیایی مذاکره کردیم، این برند هم با توجه به اینکه نتوانست انتظارات را برآورده کند به کنسل شدن قرارداد نزدیک شد و نتوانستیم با این برند کار کنیم و به هر حال به صورت یکطرفه قرارداد را لغو کردیم در صورتی که بعدها مشخص شد مدارکی نداشتیم که بخواهیم یکطرفه این قرارداد را لغو کنیم، زمانی که ما با این برندها مذاکره کردیم در واقع در خوب نبود چرا که خیلی‌ها فکر می‌کردند ما در جام جهانی حضور نخواهیم داشت اما با توجه به اینکه راهکار مشخص بود و اینکه ما می‌دانستیم که قطعا به جام جهانی می‌رویم برای مذاکره با برند بعدی با دستپاچگی این اتفاق افتاد.

وی در ادامه درخصوص اینکه چرا مسئولان ما فکر درازمدت ندارند و چرا امیدوار نبودند که می‌توانیم به راحتی به جام جهانی صعود کنیم که با آرامش با یک برند خوب قرارداد امضا کنند، گفت: متاسفانه ما عادت به ناباوری و کمتر خودمان را دیدن کرده ایم. این اتفاق از کجا نشات می‌گیرد من نمی‌دانم. متاسفانه این اتفاق در ابعاد مختلف کاری ما افتاده است، حالا چه در فوتبال و چه در جاهای دیگر باید خودمان را باور کنیم ، ما قدرت و پتانسیل این را داشتیم که پیش‌بینی کنیم به جام جهانی می‌رویم. این پیش‌بینی را آنهایی که صاحب عقل فوتبالی بودند پیش‌بینی کردند و با توجه به اینکه بعدا کی‌روش فراز و نشیب‌هایی را در فوتبال ایران ایجاد می‌کرد همیشه‌ نگرانی‌هایی وجود داشت که آیا کی‌روش این آخرین بازی‌اش است که به عنوان مربی فعالیت می‌کند یا نه در بازی بعد هم به عنوان سرمربی حضور دارد. مواضعی که بعضی از بازیکن‌ها می‌گرفتند برای تیم ملی هم شاهد بودیم اما با همه این شرایط در حال حاضر روند خوبی را فوتبال ایران پیش گرفته است، وقتی به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی حضور داریم مطمئنا روی ایران یک حساب دیگری باز می‌کنند.

عابدینی در ادامه تاکید کرد: همانطور که ما نگران گروهمان هستیم تیم‌های دیگر هم نگران بازی با ایران هستند و به دنبال این هستند که مقابل ایران با چه تاکتیکی بازی کنند. ما متاسفانه خودمان را باور نداریم اما دنیا ما را باور دارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه فیفا پولی را بابت صعود به جام جهانی به تیم‌های حاضر در این تورنمنت حضور دارند داده است تا با یک برنامه‌ریزی دقیق در جام جهانی حاضر شوند اما مشخص نیست این پول به ایران داده شده است یا خیر، گفت: البته این موضوع را باید مسئولین فدراسیون فوتبال توضیح بدهند آن چیز که من اطلاع دارم و می‌دانم اطلاعاتم کم نیست باید بگویم که ما با مشکل شدیدی بابت انتقال این پول مواجه بودیم، به خاطر تحریم‌هایی که شما بیشتر از من می‌دانید. این اتفاقات برای فوتبال ما بسیار شکننده است، باید بگویم مبلغ خوبی فیفا به تیم‌های حاضر در جام جهانی می‌دهد، اگر ما از گروه خودمان صعود کنیم مطمئنا این مبلغ افزایش پیدا می‌کند،‌منهای رقمی که به بازیکنان داده می‌شود و در واقع این رقم را به باشگاه‌های بازیکنان هم می دهند.

عابدینی در ادامه تاکید کرد: من صراحتا باید بگویم که نباید نگران حقوق و مزایا باشیم و نباید نگران پاداش‌ها باشیم و نه نگران پوشیدن لباس خوب برای جام جهانی، باید هزینه کنیم، هیچ تیمی بدون تدارک قوی در جام جهانی حضور پیدا نخواهد کرد.

وی در ادامه درخصوص اینکه آیا با پیشنهاد کی‌روش مبنی بر اینکه یک تا دو روز بازیکنان در هفته در اختیار تیم ملی باشند موافق است یا خیر‌،گفت: بله من موافق هستم آقای استانکو همین کار را انجام می‌‌داد. استانکو دو روز بازیکنان را می‌گرفت ، اگر قرار است یک فرصت کوتاهی در اختیار سرمربی تیم ملی باشد قطعا نمی‌تواند تاکتیک‌های مدنظر خود را پیاده کند اما با توجه به این برنامه‌ریزی می‌تواند تاکتیک خود را با بازیکنانی که در اختیار دارد القا کند. من فکر می‌کنم هارمونی کار تیمی این را می‌طلبد که همه با هم همکاری کنند و بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار دهیم و الان در حال حاضر به فکر این باشیم که موفقیت تیم ملی برای ما از همه چیز در فوتبال مهمتر است.

عضو هیات رئیسه سابق فدراسیون فوتبال در خصوص مجمعی که برگزار شد و انتخاب اسلامیان و همچنین اعتراض عزیزی خادم نسبت به رای‌گیری که صورت گرفت گفت: همیشه وقتی این انتخابات برگزار می‌شود اعتراض‌هایی صورت می‌گیرد اما آقای عزیزی خادم اعتراضی ندارد، وقتی من با چند نفر صحبت کردم به تعبیر آقایان 25 رای به عزیزی خادم داده شده است. این 25 نفر معتقدند که روند انتخابات سالم نبوده است و اعتقاد دارند که این بحث‌ها از کیش شروع شده است و از سخنرانی آقای تاج آغاز شد. وقتی می‌گویند ما نمی‌گذاریم کسی با ویژگی‌های خاصی حضور داشته باشد یعنی نمی‌گذاریم رقیب کاری کند. وقتی این بحث‌ها مطرح می‌شود معنا و مفهوم خاصی پیدا می‌کند، من راجع‌به پاداش و صحبت‌هایی که مطرح شده است مبنی بر اینکه بعضی از دوستان خانواده‌هایشان را به سفر بردند صحبت نمی‌کنم. اما می‌خواهم راجع‌ به این موضوع صحبت کنم که رئیس فدراسیون اصفهانی‌است ، دبیر اصفهانی‌ است، نایب رئیس اول اصفهانی است، ناظر مجمع یک اصفهانی است خب این واقعا نگران کننده است. ای کاش می‌گفتند یک ناظر برای یک کاندیداها و یک ناظر دیگر برای کاندیدای دیگر و ناظر سوم برای رای‌گیری در آن مجمع حضور داشت و دیگر این حواشی‌ها بوجود نمی‌آمد و حتی دوربین هم در شمارش آراء تصویر می‌گرفت که شبهه ایجاد نشود. وقتی شمارش آراء روی وایتبورد نوشته نمی‌شود و همینطور به راحتی به صورت چکی می‌شمارند و اعلام می‌کنند اینها شبهه‌هایی است که ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سابق پرسپولیس در پایان در مورد وضعیت پرسپولیس و بحث‌هایی که راجع‌به مدیرعامل و اسپانسر این تیم در یک برنامه تلویزیونی رخ داد و اینکه آیا کسانی که برای فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌توانند موثر باشد یا خیر، گفت: من یک مقدار نگرانم برای اینکه وقتی یک فردی می‌آید سرمایه‌گذاری می‌کند و برای خودش برند تولید می‌کند و این برند استفاده کنند من نگرانم، در فوتبال و رشته‌های پرطرفدار این اتفاق متاسفانه در حال رخ دادن است ،‌ من اعتقاد دارم کسانی که دستشان در جیبشان است برای فوتبال سرمایه‌گذاری نکنند، باید بخش خصوصی در فوتبال حضور داشته باشد،‌خیلی از مدیران آمدند که فوتبالی نبودند و رفتند.

وی تاکید کرد: از زمانی که من در فوتبال به عنوان مدیر بودم خیلی از افراد را دیدم که ناسالم در فوتبال فعالیت کردند. قرار نیست که بعضی‌ها وارد ورزش شوند و کارهای دیگری انجام دهند و پشت ورزش هم قایم شوند این واقعا برای فوتبال بسیار خطرناک است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار3دی 96،کدخبر: 13961003000952، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین