پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
داعش بیانیه‌ای را صادر کرده که در آن از بازگشت قریب‌الوقوع ابوبکر بغدادی خبر داده است.

شعارسال: روزنامه الشرق الاوسط فاش کرد، داعش بیانیه‌ای را صادر کرده که در آن از بازگشت قریب‌الوقوع ابوبکر بغدادی خبر داده است. بنابر این گزارش، عناصر داعش مسؤولیت حمله به سرهنگ فاضل السبعاوی، رئیس پلیس منطقه الشریعه وابسته به شهر الزاب و ترور ولید نوری الجحشی، شیخ عشیره جحیشات و یکی از رهبران نیروهای اهل سنت عضو حشدالشعبی را برعهده گرفت.

منابع امنیتی در کرکوک اظهار داشتند، السبعاوی به همراه پنج تن از همراهانش از جمله پسر و همسرش در حمله عناصر مسلح ناشناس در جنوب غرب کرکوک کشته شد. افراد مسلح به الجحشی، همسر و پسرشان در مسیر الحویجه در حالی که از موصل می‌آمدند، حمله کردند که طی آن هر سه آنها کشته شدند.

این روزنامه افزود: داعش بیانیه‌ای را در "یاری به مظلومان” صادر کرد که در آن به اعدام الجحشی و سرهنگ السبعاوی و همراهانش اعتراف کرد و در این بیانیه همچنین به بازگشت قریب‌الوقوع ابوبکر بغدادی سرکرده داعش اشاره شده است. این در حالی است که اخیرا اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه ابوبکر بغدادی نزد نیروهای آمریکایی در پایگاه الرمیلان در حسکه سوریه است.

منابع امنیتی عراقی بازگشت مجدد داعش به عراق و تحرکات ضد امنیتی در استانهای کرکوک و نینوی را بخشی از طرح مسعود بارزانی و آمریکا برای حفظ عنصر ناامنی در این کشور عنوان کرده اند.

این منابع تاکید کردند که بیش از 3 هزار تروریست داعشی که موفق به فرار از موصل و تلعفر و الحویجه کرکوک به سمت مناطق تحت سیطره شبه نظامیان کرد وابسته به بارزانی شده بودند از سوی وی مجددا تسلیح و تحت نظارت آمریکا در حال انجام حملات جدید علیه نیروهای امنیتی عراقی هستند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری تحلیلی مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 6دی 1396 ، کدخبر: 813884 ،www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین