پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
در قسمتی از این نامه آمده است: راه اندازی و گسترش سامانه HIX در تمام کشور که راه کاری مناسب جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی در سطح داروخانه ها و بالتبع کاهش به خطر افتادن سلامت نظام دارویی کشور می باشد.

شعار سال: ٢٣٠٠ دانشجوی داروسازی کشور در نامه‌ای به وزیر بهداشت بر لزوم اجرای پیش نیازهای لازم در جهت حذف دو بند محدودیت فاصله و جمعیتی از آیین نامه تاسیس داروخانه (ماده چهار و۱۵ آیین نامه تاسیس و اداره داروخانه ها مصوب ۱۳۹۳) تاکید کردند:

1. انجام اصلاحاتی جهت تبدیل داروخانه‌ها از محل عرضه دارو به محل ارائه خدمات که مهمترین انتظار قشر دانشجو می باشد؛ اصلاحاتی همچون: اضافه شدن حق مشاوره داروساز و تعریف ضریب K خدمات سلامت در کتاب ارزش های نسبی برای خدمات ارائه شده توسط مسئول فنی داروخانه (خدماتی چون ارائه نحوه صحیح مصرف داروها، کنترل عوارض دارویی، بررسی تداخلات احتمالی در نسخ، مشاوره دارویی در خصوص مکمل های غذایی، ساخت داروهای ترکیبی و...)

2. افزایش نیروی انسانی و تقویت سیستم نظارتی سازمان غذا و دارو جهت جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی و نیز اجرای دقیق قوانین نظارتی که بدون شک یکی از لازمه های برداشته شدن محدودیت تاسیس داروخانه ها می باشد.

3. راه اندازی و گسترش سامانه HIX در تمام کشور که راه کاری مناسب جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی در سطح داروخانه ها و بالتبع کاهش به خطر افتادن سلامت نظام دارویی کشور می باشد.

4.. افزایش اشتغال فارغ التحصیلان داروسازی در بیمارستان ها بر اساس استانداردهای جهانی و نیز در نظر گرفتن حقوق مناسب شان ایشان که در این صورت علاوه بر ارتقای سطح درمانی، شاهد تجویز منطقی داروهای گرانقیمت و صرفه جویی های کلان اقتصادی خواهیم بود و این خود تضمینی برای بهبود وضعیت سلامت مردم در جهت تحول نظام سلامت کشور می باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ 7 دی 96، کد مطلب: 254004: www.iusnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین