پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
اکنون شهر تسوج با وعده های خاک خورده از جمله: رکود در بازگشایی طرح مسجد جامع، راه دسترسی مناسب به دانشگاه آزاد اسلامی، تکمیل مسکن مهر، وضعیت آب شرب، ارزش نهادن به شخصیت های اجتماعی و فرهنگی شهر، حمایت از سرمایه گذاری، طرح نیمه تمام تفرجگاه کلمبور، تبدیل حمام تاریخی به موزه و احیای بافت فرسوده از مهمترین مطالبات مردمی در کنار بالا بردن مشارکت اجتماعی مردم از شورای اسلامی شهر است روبروست

شعار سال: اکنون شهر تسوج با وعده های خاک خورده از جمله: رکود در بازگشایی طرح مسجد جامع، راه دسترسی مناسب به دانشگاه آزاد اسلامی، تکمیل مسکن مهر، وضعیت آب شرب، ارزش نهادن به شخصیت های اجتماعی و فرهنگی شهر، حمایت از سرمایه گذاری، طرح نیمه تمام تفرجگاه کلمبور، تبدیل حمام تاریخی به موزه و احیای بافت فرسوده از مهمترین مطالبات مردمی در کنار بالا بردن مشارکت اجتماعی مردم از شورای اسلامی شهر است روبروست

سالیان بسیاری است که از طرح شعارهای شهرما، خانه ما، و شهرداری در خدمت مردم و شعارهای آبکی از این دست می گذرد، و باید در تحقق این گفته ها تلاش گردد اما کمتر شهروندی است که در قلب خویش احساس می کند شهرشان خانه شان است و شهرداری در خدمت آنها!

از بیشتر شهرداران موفق دنیا تنها به خاطر چند مورد محدود یاد می شود، چه بهتر که این چند مورد ، مربوط به موفقیت ها باشند تا شکست ها. پس بهتر است ضمن پیشبرد امور شهری که طی آن ممکن است چندین طرح نیز به انجام برسند، روی چند طرح محدود و ماندنی تمرکز کرد و از این مسیر منحرف نشد.

یکی از شهروندان تسوجی با ارسال یادداشتی به دفتر پایگاه خبری و تحلیلی آذرقلم نوشته است: شهرداران موفق را می توان از لحاظ مشخصات فردی و حرفه ای به چند دسته تقسیم کرد. بعضی از آنها بیشتر به روند کار و خدماتی که در روند اجرای طرح ها ارائه می شوند، اهمیت می دهند و برخی دیگر بیشتر به نتیجه کار و پیامد های اجتماعی ، سیاسی و مدیریتی طرح هایشان اهمیت می دهند که هر کدام از این مشخصات می تواند باعث موفقیت یک شهر و شهردارش شود.

درست نیست بخشی از مردم را راضی کنیم تا راس ساعت مقرر زباله هایشان را بیرون منزل بگذارند. هنوز مردم هنگامی که وجهی را به شهرداری پرداخت می کنند اعتمادی به عدالت اجتماعی در این سیستم ندارند و ما درک نکرده ایم که تمامی این رفتارها در برخی محیط های شهری ناشی از عدم ارتباط مناسب شهر و شهروند است، نه فرهنگ غلط مردم.

دراینجا با ارائه تصاویریقضاوت را به عهده مخاطبان می گذاریم:


برنامه محور نبودن بی اعتنایی به نظرات کارشناسان داخل وخارج از مجموعه ،خود را در تمام حوزه ها متخصص دانستن و ومشورت ناپذیری و انتقاد ناپذیری شهردار قابل تامل و تاسف است.
نمونه اش تحقیر اصحاب رسانه و متهم به زردنویس بودن، بی توجهی به ظرفیت رسانه های بومی و در مقابل خدمت به رسانه های غیر شهرستانی، عدم برخورداری اکثر فعالیت ها از مطالعات کارشناسی، عدم برنامه ریزیبرای کسب درآمد پایدار شهرداری، دوباره کاری های مکرر در تعویض و تغییر روشنایی مسیرهای مختلف و ایجاد هزینه های مضاعف و ارائه عملکرد مغایر با این موضوع، توجیه بیش از حد اشتباهات ، عدم تعیین تکلیف ساختمان شهرداری و از دیگر موضوعاتی است که ما رابه این نتیجه رسانده است.
اما شاید این سوال در ذهن شهروندان تداعی گردد که چرا شما اصحاب رسانه این همه صبر کردید و اقدامی در انجام وظایف خود انجام ندادید، بایدبیان داشت :از ماههای اول فعالیت شهردار محترم (آذر ماه ۱۳۹۲) با ارائه برنامه هایی شاخص که امیدوارمان می کرد که شهر آرمانی ایجاد کند ، برخی از دوستان گفتند شاید به خاطر ناآشنایی با شهر ، عملکردش مورد نقد است و بهتر است برای ارزیابی مدتی به او فرصت بدهیم ، ولی در حال حاضرصحبت از منافعو مصالح شهر استو شرایط فرق می کند

در جاهایی که کارکنان و پیمانکار بومی در حال حذف بودند و کارخانه شن و ماسه و آسفالت در حال تعطیلی بود باید شورای شهر اقدام می کرد که لازم نیست همه تذکرات را در افکار عمومی بازگو کنیم.

*ساختمانی که بی برنامه تخریب شد

در اوایل شروع فعالیت شهردارجدید، در اولین و آخرین مصاحبه ی خبری که بیشتر جنبه تشریفاتی داشت و با حضور برخی از خبرنگارنماها وبلاگ نویسان کمترشناخته شده تشکیل شد به تشریح برنامه ها و اقدامات شهرداری پرداخت و تاکید کرد: فعالیت ما شبانه روزی است و تعطیلی ندارد، در این جلسه متاسفانه وقت کافی برای طرح پرسش از شهردار و اعضای شورای شهر ایجاد نشد و به نشست بعدی موکول گردید.

اماشورای شهر و شهردار به انتقاد شهروندان و دلسوزان این شهر برای تخریب ساختمان شهرداری و ایجاد مجتمع تجاری با مشارکت بخش خصوصی ترتیب اثر ندادند.

ساختمان شهرداری تسوج از زمان تاسیس آن در سال ۱۳۳۶تاکنون ۱۴ شهردار را بخود دیده است. بدون در نظر گرفتن نقشه راه و منابع درآمدی کافی و مدیریت آینده، تخریب و تاکنون با گذشت ماهها از آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

آیا غیر از این است که تغییر کاربری پارک محله وکنارگذر سیل بندو تبدیل به کاربری تجاری و فروش آنها جهت تامین درآمد موقت و زودگذر، ضربه به نسل آینده و تخریب فضای سبز بود؟
هر چند برخی اقدامات از جمله بازگشایی ابتدای خیابان شهید مطهری بعد از سالیان دراز قابل تقدیر است ولی در مسیر خیابان اصلی شهر اقدام و اتفاق خاص در عقب کشی برخی مغازه ها اتفاق نیفتاد در صورتیکه قانون برای همه افراد جامعه برابر است، و آنان که بخاطر تسهیل عبور و مرور و زیبایی شهرشان از ملک خود حتی تجاری گذشتند، اینک پرداخت وجه نقد و واگذاری واحد تجاری و مسکونی در قبال عقب کشی های باقی مانده موجب از بین رفتن حس همکاری در آبادانی شهر می گردد.

*شهردار غیربومی، خدمت به دوستان و بی توجهی به افراد بومی:

باید بدانیم که افتتاح برخی پروژه ها که دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی بوده مجسمه ها و خیابان هایی که چند سال است وجود دارد، جزو پروژه های قابل افتتاح نمی باشد و موازی کاری در امور فرهنگی از جمله چاپ کتاب در مورد شهر تسوج و تحمیل هزینه های گزاف بر دوش بودجه شهر و شهرداری آن هم بدون کوچکترین نفع مادی و فرهنگی، صرفا برای خوش خدمتی به برخی از دوستان بوده است. در کنار آن چاپ نشریه توسط موسسات غیربومی و تبلیغات فردی و گروهی از عملکردهای کمتر دیده شده و صرف هزینه های گزاف برای این امر جزو مواردی است که می تواند به قضاوت عموم گذاشته شود.

*احداث جاده مرندتسوج با کدام بودجه و هدف؟!

بازگشایی جاده ارتباطی تسوجمرند از آرزوهای دیرینه مردم این دو شهر است و تقریباً قدمتی به طول یکصد سال دارد، از دهه۶۰ اقدامات اولیه توسط هیئت امور خیریه انجام گرفته و اکنون جزو تکالیف و وظایف شهرداری نیست، پرداختن به این موضوع از سوی بودجه شهرداری و صرف وقت و انرژی و بودجه برای بازگشایی این مسیر که قریب به اتفاق مطالعات زمین شناختی آن را بسیار پرهزینه و در مقطع کنونی ناممکن می دانند چه سودی به حال شهروندانی خواهد داشت که ارتباط کاری و اداری آنها بیشتر با شبستر و تبریز است و نه مرند؟ به عبارت دیگر دخالت شهرداری در این پروژه راه سازی عدول از وظایف قاونی و دخالت در کار سایر دستگاه ها دارد و موجب صرف نیرو و اعتبار از محل شهرداری است و ادعای او در مراسم معارفه خود که: «از جاده شبسترتسوج آمده ام و موقع رفتن از جاده تسوجمرند برخواهم گشت» کمی بلند پروازانه بود . در صورتیکه چهاربانده کردن جاده شبسترتسوج که از مهمترین اولویت های راه سازی شهرستان و استان می باشد اکنون به دلیل کمبود اعتبارات به کندی پیش می رود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که خبر حضور شهردار در این مسیر و آغاز به کار احداث این مسیر بیشتر کارکرد تبلیغاتی دارد تا وجاهت قانونی و ضمانت اجرائی!

*توسعه مراکز تجاری با چه هدفی؟

یکی از موانعی که تمام طرح ها با آن روبرو هستند، کمبود بودجه است . قبل از اعلام عمومی یک طرح باید منبع یا منابع مالی تأمین بودجه برای طرح مورد نظر مشخص شوند.که با احترام به مصوبات شورای اسلامی در صدور مجوز های قانونی در فعالیت شهردار، متاسفانه نبود کمیسیون های تخصصی موجب صدور مجوزهای قانونی نپخته شده است.یکی از مشکلات احتمالی یک طرح این است که آنها تنها یک نظرند و هر طرحی باید در مقیاس های معمولی بررسی و آزمایش شود تا مشخص گردد آیا افراد جامعه از آن طرح استقبال خواهند کرد یا خیر؟ موضوعی که در مورد واحدهای تجاری در حال افزایش شهر به آن کمتر توجه شده است.

ایجاد همزمان دو مجتمع تجاری با ظرفیت بالا برای جمعیت محدود و اضافه نمودن به واحد های تجاری موجود موجبات رکود در واحدهای تجاری حال حاضر خواهد شد.

*تسوج، همچنان در کمند وعده های خاک خورده شورا و شهردار:

اکنونشهر تسوج با وعده های خاک خورده از جمله: رکود در بازگشایی طرح مسجد جامع، راه دسترسی مناسب به دانشگاه آزاد اسلامی، تکمیل مسکن مهر، وضعیت آب شرب، ارزش نهادن به شخصیت های اجتماعی و فرهنگی شهر، حمایت از سرمایه گذاری، طرح نیمه تمام تفرجگاه کلمبور،تبدیل حمام تاریخی به موزه و احیای بافت فرسوده از مهمترین مطالبات مردمی در کنار بالا بردن مشارکت اجتماعی مردم از شورای اسلامی شهر است روبروست که تاکنون متاسفانه به انها کمتر توجه شده و هیچ یک از اعضای شورای شهر ( که این وعده ها را جزو وعده های خود مطرح کرده بودند) و شهرد منتخبشان به این مسئله کمتر توجه نشان داده اند.

به هر حال، دو سال از عمر شورای شهر و شهردار آن گذشت. دو سالی که زمان کمی نبوده و چون برق و باد گذشته و هنوز مطالبات مردمی بسیاری بر زمین مانده است. شهروندان دو سال دیگر در مورد عملکرد و کارنامه اعضای شورای شهر و شهردار آن و نیز تطابق عملکرد ها با شعارها و وعده های داده شده بهتر قضاوت خواهند کرد.در صورتیکه مصوبات شورای اسلامی شهر اکثرا” با رای سه عضو ثابت مشروعیت پیدا می کند و دو عضو شورا حضور بسیار کم رنگ در برنامه ها دارند قابل تامل می باشد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گلشن راز، تاریخ انتشار جمعه 24 مهر 1394، کد مطلب: 1357: www. golshanraz.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
قبل انتخابات قبل اینکه پستی به دست بگیرن کلی وعده میدن ولی بعدش اصلا یادشون میره که حرفی زدن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین