پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
استاندار آذربایجان شرقی گفت: مسکن مهر مشکلات زیادی داشتند که با تأمین زیرساخت‌ها، تاکنون ۹۹ درصد مساکن مهر تحویل شده که مشکل بقیه نیز از محل قرارداد پیمانکاران است که باید به سرعت حل شده و تحویل شود.

شعار سال: اسماعیل جبارزاده ظهرامروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی استانی امن برای سرمایه گذاران و شهروندان است اظهار کرد: امروزه بر اساس این امنیت ایجاد شده که شورای عالی امنیت هم اعلام و تقدیر کرد در بین 31 استان کشور امن‌ترین استان کشور هستیم که این افزایش امنیت افزایش جذب سرمایه گذار را در پی دارد.

وی با بیان اینکه در ارزیابی سال 92 بالاترین درخواست مردم، علی‌رغم وجود گرانی و بیکاری، مبارزه با مواد مخدر بود، افزود: در 4 سال گذشته اقدامات مهم و بزرگی انجام شد که آذربایجان شرقی را به استانی نا امن برای قاچاقچیان و توزیع کنندگان و معتادان تبدیلکرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این اقدامات باعث شد در پایان سال 94 آذربایجان شرقی به استان عاری از معتاد متجاهر و خیابانی تبدیل شد، گفت: اکنون معتادان متجاهر با اشتغال ایجاد شده برای این افراد به جای اعتیاد و... به افراد مولد تبدیل شده و سه شیفته در حال تولید و کار هستند.

وی با بیان اینکه در 4 سال اخیر مشکلات کارگری و مشکلات واحدهای بحرانی به حداقل رسیده است، ابراز داشت: 87 واحد بحرانی سال 92 امروز به زیر 10 واحد رسیده است که آنها هم مدیران واحدها تمایلی برای بهبود وضعیت کارخانه نشان نمی‌دهند.

جبارزاده با اشاره به اینکه جایگاه استان از نظر امنیت غذایی در ابتدای سال 92 وضعیت خوبی نداشت ادامه داد: ذخیره نان در حد چند روز بود که امروز با افزایش تولید ذخیره گندم استان بیش از یک سال است.

وی به عملکرد آموزش و پرورش در استان اشاره کرد و با بیان اینکه 70 تا 80 مدرسه تک دانش آموزی داریم ابراز داشت: آموزش و پرورش ما جزو رتبه‌های برتر کشور است و در حوزه دانشگاهی هم جایگاه دانشگاه‌های استان ارتقا یافته و فعالیت‌های بین المللی خود را افزایش داده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در وحدت، هماهنگی و انسجام در کشور مثال زدنی است ابراز داشت: شعار ما «اختلاف در استان ممنوع» است، نیت ما که خدمت به مردم است، اختلاف در آن جایی ندارد چراکه قطعاً ثمره این هماهنگی و وحدت خدمت بیشتر در سطح استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی است که ادارات دولتی کارنامه خود را به مردم اعلام کنند اظهار کرد: از خبرنگاران و رسانه‌ها برای انعکاس فعالیت‌ها یاری بخواهید.

جبارزاده با بیان اینکه در بخش تولید پرونده‌هایی داشتیم که کارخانجات موانع زیادی داشتند، با همکاری دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی در کنار تولید کننده ایستادند چراکه امروز این نیروها حامی تولید هستند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات‌های 4 سال اخیر در بین استان‌ها از نظر انتخابات کوچک‌ترین مشکل امنیتی نداشتیم گفت: در حالی که در سال‌های گذشته درگیری‌هایی در انتخابات داشتیم اما در این دوره به صفر رسید که با اجرای قوانین پیشگیرانه باعث شد اتفاقی در استان نیافتد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از 6 هزار اتباع خارجی قصد پیوستن به داعش داشتند که سال گذشته در آذربایجان شرقی دستگیر شدند افزود: این افراد چندین استان را پشت سر گذاشتند ولی با هوشیاری نیروهای امنیتی دستگیر و به کشور خود ارجاع داده شدند، هرچند مدعی بودند که برای کار به صورت غیرمجاز عازم غرب کشور بودند ولی در واقع برای پیوستن به داعش وارد ایران شده بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه آذربایجان شرقی دو سال پیاپی، استان برتر در مبارزه با قاچاق شد تصریح کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنم که مبادی ورودی آذربایجان شرقی به روی قاچاق بسته شده و امروز فروش کالاهای ایرانی در استان به ارزش تبدیل شده است.

جبارزاده به انتخاب سال 95 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان اینکه در این موضوع به رهبری لبیک گفتیم افزود: به دنبال دستوررهبری، ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شد و نتیجه فعالیت‌ها در ستاد در سال گذشته این شد که از نظر میزان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی رتبه 3 کشوری را کسب کردیم.

وی ادامه داد: وزارت کشور در ارزیابی از 31 استان کشور که گزارش آن به محضر رهبر انقلاب و رئیس جمهور ارائه شد که در 4 شاخص ارزیابی در 3 شاخص رتبه اول کشور را کسب کردیم.

استاندارآذربایجان شرقی با بیان اینکه در شاخص «افزایش ظرفیت تولید» آذربایجان شرقی با 1433 واحد رتبه اول کشوری و اصفهان با 1260 رتبه بعدی را کسب کرد خاطرنشان کرد: درشاخص «افزایش اشتغال» از قبال افزایش ظرفیت تولید، آذربایجان شرقی با 29 هزار نفر و اصفهان با 8700 نفر و خوزستان با 7400 نفر به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم این شاخص رسیدند.

وی با بیان اینکه در شاخص «ایجاد فرصت‌های شغلی با اتمام طرح‌های سرمایه گذاری» استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان و همدان رتبه‌های اول را کسب کردند، اظهار کرد: در شاخص «طرح‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی» هم به ترتیب همدان و آذربایجان شرقی رتبه‌های برتر را کسب کردند که امیدوارم در سال جدید در این شاخص رتبه اول را کسب کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه 1583 طرح در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد گفت: طرح‌های مورد بهره برداری بیش از 880 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: 11 هزار میلیارد تومان در استان توسط شرکت‌های دولتی در 4 سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت که علی رغم تخصیص کم اعتبارات دولتی کارنامه درخشانی محسوب می‌شود.

جبارزاده تاکیدکرد: خط اتیلن غرب، راه آهن میانه تبریز، قطار شهری تبریز، بزرگراه اهر تبریز، افزایش شاخص بهره مندی آب روستایی از 80 درصد به 85 درصد و ارتقای پوشش شبکه فاضلاب تبریز از 40 درصد به 70 درصد از جمله پروژه‌های مهم در سال‌های اخیر است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 1100 میلیارد دولت از محل ارزش افزوده به شهرداری‌ها و 400 میلیارد به دهیاری‌ها اختصاص یافته است ابراز داشت: مسکن مهر مشکلات زیادی داشتند که با تأمین زیرساخت‌ها، تا کنون 99 درصد مساکن مهر تحویل شده که مشکل بقیه نیز از محل قرارداد پیمانکاران است که باید به سرعت حل شده و تحویل شود.

وی با بیان اینکه از مگاپروژه هایی که در تحول استان می‌تواند اثر گذار باشد، آزادراه تبریز-مرند-بازرگان است گفت: 220 میلیارد در خط 154 کیلومتری اتیلن غرب هزینه می‌شود که می‌تواند در شهرهای مسیر می‌توان بیش از 6000 شغل در صنایع پایین دستی پتروشیمی ایجاد شود.

جبارزاده در ادامه با اشاره به اینکه تبریز 2018 بهانه‌ای برای مورد توجه قرار گرفتن آذربایجان شرقی در بحث گردشگری است گفت: باید بتوانیم با این بهانه به استان گردشگر جذب کرده و ظرفیت‌های گردشگری استان را به دنیا معرفی کنیم.

وی به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتقای آبیاری نوین اشاره کرد واظهار کرد: 67 هزار هکتار سال 92 به بالای 90 هزار هکتار آبیاری نوین در سال 95 رسید که 33 درصد افزایش یافت، ضمن اینکه میزان مکانیزاسیون کشاورزی هم 36 درصد افزایش یافته است و بیش از 400 مهندس کشاورزی در کنار روستاییان برای افزایش راندمان و پهنه بندی کمک می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه فناوری‌های جدید و دانش بنیان در قالب اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفت که نمایشگاه فناوری‌ها در سه سال متوالی اجرا شد افزود: باید در تأمین نیازهای فناورانه صنایع از نیروها و توان استان استفاده کنیم که این نمایشگاه می‌تواند زمینه خوبی برای ارتقای تکنولوژی صنایع باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:1500656، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین