پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
خط آهن میانه - تبریز به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی از اهمیت بین المللی و ویژه برخوردار است که بهره برداری از آن ، خط ریلی کشور را به اروپا وصل می کند.

شعار سال: این پروژه از جمله پروژه های راهبردی استان است که تحولات آن تقریبا به صورت روزانه از سوی استاندار دنبال می شود و بازدیدهای نوبتی و کارگاهی وی با هدف تسریع در بهره‌برداری و رفع مشکلات و موانع این پروژه در کارگاه صورت می گیرد.

اتمام و بهره برداری از این پروژه که عملیات اجرایی آن 18 سال قبل کلید خورده یکی از مطالبات اصلی مردم آذربایجان شرقی است .

این پروژه در دولت نهم و دهم همانند بسیاری دیگر از طرح ها و پروژه های عمرانی قربانی سوء مدیریت های آن دوره شد و علمیات آن به رغم درآمدهای سرشار از به کندی پیش رفت و یا متوقف شد.

با استقرار دولت یازدهم این پروژه جان دوباره گرفت و عملیات تکمیل آن به صورت جدی دنبال شد لیکن در فاصله همین سال ها به دلیل مشکلات اعتباری آن گونه که انتظار می رفت عملیات آن پیش نرفت و بازهم زمان بهره برداری را به تاخیر انداخت .

بعد از انتصاب خدابخش به استانداری آذربایجان شرقی در مهر ماه امسال ، ایشان با علم به اهمیت و حساسیت های محلی ، برنامه تکمیل و تسریع در بهره برداری این پروژه را در دستور کارداده و تلاش بی وقفه را در سطح ملی و محلی آغاز کرد.

بازدید امروز استاندار از این خط پنجمین بازدید میدانی وی در ماه های اخیر است و او مصمم است این پروژه راهبردی را هر چه سریعتر برای مردم استان به سرانجام برساند و فصلی نوینی را در حمل و نقل ریلی کشور و استان رقم بزند.

آن گونه که از جمع بندی گزارش های میدانی استباط می شود این پروژه بعد از فراز و فرودهای فراوان حالا در مسیر ریل بهره برداری قرار گرفته و گفته می شود مرحله نخست آن تا بستان آباد به زودی افتتاح خواهد شد.

خط آهن میانه - تبریز به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی از اهمیت بین المللی و ویژه برخوردار است که بهره برداری از آن ، خط ریلی کشور را به اروپا وصل می کند.

با بهره برداری کامل از این خط، فاصله تبریز - تهران از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5/5 ساعت کاهش می یاد.

در حال حاضر مسافت جاده تهران - تبریز 597 کیلومتر و مسافت راه آهن این دو شهر 736 کیلومتر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری علم و فناوری، تاریخ 10 اسفند 96، کد مطلب: 599289: www.ilnanews.com



اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Czech Republic
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
چقدر این خط های ریلی به سمت اروپا میتونه در اقتصاد ما نقش تایین کننده داشته باشه و روابط میان ایران و اروپا رو بهبود بده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین