پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
استاندار آذربایجان شرقی گفت: نیم ضریح تل زینبیه که توسط دانشگاه هنر اسلامی در مراحل پایانی ساخت است بعد از ایام نوروز آماده نصب در کربلاست.

شعارسال: استاندار آذربایجان شرقی گفت: نیم ضریح تل زینبیه که توسط دانشگاه هنر اسلامی در مراحل پایانی ساخت است بعد از ایام نوروز آماده نصب در کربلاست.

مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی ، شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیران در بحث بازسازی عتبات عالیات افزود: تا کنون بخش اعظم فعالیت ها توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات با مشارکت بخش خصوصی و خیران انجام یافته است.

وی افزود: نیم ضریح تل زینبیه که توسط دانشگاه هنر اسلامی در مراحل پایانی ساخت است بعد از ایام نوروز آماده نصب در کربلاست.

خدابخش با اشاره به نبود ساختمان ملکی برای ستاد عالیات استان از شهرداری تبریز درخواست کرد: ساختمانی را برای استقرار این ستاد مهیا سازد.

وی اظهار کرد: باید از ظرفیت اتحادیه های صنفی، اصناف و کسبه بازار برای احیای بازسازی عتبات عالیات بهره مند شد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تبریز به عنوان پایتخت تشیع جهان اسلام و مردم آذربایجان شرقی همواره با شور حسینی خود در کارهای خیر و خدادوستانه پیش قراول هستند.

* حضور پررنگ مردم آذربایجان در بازسازی عتبات عالیات

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم در این آیین با اشاره به عشق مردم آذربایجان به ائمه اطهار، گفت: مردم آذربایجان همواره حضوری پررنگ در بازسازی عتبات عالیات دارند.

وی افزود: نقش خیران و بازاریان در بازسازی عتبات عالیات بسیار مهم و پررنگ است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ستاد عتبات عالیات استان در شناسایی خیران استان تلاش کرده و اقداماتی که انجام داده اند را باید به صورت حضوری در کربلا به خیران نشان دهند.

بدنبال امضای قرارداد ساخت نیم ضریح تل زینبیه کربلا بین دانشگاه هنر اسلامی تبریز و ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی، عملیات طراحی و ساخت این ضریح پس از فاز مطالعاتی آن از بهمن ماه 92 آغاز شده است.

جنس این نیم ضریح از نقره، طلا و چوب ساج است و در ساخت آن از فنون مختلف قلم زنی، مینای روی فلز، خاتم کاری، منبت روی چوب و تمامی فنونی که در رشته های مختلف هنر اسلامی تدریس می شوند، استفاده شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 14 اسفند 1396، کدخبر: 6461082 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
یک عده بر این باورن که ای کاش این پول ها صرف نیازمندان بشه من میگم که هرچی جای خودش! اقایون از اختلاس ها کم کنن معنی نیازمند از ادبیات ایران حذف میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین