پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
سال ۱۳۷۹ بود که پروژه‌ ساخت ریل راه‌آهن از تبریز به میانه آغاز به کارکرد؛ از آن روزها 18 سال می‌گذرد اما قطار این طرح همچنان به مقصد نرسیده هرچند که مسئولین وعده افتتاح کامل این پروژه را می‌دهند.

شعار سال: احداث شبکه ریلی راه‌آهن از تبریز به میانه یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های کشور است که از سال ۱۳۷۹ عملیات احداث آن آغازشده ولی تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

این طرح استراتژیک که باعث رونق شمال غرب کشور می‌شود، همچنان بعد از ۱۸ سال نیمه‌تمام است و جالب اینکه سه رئیس‌جمهور مختلف کشورمان وعده‌هایی برای تحقق و اتمام این پروژه داده‌اند ولی هرگز ریل‌های قطار تبریز به میانه نرسیده است.

اهمیت طرح احداث راه‌آهن تبریز ـ میانه از آنجایی بیشتر است که این پروژه به‌عنوان شریان ارتباط ریلی کشور با اروپا مطرح است.

راه‌آهن تبریز - میانه به‌صورت دوخطه طراحی‌شده که در صورت تکمیل آن، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل و از سوی دیگر فاصله بین تهران ـ تبریز ازنظر مسافت ۱۱۸ کیلومتر و ازلحاظ زمانی از ۱۳ ساعت به شش ساعت کاهش می‌یابد.

مسیر ریلی میانه تبریز به طول ۲۰۰ کیلومتر دارای هفت دستگاه تونل، ۲۱ دستگاه پل بزرگ، با سرعت طراحی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۰۰ کیلومتر برای قطارهای باری است.

پروژه ساخت راه‌آهن تبریز - میانه دردوفاز انجام می‌شود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: پروژه احداث راه‌آهن تبریز ـ میانه در دو فاز انجام می‌شود، به‌طوری‌که فاز اول آن از میانه به سمت بستان‌آباد و فاز دوم از بستان‌آباد تا تبریز است.

محمدحسین فرهنگی بابیان اهمیت این پروژه اظهار داشت: ۱۸ سال است که حسرت بهره‌برداری از این پروژه ملی بر دل مردم استان آذربایجان شرقی مانده است.

فرهنگی سپس ابراز داشت: اکنون همه امیدوارند که گره سنگین و قدیمی این پروژه بالاخره باز شود. خوشبختانه روند احداث پروژه‌های راه‌آهن آذربایجان شرقی در طول دو سال گذشته نسبت به سال‌های گذشته سرعت خوبی به خود گرفته است.

وی سپس در خصوص وعده‌های مسئولان دولتی نیز گفت: پروژه راه‌آهن تبریز میانه تا بستان‌آباد تقریباً تمام‌شده و زیرساخت‌های موجود در حال تکمیل شدن است، البته مسئولان وعده دادند که این پروژه از بستان‌آباد تا باسمنج نیز تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

این نماینده مجلس بابیان اینکه این پروژه پیمانکاران متعددی دارد، گفت: امیدواریم هرچه زودتر شاهد تکمیل این پروژه مهم و حیاتی برای استان باشیم.

اتمام پروژه راه‌آهن تبریز- میانه باعث رونق اقتصادی شمال‌غرب می‌شود

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در خصوص این پروژه گفت: اتمام پروژه راه‌آهن تبریز- میانه باعث رونق اقتصادی شمالغرب می‌شود.

محمدصادق پور مهدی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی احداث راه‌آهن از تبریز به میانه تا پایان دولت دهم ۴۰ درصد بود، ادامه داد: پس از استقرار دولت یازدهم و دوازدهم پیشرفت فیزیکی این طرح به ۷۵ درصد رسیده است.

وی سپس بابیان اینکه پروژه راه‌آهن میانه تا بستان‌آباد طی ماه‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با تکمیل این طرح مسیر سفرهای ریلی تهران تا تبریز ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و از بستان‌آباد تا تبریز نیز مسافران با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند. پور مهدی با تأکید بر اینکه تاکنون ۱۳۰ کیلومتر این مسیر ریل‌گذاری شده که طی چند روز آتی به پایان می‌رسد، گفت: در صورت بهره‌برداری از این پروژه درصد استفاده از خط آهن در انتقال کالا، ترانزیت و انتقال مسافر در کشور رشد قابل‌توجهی خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: پروژه احداث راه‌آهن میانه تبریز یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آذربایجان شرقی است که مورد تأکید رئیس‌جمهور نیز قرارگرفته و بودجه‌هایی نیز برای آن طی سفر استانی دکتر روحانی به آذربایجان شرقی اختصاص یافت.

وی گفت: هم‌اکنون در استان بیش از دو هزار کیلومتر انواع مسیرهای حمل‌ونقلی شامل مسیرهای ریلی، آزادراهی، بزرگراهی، راه اصلی و روستایی در حال اجرا است که می‌تواند تحولی در بخش توسعه زیرساخت‌های استان ایجاد کند.

وعده افتتاح کامل پروژه راه‌آهن تبریز- میانه تا سال۱۴۰۰

مجری پروژه راه‌آهن تبریز میانه نیز در این خصوص گفت: راه‌آهن میانه - تبریز به طول ۲۰۵ کیلومتر به‌صورت دوخطه در دست اجرا است و بیشتر مسیر از مناطق کوهستانی و سردسیر عبور می‌کند.

علی محمدزاده بابیان اینکه افتتاح کامل پروژه راه‌آهن تبریز- میانه تا سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود، ادامه داد: ‌حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر را پل‌ها و آبروها تشکیل می‌دهد و حدود ۱۷ کیلومتر مسیر نیز گالری و تونل است و همین موضوع موجب پیچیدگی‌هایی در اجرا می‌شود.

وی سپس گفت: این طرح ملی و مهم هم‌اکنون از میانه به بستان‌آباد رسیده است و در ماه‌های آتی افتتاح می‌شود. در سال ۹۸ نیز راه‌آهن میانه به ایستگاه باسمنج و در سال ۹۹ به ایستگاه ائل ‌گلی تبریز خواهد رسید.

محمد زاده ادامه داد: عملیات اجرایی بعد از ایستگاه بستان‌آباد در حال اجرا بوده و از این شهرستان تا ایستگاه باسمنج به طول ۳۰ کیلومتر است که عملیات زیرسازی ۲۲ کیلومتر آن به اتمام رسیده و هشت کیلومتر دیگر هم در مرحله انجام عملیات خاکی است.

محمد زاده با اشاره به اینکه تمامی اعتبارات تخصیص‌یافته جذب‌شده است، اظهار داشت: تخصیص اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی برای طرح در سال ‌جاری و تصویب بودجه ۴۵۰ میلیارد تومانی برای دو سال آتی در نهاد ریاست جمهوری این وعده را به مردم می‌دهم که این پروژه تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیده و مردم از سال ۱۴۰۰ سوت قطار تبریز به میانه را بشنوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت رویداد ایران، تاریخ 20 خرداد 97، کد مطلب: 1290: www.ruydadiran.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
مسئولین که وعدعه داده بودن کارش دیگه تمومه داره به بهره برداری میرسه در این حد دروغ م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین