پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
طبق ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور به دو وزارتخانه اقتصاد و صنعت تعرفه واردات خودرو از ۵۵ تا ۹۵ درصد تعیین و واردات تنها با دو شرط امکان پذیر شد.

شعار سال: طبق ابلاغیه اسحاق جهانگیری به دو وزارتخانه اقتصاد و صنعت، تعرفه جدید واردات خودرو و سقف ارزش گمرکی خودروهای وارداتی نهایی شد. بر این اساس، سقف ارزش گمرکی خودروهای وارداتی 40 هزار دلار تعیین و تعرفه‌ها نیز در سه گروه مشخص شد.

میثم رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در این مورد به فارس گفت: طبق ابلاغیه جهانگیری، خودروهای با حجم موتور تا 1500 سی‌سی که تاکنون تعرفه واردات آنها 40 درصد بوده از این به بعد مشمول تعرفه 55 درصدی می‌شوند و در مورد خودروهای با حجم موتور 1500 تا 2000 سی‌سی که تعرفه قبلی آنها 40 درصد تعیین شده بود، در ضوابط جدید مشمول تعرفه 75 درصدی شده‌اند. همچنین تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی که قبلاً 55 درصد بود، حالا 95 درصد تعیین شده است.

وی تصریح کرد: در ابلاغیه جدید تعرفه‌ای برای واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی تعیین نشده و همچنان واردات آنها ممنوع است.

بر این اساس،از این به بعد واردات خودرو با دو پیش‌شرط امکان‌پذیر است به طوری که حجم موتور خودروهای وارداتی نباید بالاتر از 2500 سی‌سی باشد و سقف ارزش گمرکی خودروها نیز نباید بیشتر از 40 هزار دلار باشد. ورود و حقوق ورودی خودروهای سواری و دیزلی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز توسط هیأت وزیران تعیین خواهد شد.

متن دستور‌العمل ابلاغی جهانگیری به شرح زیر است:





شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت بورس پرس، تاریخ 10 دی 96، کد مطلب: 71727: www.boursepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین