پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان آلودگی نفتی را یکی ازعمده‌ترین معضلات زیست محیطی استان دانست.

شعارسال: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان آلودگی نفتی را یکی ازعمده‌ترین معضلات زیست محیطی استان دانست.

احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: فلرهای نفتی در سراسر استان وجود دارند و بیشترین حجم آلودگی‌های هوا ناشی از فعالیت‌های این فلرها می‌باشد.

وی افزود: جمع آوری فلرهای نفتی وجلوگیری ازسوزاندن آن‌ها، نیازمند عزم ملی و همکاری از سوی وزارت نفت می‌باشد و گازهایی که در فلرها سوزانده می‌شود، سرمایه‌های ملی هستند و باید بعد از فرآورش آن‌ها تبدیل به سرمایه شود و جلوی سوزاندن این سرمایه‌ها گرفته شود.

لاهیجان زاده ازمسئولین نفت خواست تا تلاش جدی خود را برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی بیشتر نمایند و اعلام داشت: در محیط زیست سلامت مردم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و در این راستا از هر کار و برنامه‌ای که درکاهش آلودگی هوا و زیست محیطی باشد، حمایت می‌کنیم ودرصورت کوتاهی ازانجام وظایف از اهرم‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان برگسترش وتوسعه فضای سبزمحیط های صنعتی و روستاهای همجوار تاسیسات تاکیدکرد وخواستار مشارکت بیشتر مجموعه نفت دراینگونه فعالیت‌های زیست محیطی شد.

جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت وگاز مارون گفت: برنامه‌های مدیریت شرکت درکاهش آلودگی‌های زیست محیطی در 3 بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت پیش بینی شده است که دربخش‌های نفت وگاز به منظورکاهش آلودگی و جلوگیری ازسوزاندن نفت گودالی، زائدسوز وجمع آوری فلرها انجام می‌شود که نیازمند اعتبارلازم برای اجرای آن هستیم.

وی بیان داشت: انجام پروژه‌هایی که در برنامه کوتاه مدت پیش بینی شده است به کاهش سوزاندن مواد نفتی درگودال‌های زائد ازسال ۹۴ بوده که نزدیک به 51 هزار بشکه ازمواد زائد نفتی درگودال های نفتی می‌سوخت که امروزه با استفاده ازدستگاه های فرآورش سیار ( MOS و MOT ) به ۵ هزاربشکه درسال ۹۵ و ۹۶۶ کاهش یافته است. وی همچنین ازاجرای آزمایشی بازیافت موادنفتی درمجموعه مارون 33 خبرداد و گفت: دراین روش به جای سوزاندن بعدازجمع آوری مواد نفتی آنهاراجهت فرآورش به سیستم بازگردانده می‌شود.

پورهنگ افزود: این مجموعه آماده است تا در راستای بهبود وضعیت زیست محیطی از راهنمایی و نظرکارشناسی مجموعه محیط زیست استان استفاده کنند و گام‌های مهمی درکاهش آلودگی‌ها بردارند و ادامه داد: برنامه‌های زیست محیطی در صدر برنامه‌های مجموعه این شرکت تعریف وپیگیری می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران، تاریخ انتشار: 12 دی 1396، کدخبر: 583344، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین