پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
رئیس میراث فرهنگی شهرستان کلات گفت: کاخ خورشید از آثار تاریخی این شهرستان در مرحله مقدماتی ثبت جهانی است.

شعار سال: شعبانعلی فرهمند اظهار داشت: شهرستان کلات در صنایع دستی در رشته‌های گلیم‌بافی، ابریشم‌بافی، نواربافی فعالیت گسترده‌ای دارد و در حال حاضر 300 نفر در این سه رشته فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: دو رشته دیگر جاجیم‌بافی و سیاه چادر بافی که در این شهرستان در حال منسوخ شدن بود دوباره احیا شده و حدود 35 نفر در این دو رشته فعالیت می‌کنند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کلات گفت: شهرستان کلات 116 اثر باستانی دارد که از این تعداد 34 اثر تا پایان سال 95 ثبت ملی شده و در سال 96 نیز تعداد 26 اثر ثبت ملی می‌شوند وکاخ خورشید از آثار تاریخی این شهرستان در مرحله مقدماتی ثبت جهانی است.

فرهمند خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری شهرستان کلات 3 منطقه شهر کلات، ارتوکن و قره‌سو و دو روستای آبگرم و بابا رمضان را داریم و در حال حاضر مجوزهای 3 اقامتگاهدر روستاهای چهارراه و قره‌تیکان تا پایان امسال صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: کاخ خورشید در سال 100 هزار نفر بازدید کننده دارد و حدود 150 نفر از کشورهای اروپایی از این محل بازدید می‌کنند. در شهرستان کلات 5 اثر تاریخی کاخ خورشید، مسجد کبود، کتیبه نادری، بند نادری و برج ارغونشاه از جمله آثار شاخص هستند که مرمت شده‌اند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کلات در ارتباط با آثاری که نیاز به مرمت دارند،گفت: دو اثر رباط آب گرم و حمام قدیمی لائین کهنه در این شهرستان در حال تخریب هستند و نیاز به مرمت اضطراری دارند.

وی با بیان اینکه مردم باید در مرمت آثار به توجه ویژه‌ای به میراث فرهنگی داشته باشند، گفت: شهرهای کوچک نیازمند توجه بیشتری نسبت به توجه‌ای کهدر حال حاضر به آن‌ها می‌شود در حوزه گردشگریدارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 18دی 96، کدمطلب: 1622296 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مشوق
United States
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
واوووووو چه بنای زیبایی
هر چه زود تر باید برنامه مسافرتی ای ترتیب بدم و این بناهای تاریخی کشورم رو ببینم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین