پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۹۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان چناران گفت: این منطقه جاذبه‌های گردشگری بکر زیادی دارد که می‌تواند اوقات فراغت مردم را در تعطیلات نوروز پر کند.

شعار سال: رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان چناران گفت: این منطقه جاذبه‌های گردشگری بکر زیادی دارد که می‌تواند اوقات فراغت مردم را در تعطیلات نوروز پر کند.

«محمد طاهریان مقدم»  ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: شهرستان چناران دارای آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری زیادی است که با توجه به نزدیکی آن به شهر مشهد، اکثر مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند مسیر چناران را برای ورود به مشهد مقدس انتخاب می‌کنند، در نتیجه این انتخاب منجر به بازدید جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منطقه می‌شود.

وی با بیان این‌که شهرستان چناران به میقات الرضا و یا دروازه تاریخ و طبیعت نامگذاری شده، افزود: این منطقه دارای آثار تاریخی زیادی مانند دریاچه، چشمه سبز، گلمکان و... است و هر ساله بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر گردشگر از این شهرستان بازدید می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان چناران تصریح کرد: از مهم‌ترین آثار تاریخی شهرستان می‌توان به برج نجومی رادکان اشاره کرد که این برج در روستایی به این نام ایجاد شده که اثر ریاضیدان خواجه نصیرالدین طوسی است و علاوه بر این اثر، اقامتگاهی به نام ارگ تاریخی رادکان، خانه مسافر و جاذبه‌های شاخص شهرستان می‌توان به آبشار اخلمد اشاره کرد که این آبشار در فاصله 17 کیلومتری جنوب غربی شهرستان و در دو کیلومتری روستا اخلمد قرار گرفته و افراد از این آبشار بسیار دیدن می‌کنند.

طاهریان‌مقدم در خصوص کاربرد برج نجومی رادکان، خاطر نشان کرد: کاربرد آن تقویمی و نجومی است که درهای این برج به گونه‌ای ساخته شده که در راستای طلوع یلدایی آغاز زمستان و غروب را آغاز تابستان و همچنین از طریق این برج می‌توان چهار فصل، سال کبیسه و آغاز سال نو را مشخص کرد که دارای ویژگی‌هایی است و این امر باعث افتخار ایرانیان بوده و طبق پژوهش‌هایی که صورت گرفت تنها بخشی از هویت نجومی برج رادکان آشکار شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران عنوان کرد: دره و ‌آبشار اخلمد در 17 کیلومتری چناران و در جوار روستایی به این نام قرار گرفته که منظر طبیعی اخلمد در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و هر ساله بیش از 400 هزار گردشگر خارجی که بیشتر عرب هستند و همچنین بیش از 700 گردشگر ایرانی از این آبشار دیدن می‌کنند و در همان روستا اخلمد بند تاریخی اخلمد هم وجود دارد که در فاصله 17 کیلومتری جنوب غرب شهرستان چناران و نیز در پنج کیلومتری روستا اخلمد واقع شده که مربوط به دوره تیموری است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان؛ وجود روستاهای پلکانی است و می‌توان به روستا هدف گردشگری بقمج اشاره کرد که در فاصله 34 کیلومتری شمال شرق چناران واقع شده، رشته کوه‌های هزار مسجد و پیست اسکی شیرآباد هم وجود دارد که در ارتفاعات روستا دولت آباد قرار گرفته و گردشگران این مسیر را در فصل زمستان انتخاب می‌کنند.

طاهریان‌مقدم اضافه کرد: مزار خواجه عبدالله و حمام گهواره گه هم در منطقه چناران وجود دارد که در فاصله سه کیلومتری شهر گلمکان واقع شده است، موزه مردم شناسی هم داخل چناران و در حاشیه میدان امام خمینی واقع گردیده که نشان دهنده آداب و رسوم و نحوه زندگی روستایی شهرستان چناران است و در حوزه‌های مختلف که شامل هشت غرفه است و کشت چغندرقند، لحاف دوزی، خانه‌ها و مطبخ سنتی وجود دارد و همچنین از دیگر جاذبه‌های گردشگری می‌توان به دریاچه مصنوعی گلبهار و رباط سید آباد اشاره کرد که در 18 کیلومتری شمال غرب چناران واقع شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان چناران در خصوص برنامه‌هایی که در ایام نوروز درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: برنامه‌هایی که برای ایام عید مد نظر داریم این است که در ستاد اجرای خدمات سفر طی برگزاری دو جلسه به این نتیجه رسیدیم که یکی از مهم‌ترین کارها ساماندهی اقامتگاه‌های غیرمجاز در روستا اخلمد باشد که افراد از هیچ مجوزی برخوردار نیستند و برای دریافت مجوز اقدام کنند.

وی یادآور شد: در حوزه غذاسازی شهر و نظارت‌هایی که با حمایت‌های بین دستگاهی انجام می‌شود را داشته باشیم و بتوانیم خدمات بهتری را به مسافران ارائه دهیم و باید متذکر شد که شهرستان چناران نقاط گردشگری زیادی دارد که بکر و ناشناخته هستند و در حال برنامه‌ریزی هستیم که این نقاط را برای مردم معرفی کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب:97010500784، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
خیلی بده که من به عنوان یک ایرانی تا الان چنین جایی رو نرفتم که ببینم حالا مشکل از منه یا از تبلیغات که تا حالا بهم معرفی نشده بود نمیدونم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین