پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد دارد که با کاهش اعتبار خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم، خود کفایی تهدید می شود.

شعارسال: جلال محمودزاده با اشاره به کاهش اعتبار خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه سال 97، اظهار داشت: دولت در نظر دارد که گندم را از طریق بورس به فروش برساند و اعتبار لازم برای خرید تضمینی این کالا را از این جهت تامین کند در حالی که این روش غلط و نادرست است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت قیمت تمام شده گندم با قیمت آن در بورس، گفت: قیمت تمام شده گندم به دلیل مشکلاتی چون کمبود نهاده ها بیشتر از قیمت جهانی این محصول در بورس است بنابراین فروش آن در بورس به نفع کشاورز نخواهد بود.

ارائه گندم در بورس شکست خواهد خورد

نماینده مردم مهاباد در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از عهده فروش گندم تولیدی کشاورز در بورس بر نمی آید، بیان داشت: دولت سال گذشته گندم برخی استان ها از جمله اردبیل را در بورس ارائه کرد اما عملکرد موفقی نداشت و مجبور شد هزینه قیمت تضمینی گندم را تقبل کند، با توجه به این تجربه تاکید داریم ارائه تمام تولید گندم کشو در بورس شکست خواهد خورد.

وی تاکید کرد: با ارائه گندم در بود، تمام توسعه کشاورزی و خودکفایی در گندم لطمه جبران ناپذیری خواهد خورد.

این نماینده مجلس با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه کل کشور، با بیان اینکه ارائه گندم در بورس خلاف قانون برنامه ششم توسعه کل کشور است، گفت: در قانون برنامه دولت موظف شده است که در مدت سه ماه پول محصولات تضمینی  را پرداخت کند و اگر نتوانست، باید سود روز شمار آن را با کشاورز حساب کند.

محمودزاده در ادامه با بیان اینکه ارائه گندم در بورس لطمه جبران ناپذیری وارد خواهد کرد، اظهار داشت: دولت نمی تواند به بهانه کمبود اعتبار از زیر بار خرید تضمینی شانه خالی کند چرا که پول گندم از طریق فروش نان به مردم به دولت بر می گردد بنابراین به دولت در این زمینه فشار وارد نمی شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دولت در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید تجدید نظر کند، گفت: اگر وضعیت خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه تغییر نکند، در صحن علنی با اصلاحات این موضوع را برطرف می کنیم چرا که طبق قانون دولت باید پول خرید تضمینی را تامین کند نه اینکه در بورس ارائه دهد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار:19دی 1396، کدخبر: 364778،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین