پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۷۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
در حالی تیر ماه 96 وزارت جهاد کشاورزی واردات گندم به کشور را ممنوع کرد که براساس آمار اتاق بازرگانی در 11 ماه سال گذشته بیش از 13 میلیارد تومان گندم و محصولات آن وارد کشور شده است.
شعارسال: به نقل از عصرهامون، تیر ماه 96 بود که مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد با افزایش تولید و خودکفایی کشور در محصول راهبردی گندم،واردات قطعی گندم از سوی وزارت جهاد کشاورزی ممنوع اعلام شد و این ممنوعیت ادامه دارد.

این گزارش با اشاره به ذخایر 8.5 میلیون تنی گندم در ابتدای سال 96 و همچنین خرید نزدیک به هفت میلیون تن گندم کشاورزان در سال جاری افزوده است: با افزایش تولید و ذخایر گندم کشور، امکان صادرات این محصول و فرآورده های آن نظیر آرد نیز فراهم شده است.

ممنوعیت واردات گندم به کشور در حالی بود که براساس آمار در 11 ماهه سال 96 بیش از 13 میلیارد تومان گندم وارد کشور شده است.

علی ای حال در سال جاری در سایه نبود دیپلماسی خارجی و مدیریت صحیح 80 هزار هکتار از اراضی گندم سیستان نابود شد و خسارت میلیاردی بر دوش کشاورزان سیستانی گذاشت.

آنچه مسلم است امسال نیز واردات گندم به کشور ممنوع اعلام شد به طوری که رئیس سازمان بازرسی کل کشور از لغو واردات ۷۰۰ هزار تن گندم به کشور خبر داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام این خبر گفته است: «کسی حق ورود گندم را به کشور را ندارد اما  متاسفانه فردی، با توجه به اختلاف فاحش گندم دولتی و آزاد، شروع به واردات گندم کرده بود که با اطلاع از این امر، سازمان بازرسی وارد عمل شد و مجوز ورود ۷۰۰ هزار تن گندم به ایران را باطل کرد.

علی ای حال همواره در پی واردات محصولات از کشور های دیگر محصولات آلوده نیز وارد شده اند به طوری که آبان ماه سال 94 اسنادی مبنی بر واردات گندم از کشور های ممنوعه ترکیه، هند و چین منتشر شد و پس از آن بسیاری از نمایندگان مردم در مجلس بر ضرورت دریافت گواهی سلامت برای گندم تولیدی و وارداتی و تشدید عملکرد دستگاه های نظارتی در کشور تاکید کردند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 15فروردین 1397، کدخبر:  1337387 ،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Austria
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
مگه ما در زمینه تتولید گندم به خودکفایی نرسیده بودیم باز این واردات چیه؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
واردات گندم چرا باید در کشوری صورت بگیره که ادعای صادرات غلات رو داره؟
ا.ح75
ناشناس
United States
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
نمیدونیم با خبر خودکفایی در تولید گندم شاد باشیم یا اینکه با این خبر واردات و زمین خوردن کشاورزامون ناراحت
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
بجای اهمیت دادنه به کشاورزی و کشاورزان بودجه رو برای واردات حیف و میل می کنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین