پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
کارآفرينان پيشکسوت ، جوان و پژوهشگران اقتصادي براي دومين سال پياپي تنديس و نشان امين الضرب را دريافت کردند تا روح اميد و نشاط در کسب و کار کشور دميده شود .

شعار سال: کارآفريناني که شايسته تقدير در دومين مراسم اهداي نشان کارآفريني امين الضرب شناخته شدند هم خدا را در توفيقات خود دخيل مي دانند و هم توانستند توليد ، صادرات و اشتغال کشور را ارتقا دهند .
ايوب پايداري فعال صنعت لبنيات کشور که به دريافت تنديس امين الضرب نائل شده، همه موفقيت هاي خود را مديون الطاف الهي ، تلاش و کوشش بيشتر و رضايت مردم و مشتريان مي داند .
مهدي فضلي فعال صنعت شوينده ها ، ديگر دريافت کننده تنديس امين الضرب اما مي گويد طي هفت سال گذشته توانسته توليد مجموعه خود را شش برابر و اشتغال در اين مجموعه را پنج برابر افزايش دهد .
هاله حامدي فر توليد کننده دارو که به دريافت نشان امين الضرب نائل شده مي گويد ؛ در مجموعه خودمان نه تنها از خروج ارز جلوگيري کرديم بلکه با 10 مقصد صادراتي در روسيه، کشورهاي آسياي مرکزي، عراق و بنگلادش توانستيم ارز آوري براي کشور ايجاد کنيم ضمن اينکه در اين مجموعه 2500 نفر به صورت تمام وقت مشغول به فعاليت هستند که متوسط سن اکثر آنها 32 سال و متوسط تحصيلات آنها نيز کارشناسي ارشد است .
کارآفرينان ايراني به اذعان مسئولان ، فعالان پرتلاشي هستند که شرايط سخت خارجي و داخلي همچنين کمبود منابع مالي ، بالا بودن نرخ تسهيلات و وجود قوانين و مقررات زايد نتوانسته آنان را از ادامه راه توليد مايوس کند .
محمد شريعتمداري وزير صنعت ، معدن و تجارت در اين باره مي گويد : امروز 85 هزار واحد صنعتي در کشور مشغول به فعاليت است اگرچه برخي از اين واحدها با مشکلاتي دست به گريبان هستند اما واحدهايي وجود دارند که با نوآوري و استفاده از ظرفيت ها و توانمندي هاي داخلي توانستند در بازارهاي بين المللي حضور يابند و رقابت کنند از اين رو ما بعنوان مجموعه دولت و اتاق هاي بازرگاني بعنوان نمايندگان بخش خصوصي بايد در نشست هاي تخصصي ، موانع و چالش هاي پيش روي توليد ، صنعت و صادرات را شناسايي و در رفع آن اقدامات موثري را انجام دهيم .
محمود حجتي وزير جهاد کشاورزي اگرچه معتقد است بايد از تجربه خوب گذشتگان در بهبود توليد استفاده کرد ارتقاء بهره وري را ضرورتي انکار ناپذير براي رهايي توليد کشور از وضع کنوني مي داند .
وي مي افزايد: با افزايش بهره وري سطح زير کشت نيشکر کشور هم اکنون نصف سطح زير کشت دهه هفتاد است در حاليکه توليد ما دو برابر و مصرف آب ما نيز کمتر شده است همچنين با افزايش بهره وري توليد ميگو در سواحل مناطق محروم از 12 هزار تن به 30 هزار تن افزايش يافته ضمن اينکه توانستيم بازارهاي خوب صادراتي هم کسب کنيم .
پيشگامي فعالان اقتصادي و بازرگانان ايراني در برقراري روابط و مراودات اقتصادي با ديگر کشورها از ديرباز آنچنان نتيجه بخش و موفقيت آميز بوده که تحسين سکاندار وزارت امور خارجه را نيز برانگيخته است .
محمدجواد ظريف مي گويد : وقتي به تاريخ روابط سياسي ايران با ديگر کشورها مراجعه مي کنم مي بينم روابط سياسي ايران جزء کوچکي از روابط اقتصادي ايران با ديگر کشورهاست که اين روابط اقتصادي توسط بازرگانان ايراني ايجاد و توسعه داده شده است. فعالان اقتصادي ايران نقش برجسته اي در اقتصاد ايران داشته اند که اين نقش در آينده پررنگ تر خواهد شد .
وير امور خارجه مي افزايد: اقتصاد کشور براي رهايي از رکود و رسيدن به روزهاي باشکوه خود چاره اي ندارد جز اينکه از بند دولتي شدن رها شود و براي بخش خصوصي که کمتر از 20 درصد از اقتصاد ايران سهم دارد نقش ويژه اي قائل شود تا اقتصاد ايران در لواي بخش خصوصي و اقتصاد مردمي ، افزايش بهره وري و خروج از رکود را شاهد باشد .
کارآفرينان ايراني با تمام توان و ظرفيت هاي خود به عرصه توليد و اشتغال کشور ورود کردند و مشکلات پيش رو در اين عرصه را به جان خريدند تا توليد، اشتغال و صادرات کشور افزايش يابد و روزهاي خوشي را ببيند اما ماندگاري و پايداري اين فعالان کسب و کار در عرصه اقتصاد ، نيازمند رفع چالش ها و موانعي است که کمبود موانع مالي تعدد قوانين و مقررات مخل توليد از جمله آن است .
حاج محمدحسن امين الضرب که نشان امين الضرب به نام وي نامگذاري شده است از فعالان اقتصادي و تجار بنام دوران قاجار بود که با تلاش هاي وي مجلس وکلاي تجار راه اندازي شد ، مجلسي که بعدها زمينه شکل گيري اتاق بازرگاني تهران را به عنوان مهمترين نهاد بخش خصوصي کشور در 134 سال قبل فراهم کرد .



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا وسیما، تاریخ 19 دی 96، کد مطلب: 1983777: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین