پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۴۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه موافق افزایش نرخ ارز نیستیم، گفت: ارز چند نرخی رانت به وجود می آورد.

شعارسال: مسعود خوانساری در نشست پایان سال اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، با بیان اینکه تمام تلاش ما این بوده که در سال جدید و سال قبل بتوانیم اتاق بازرگانی چابک داشته باشیم، گفت: یکی از مهمترین وظایف ما صدور کارت بازرگانی است و همانطور که می دانید پروسه صدور کارت یک معضل بود که در این راستا، تلاش های زیادی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه مهمترین اقدام اتاق تهران، شفافیت و ساده تر کردن صدور کارت بود، اظهار داشت: در حال حاضر کارت های بازرگانی در کمتر از ۲۴ ساعت صادر می شود و به دلیل ایجاد اقداماتی برای شفاف سازی در صدور کارت، کمتر کارت های یکبار مصرف در ا تاق تهران می بینید.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اعلام اینکه در حال حاضر، بیش از ۵۰ درصد تمدید کارت های بازرگانی به صورت غیرحضوری انجام می گیرد، افزود: امیدواریم در سال جدید، بیش از ۹۰ درصد از تمدید کارت های بازرگانی به صورت غیرحضوری انجام شود.

خوانساری ادامه داد: موضوع آموزش کارت های بازرگانی از سوی اتاق تهران پیگیری شد و این کلاس ها برای افرادی که قصد دریافت کارت بازرگانی دارند، اجباری شده است که همین امر، موجب ۲۰ درصد ریزش برای درخواست کارت بازرگانی شد؛ همچنین از ۱۰ روز گذشته، سایت مجازی آموزش راه اندازی شده است.

وی به توافق با سازمان فنی و حرفه ای اتریش برای آموزش های مهارتی اشاره کرد و گفت: آموزش های متعددی از طریق مجازی و حضوری پیش بینی شده است که امتیاز اتاق تهران همین آموزش هایی است که برای اعضاء در نظرگرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به مدیریت تشکل ها، اظهار داشت: امسال موضوعی که دنبال کردیم، هویت بخشی بیشتر به بخش خصوصی بود؛ زیرا متاسفانه پس از انقلاب، بخش خصوصی لطمه زیادی دید و تصور این بود که بخش خصوصی یک عامل ضد ارزشی است، خوشبختانه با برگزاری همایش امین الضرب، پیگیری هویت بخش خصوصی آغاز شد.

خوانساری با بیان اینکه در حوزه تامین اجتماعی مشکلات زیادی داریم که در حال حاضر بخشی از این مشکلات حل شده است، گفت: در آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، سازمان تامین اجتماعی موضوع بازرسی کارگاه ها را تا یکسال پذیرفت؛ در حالیکه ما معتقدیم این باید به ۶ ماه کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع دریافت مالیات از خرید و فروش های بخش تولید و صنعت هم تلاش کردیم که بازرسی سازمان تامین اجتماعی فقط از حقوق و دستمزد باشد که به نتیجه رسید، افزود: در تلاشیم که ترکیب هیات بازرسی و تجدید نظر هم تغییر کند که فکر می کنم به زودی به نتیجه برسد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از تک نرخی بودن نرخ ارز، گفت: در سه هفته اخیر دیدگاه های عجیبی مطرح شد مبنی بر اینکه تک نرخی بودن ارز، موجب ایجاد رانت می شود؛ در حالیکه این چند نرخی بودن ارز است که رانت می آورد.

خوانساری با بیان اینکه در برخی مواقع که دولت توان تامین ارز را در بازار ندارد، فنر فشرده رها شده و با افزایش نرخ مواجه می شویم، افزود: اگر ارز قیمت واقعی خود را پیدا کند، این مشکلات ایجاد نمی شود. ما موافق افزایش نرخ ارز نیستیم؛ اما معتقدیم که ارز باید نرخ واقعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده هم باید دولت موضوع ارز را دنبال کند، گفت: اتاق تهران برای سال آینده ۱۲ هدف مهم را دنبال می کند که در نخستین جلسه هیات نمایندگان سال آینده این اهداف تصویب می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21اسفند1395، کدخبر: 3929087: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
بازی در آوردین بخدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین