پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
یک وکیل دادگستری معتقد است بازدید از زندان اوین در محدوده اختیارات نمایندگی است.

شعارسال:یک وکیل دادگستری معتقد است بازدید از زندان اوین در محدوده اختیارات نمایندگی است.

«فریده غیرت»، وکیل دادگستری،  درباره تقاضای برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بازدید از زندان اوین گفت: نمایندگان مجلس این حق را دارند که تقاضای بازدید از زندان اوین یا هر زندان دیگری را مطرح کنند. به این دلیل کسب اجازه می کنند که مجوز این بازدید باید از سوی یک مقام صلاحیت دار صادر شود.

این وکیل دادگستری درباره اینکه مقام صلاحیت دار در این مساله کیست؟ افزود: در این مورد نهاد صلاحیت دار قوه قضاییه و مسئولان زندان هستند. البته این احتمال وجود دارد به نمایندگان اجازه دیدار با زندانی ممنوع الملاقات ندهند.

او اضافه کرد: می توانند اجازه ملاقات از زندان را ندهند اما این موضوع هم باید با دلایل منطقی باشد. قوه قضائیه که حسن رابطه با نمایندگان مجلس را دارد، باید اجازه ملاقات و بازرسی آنها از زندان اوین را فراهم کند.

پیش از این «محمدرضا عارف»، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، گفته بود: تقاضای نمایندگان عضو مجمع 35 نفره استان تهران در جلسه با مسئولان سازمان اطلاعات استان این بود که هماهنگی‌های لازم انجام شود تا بازدیدی از بازداشتگاه اوین داشته باشند و در جریان مسائل و مشکلاتی که مطرح است، قرار گیرند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار20دی96،کدخبر: 660901، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین