پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان خطر جدی سونامی مواد مخدر دستمال در جامعه هشدار داد و گفت: مسؤولان خطر این ماده مخدر را جدی بگیرند.

شعار سال: نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان خطر جدی سونامی مواد مخدر دستمال در جامعه هشدار داد و گفت: مسؤولان خطر این ماده مخدر را جدی بگیرند.

علی فتحی در خصوص خطر جدی مخدر جدیدی با عنوان دستمال اظهارکرد: آنچه در فضای مجازی و وبگاه‌ها منتشر شده حکایت از نوعی مواد روانگردان جدید درگروه نیوسایکو اسیدها دارد که به نام دستمال مشهور شده است.

فتحی با اشاره به خطرات جدی این مخدر اظهار کرد: مسؤولان باید نسبت به خطر و عوارض مخدر صنعتی ان.پی.اس که این روزها نوعی از آن با عنوان "دستمال" خبرساز شده است، هشدار دهند و اطلاع رسانی به موقع داشته باشند.

وی با بیان اینکه عمده ترکیبات این مواد صنعتی جدید محرک است، اظهار کرد: اثرات این مواد نیز از اثرات محرک‌های مخدر مثل شیشه بیشتر است و اثرات تخریبی و توهم‌زایی بالاتری دارد و بدتر اینکه ترک مصرف مخدر دستمال بسیار سخت‌تر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف در دنیا بیشتر به سمت و سوی این مواد است تأکید کرد: مردم باید در جریان قرار گیرند این مواد در قالب دستمال، قرص، افشانه و... با قیمت بسیار ارزان عرضه می‌شود.

فتحی با اشاره به اینکه این مواد حتی با یک بار مصرف، اعتیاد ایجاد می‌کند افزود: مردم باید اطلاع کافی در این زمینه داشته باشند، براساس شنیده‌ها دستمال در شش ماه یا کمتر از یک سال فرد را از پا می‌اندازد.

وی با بیان اینکه خطر مصرف دستمال بسیار بالاتر از بیماری ایدز است، افزود: دستگاه‌های مرتبط فرهنگی اجتماعی از جمله آموزش و پرورش، مراکز دانشگاهی، نیروی انتظامی، رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی باید با جدیت وارد شده و خطرات مصرف این مواد را به اطلاع خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان برسانند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان بابرشمردن اثرات مخرب مصرف دستمال اظهار کرد: آلودگی جامعه به مواد مخدر دستمال امنیت اجتماعی را فوق العاده پایین می‌آورد و افسردگی در بین خانواده‌ها را افزایش می‌دهد و این هشداری برای جامعه است که باید با جدیت وارد عمل شد.

فتحی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: رسانه ملی باید به موقع در اطلاع‌رسانی‌ها عمل کند؛ چراکه آسیب‌های اجتماعی از مهمترین مواردی است که نباید کوتاهی کرد.

فتحی با تأکید بر جدی گرفتن خطر توزیع دستمال در جامعه افزود: خطرات مصرف دستمال باید در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها برای دانش‌آموزان و دانشجویان بیان شود و حتی این مواد را برای آگاهی دانش‌آموزان به آنان نشان دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری پانا ، تاریخ انتشار 20دی 96، کدمطلب:701191، www.pana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین