پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
روابط عمومی به عنوان قلب تپنده یک سازمان رسالت های زیادی را بر عهده دارد ،اما آنچیزی که امروز در شهرستان دنا به وفور دیده می شود این است که بیشتر ادارات این شهرستان از نعمت داشتن کارشناس روابط عمومی بی بهره اند.

شعار سال: روابط عمومی های به عنوان قلب تپنده یک سازمان درادارات نقش موثریدر انعکاس فعالیت ها و ارتباط بین ارباب رجوع و مدیران دارند،با این وجود مشاهده می شود که در اکثر ادارات شهرستان دنا روابط عمومی ها فقط یک اسم را یدک می کشند.

دفاتر و واحدهای روابط عمومی در قبل از انقلاب برابر ماده سه آیین نامه واحدهای اطلاعات و انتشارات وزارتخانه ‌ها و مؤسسات دولتی (مصوب اسفند ۱۳۵۴)در سازمان ها تشکیل شد.

برای اولین بار در مرداد ماه ۱۳۳۲ توسط دکتر حمید نطقی در نمودار سازمانی شرکت سهامی تصفیه نفت ایران، اداره‌ ا‌ی تأسیس شد که آن را روابط عمومی نامیدند و از سال ۱۳۴۰به بعد به اقتباس از این شرکت وزارتخانه‌ ها و مؤسسات بزرگ دیگر به تدریج واحدهایی به نام های انتشارات، مطبوعات، تبلیغات و اطلاعات پرداختند که بعدا همگی به روابط عمومی تغییر نام یافت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی دفاتر روابط عمومی با عنوان روابط عمومی و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد و اغلب مسئولان مملکتی بارها از تلاش های مؤثر روابط عمومی و سیستم اطلاع ‌رسانی در سازمان ها سخن به میان آوردند و بر کار روابط عمومی ‌ها در فعالیت های تبلیغاتی تأکید کردند.

اما امروزه ضعف در اطلاع رسانی و انعکاس فعالیت های ادارات و سازمان های دولتیبه همشهریان را می توانبا یک جستجوی ساده اینترتیدر میانسایت هایادارات و یا پرتال های استانی و حتیشهرستانی ملاحظه نمود .

در همین زمینه اکثر ادارات و سازمان های شهرستان دنا بنا بر نظر مردم و حتی کارشناسان یافاقد سایت اینترنتی و یا در صورت وجود بصورتغیر فعال به حال خود رها شدهو کارمندان روابط عمومی از وقت کاری خود دقایقی کوتاه را نیز صرف بروز رسانی آننمی کنند.

کاستی در ارائه گزارش عملکرد بصورت چند ماه یک بار و خفقان رسانه ای در میانادرات و سازمان های شهرستانکه یا روابط عمومیندارندو یا اینکه از نیروی کاری خود در جهات دیگر به کار گیری می نمایند باعث شده این ادارهاز انزار پنهان و به همین دلیل روابط عمومی به عنوان عنصر معرف یک دستگاه اجرایی موجباتبی اطلاعی شهروندان وقضاوت کورکورانه از وضعیت و فعالیت های انجام گرفته را در آن سازمان فراهم آورد و کارهای صورت گرفته در این سازمان ها از دیده مردم و شهروندان پنهان بماند.

از طرفی دیگر رسانه ها، به عنوان رکن چهارم دموکراسی و چشم بینای مردم و گوش شنوای مسئولان می تواند حرف های زیادی با همکاری روابط عمومی ها در رساندن جامعه هدف داشته باشند که در این زمینه نباید نفد منصفانه و انتقاد پذیری را از یاد برد.

امروز می طلبد که مسئولان با همکاری فی مابین و بیشتر با رسانه ها از‌انان گریزان نباشند چرا که مشکلات با هدف اصلاح رسانه ای می شوند و نه مچ گیری از ادارات و این مسئله را باید مدّ نظر قرار داد که کار رسانه صرفأ تعریف از مدیران نیست و در برخی موارد نیاز به نقد احساس می شود.

مظهر ارتباطات بیرونی روابط عمومی ها ارتباط با رسانه ها است که از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است؛ به گونه ای که بسیاری از روابط عمومی ها در انجام این وظیفه مهم با چالش مواجهند.

روابط عمومی یکی از کامل ‌ترین و مؤثرترین شیوه‌ های تبادل اطلاعات و برقراری ارتباط است و فعالیت‌هایی نظیر ، چانه‌ زنی، تبلیغات، جلسات مشورتی، معاملات به مدد عنصر گفتگو تحقق می‌ یابند.

مطمئناًفرماندارمحترم شهرستان که در راسمدیریت اجرایی ادارت و سازمان های شهرستان قرار دارد، می بایست با اتخاذ تصمیماتی در خصوصتقویت و یا بر طرف نمودن ضعف اطلاع رسانی ادارات اقدام کند و واحد های روابط عمومی مخصوصا ادارت شهرستان را فعال تر و در راستای وظایف تعیین شده بکار گیری نماید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس، تاریخ 26 دی 96، کد مطلب: 105389: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین