پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
بسیج دانشجویی پنج دانشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای خطاب به رئیس و اعضای شورای تأمین استان، با پرداختن به وضعیت اجتماعی و مشکلات و آسیب‌های پیش روی استان، خواسته‌های خود را برای بار دیگر عنوان کردند.

شعار سال: بسیج دانشجویی پنج دانشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد اعم از دانشگاه یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دانشگاه های آزاد یاسوج،گچساران و دهدشت در نامه‌ای خطاب به رئیس و اعضای شورای تأمین استان ضمن یادآوری درخواست خود برای دیدار حضوری با استاندار، با پرداختن به وضعیت اجتماعی و مشکلات و آسیب‌های پیش روی استان، خواسته‌های خود را برای بار دیگر عنوان کردند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسمی تعالی

ریاست محترم شورای تأمین استان کهگیلویه و بویراحمد

جناب آقای دکتر احمدی

سلام علیکم

ضمن تبریک به مناسبت ولادت اسوه صبر و استقامت حضرت زینب کبری (س) به جنابعالی و همه اعضای شورای تأمین استان، با توجه به تشدید برخی از آسیب‌های اجتماعی که نتیجه آن ایجاد مشکلات فراوان برای مردم استان گردیده است توجه شما را به چند نکته جلب می‌نماییم.

پیش‌تر در نامه‌ای درخواست جلسه‌ای حضوری را به دفتر تقدیم نمودیم ولی از آنجا که پاسخی حاصل نشد، ناچارا بخشی از دغدغه‌های خود را در نامه‌ای به شرح ذیل به سمع و نظر شما می‌رسانیم. بی شک تشکیل این جلسات و وقت گذاشتن در این خصوص به بهبود روند مشکلات و تسهیل در تصمیم گیری‌ها منتج می‌شود.

اقدامات طایفه گرایانه که منجر به انتصابات، استخدام‌ها و واگذاری پروژه‌های مختلف در استان شده است سبب ایجاد نارضایتی‌های زیادی از سوی مردم بوده. این امر در دوره‌های اخیر تشدید یافته و سخنان شما نیز موید این موضوع می‌باشد. اما آن چیزی که در عمل مشاهده می‌شود عدم وجود اراده‌ای قوی و تصمیماتی درست است که منجر به تغییر این روند گردد. ایراد اصلی بر مجموعه شورای تأمین استان و مدیریت جناب عالی است که علی رغم فهم مطلب و تاکید بر آن، راهکار و اقدامی مثبت صورت نمی‌گیرد. پرسش اصلی این است که آیا این موضوع به صورت سیستمی مورد حمایت است که تغییری در آن ایجاد نمی‌شود.

بیکاری جوانان استان موضوعی است که نه با شعارهای رنگ و لعاب دار مسئولان و نه آمارهای این روزها قابل رفع باشد. تنها چیزی که به رفع این موضوع منجر خواهد شد باور به بیکاری این نسل در استان و سپس مدیریت جهادی و انقلابی است. خانواده‌هایی که همگی با تحصیلات عالیه و در عین شایستگی بیکارند از مجموعه مدیریتی شما اقدام و عمل می‌خواهند. تبعیض، رانت و لابی گری در دستگاه‌های مختلف اگر آن را سیاهنمایی نپندارید، درد مشترک این روزهای جوانانی است که دل خوش به سخنان شما برای تغییر وضع موجود دارند.

واگذاری اراضی خصوصی و عمومی مردم در سراسر استان نظیر سقاوه و پارک جنگلی یاسوج و گچساران و مکان‌هایی دیگر که در حال انجام است ناشی از رانت‌ها و مافیای قدرتی است که در این استان می‌باشد. سؤال اینجاست که ندیدن این دست‌های آلوده ناشی از خواب آلودگی مسئولان در پی کار زیاد است یا به خواب زدگی آنها؟

نارضایتی‌های مردمی در این خصوص اقدام عاجل شورای تأمین استان را می‌طلبد که می‌بایست از سوی شما دنبال گردد.

پیشگیری همواره بهتر از درمان بوده است و پیش از اینکه به درمان یک معضل و یا آسیب بیاندیشیم باید به پیشگیری از وقوع آن فکر کرد، همان چیزی که اکنون در بدنه اجتماعی و مدیریتی استان وجود ندارد و خسارت‌های جبران ناپذیری را به وجود آورده است؛ عدم وجود تمهیدات لازم و مقتضی مدیریتی جهت کنترل و ساماندهی جمعیت در مرکز شهرهای استان و عدم انتقال احساس امنیت و اطمینان که الحمدالله به برکت نهادهای مربوطه همواره شاهد آن هستیم از طرف مسئولین به مردم، همه و همه بر آسیب‌های موجود افزوده است.

یقیناً ارائه راهکار مناسب و طرح‌های مبتکرانه نیازمند ارتباط گیری با جامعه دانشگاهی و نخبگانی و تشکیل اتاق‌های فکر پویا می‌باشد که تاکنون تمایلی از طرف جنابعالی و مجموعه اعضای شورای تأمین استان برای ورود به بدنه دانشگاهی، دانشجویی و نخبگانی ملموس و محسوس نبوده است.

این تنها مواردی قابل طرح در فضای عمومی بود که در این نوشته عنوان شده است، لذا از آنجا که جنابعالی خود عضوی از جامعه دانشگاهی هستید پیشنهاد می‌شود با تشکیل قرارگاه‌های اقدام و عمل در حوزه‌های مختلف با محوریت جامعه دانشگاهی، خصوصاً دانشجویان نسبت به رصد عمیق آسیب‌های اجتماعی موجود و دریافت راهکارهای لازم و انتقال به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی خصوصاً در شورای تأمین استان اقدام فرمایید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری صبح زاگرس ، تاریخ انتشار 5بهمن 96، کدمطلب:105568، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین