پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: باید از تجربیات گذشته درس بگیریم و همه چیز را در پول پاشی خلاصه نکنیم؛ اشتغال با تزریق پول، ایجاد نمی‌شود.

شعارسال: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: باید از تجربیات گذشته درس بگیریم و همه چیز را در پول پاشی خلاصه نکنیم؛ اشتغال با تزریق پول، ایجاد نمی‌شود.

سید نور محمدپور ، اظهار کرد: امسال طرح‌های خوبی از جمله فراگیر اشتغال، مشاغل روستایی ـ عشایر و مشاغل خانگی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برنامه‌ریزی و ابلاغ شده است.

وی افزود: در این زمینه به منظور ایجاد اشتغال 32 میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی در خوزستان تخصیص و به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: سهم استان از طرح مشاغل روستایی و عشایری نیز مبلغی بالغ بر 500 میلیاد تومان با سود 6 درصد در مناطق روستایی و سود 4 درصد در مناطق محروم و مرزی است.

محمدپور بیان کرد: سقف تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشاغل روستایی از 100 میلیون تا دو میلیارد تومان است و در قالب تسهیلات ایجادی و توسعه و سرمایه درگردش خواهد بود.

وی ادامه داد: این تسهیلات به مشاغل روستایی که رسته‌های شغلی آن‌ها توسط وزارتخانه بر اساس ظرفیت‌های هر استان شناسایی شده، اختصاص می‌یابد. در خوزستان 34 رسته شغلی شناسایی شده و اعتبار پرداختی هم باید در قالب همین رسته‌ها باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: طرح اشتغال فراگیر نیز از دیگر طرح‌های برنامه‌ریزی شده است که در همین قالب، سهم خوزستان یک هزار و 237 میلیارد تومان است؛ این تسهیلات هم به طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و یا جهت سرمایه در گردش اختصاص می‌یابد.

محمدپور ادامه داد: در این زمینه متقاضی طرح خود را به دستگاه اجرایی ارایه می‌دهد، پس از بررسی در دستگاه اجرایی به کمیته‌های فنی مستقر در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع می‌شود و با بررسی در کمیته فنی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند. بانک‌های عامل نیز با بررسی توجیه فنی طرح‌ها به متقاضی تسهیلات پرداخت می‌کنند.

وی عنوان کرد: باید از تجربیات گذشته درس بگیریم و همه چیز را در پول‌پاشی خلاصه نکنیم چون صرف تزریق پول ایجاد اشتغال نمی‌کند و قطعا این تسهیلات باید به کسانی تعلق بگیرد که به دنبال ایجاد اشتغال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: در بحث کارورزی نیز کارفرما و بنگاه‌هایی که نیروهای جدید خود را از بین دانش آموختگان دانشگاهی انتخاب ‌کنند، دوره‌های 4 تا 6 ماهه فنی و حرفه‌ای را گذرانده و پس از ارتقای سطح مهارتی در همان کارگاه جذب کنند، مشمول مشوق‌های بیمه‌ای خواهند شد.

محمدپور در پایان خبر داد: مشوق‌های بیمه‌ای شامل 23 درصد سهم کارفرما است که از سوی دولت در قالب ماده 18 طرح فراگیر پرداخت خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1 بهمن 1396، کدخبر: 96110100328، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین