پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
خبرگزاری ها از وقوع انفجاری مهیب در پایتخت افغانستان خبر دادند.

شعارسال: خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی نوشت که انفجاری مهیب در نزدیکی سفارت خانه ها و ساختمان های دولتی در کابل رخ داده است.

منابع امنیتی افغانستان به «طلوع نیوز» گفتند که این انفجار در نزدیکی ساختمان پیشین وزارت کشور و بیمارستان جمهوریت رخ داده است.

پس از گذشت چهار ساعت از این حمله، سخنگوهای وزارت کشور و وزارت بهداشت افغانستان در یک نشست خبری در کابل، اعلام کردند که دست کم ۶۳ تن در این رویداد جان باخته اند و ۱۵۱ تن دیگر زخمی شده اند.

پیش از این، محمد اسماعیل کاووسی، سخنگوی وزرات بهداشت افغانستان (صحت عامه)گفته بود که در این حمله ۴۰ تن جان باخته و ۱۴۰ تن دیگر زخمی شده اند.

پیش از این مسؤولان بیمارستان «ایمرجنسی» کابل گفته بودند که بیش از پنجاه زخمی به این بیمارستان انتقال داده شده اند.

در همین حال، نصرت رحیمی، معاون سخن گوی وزارت کشور اظهار داشت که مهاجم انتحاری از یک «آمبولانس» برای حمله استفاده کرده است. «مهاجم با استفاده از خودروی آمبولانس خود را به این جا رسانده بود که گویا یک بیمار را به بیمارستان جمهوریت منتقل می کند».

به گفتۀ رحیمی، فرد انتحاری توانسته بود از ایست بازرسی نخست بگذرد اما هنگامی که در ایست بازرسی دوم از سوی نیروهای امنیتی شناسایی می شود، مواد همراهش را منفجر می کند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه ، تاریخ انتشار: 7 بهمن 1396 ، کدخبر: 407737 ، www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین