پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۰۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از یک هزار نفر به مجموع پرسنل پرستاری استان اردبیل افزوده شده و در مراکز بیمارستانی به ارائه خدمات مشغول هستند.

شعارسال: مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از یک هزار نفر به مجموع پرسنل پرستاری استان اردبیل افزوده شده و در مراکز بیمارستانی به ارائه خدمات مشغول هستند.

شهروز مرادی ، اظهار کرد: در مجموع در کشور ما با کمبود نیروی انسانی در بخش پرستاری روبرو هستیم اما به نسبت میانگین کشوری وضعیت ما بهتر از سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه شرایط ما بالاتر از میانگین کشوری است، خاطرنشان کرد: به دنبال اجرای طرح تحول سلامت بار مراجعه مردم اعم از بیماران بستری و سرپایی به بیمارستان‌ها زیاد شده و این افزایش مراجعات یکسری مشکلات و نارسائی‌ها را به همراه داشته است.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات دانشگاه را پرداخت نمی‌کنند و از همین روی پرداخت کارانه پرستاران به تاخیر افتاده هر چند که وضعیت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به نسبت سایر دانشگاه‌ها در این زمینه بهتر است.

مرادی گفت: کارانه پرستاران تا اسفند سال گذشته پرداخت شده و پرداخت کارانه فروردین ماه نیز در حال انجام است و قرار است تا پایان سال مطالبات پرستاران از این بابت تا شهریورماه 96 پرداخت شود که امیدواریم در دو ماه پایانی سال این کار به انجام برسد.

وی با بیان اینکه پرستاران با جان و دل و ایثار به معنای واقعی در سنگر خدمات‌‌رسانی به عموم هموطنان به ویژه بیماران و مراجعین هستند، بیان کرد: به رغم سختی کار و مشکلات معیشتی که پرستاران با آن روبرو هستند در محیط کار با انگیزه و رغبت کامل حاضر شده و در راستای جلب رضایت مردم تلاش می‌کنند و به تبع چنین شرایطی باید مسئولان نیز به فکر حل مشکلات معیشتی پرستاران باشند.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه در مجموع 3 هزار و 500 پرستار در استان و گروه‌های شغلی مرتبط نظیر بهیاران، کمک بهیاران، تکنسین‌های اتاق عمل و ... در استان اردبیل فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: این تعداد پرستار در بیمارستان‌ها اعم از دولتی و خصوصی، تامین اجتماعی، ایثار و فوریت‌های پزشکی ارائه خدمات می‌کنند.

مرادی افزود: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی 2 هزار و 100 پرسنل پرستاری فعالیت دارند و تعداد 300 نفر نیز در مراکز فوریت‌های پزشکی و هزار نفر نیز در بخش‌های خصوصی به بیماران و مراجعین به مراکز درمانی ارائه خدمات می‌کنند.

وی به کمبود نیروی انسانی در این حوزه اشاره کرد و گفت: اگر این کمبود و کسری را براساس شاخص‌های جهانی در نظر بگیریم این کمبودها بسیار چشمگیر است اما براساس برنامه توسعه کشور باید به ازای هر هزار تخت بیمارستانی 1.6 پرستار باشد که میانگین کشوری یک درصد است که انتظار می‌رود با صدور مجوز نسبت به جذب نیرو و استخدام پرستاران اقدامی جدی انجام شود.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با یادآوری اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم یک هزار نفر به عنوان پرسنل پرستاری به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی افزوده شده است، خاطرنشان کرد: از مسئولان کشوری انتظار می‌رود با توجه به تنوع کار و سخت و زیان‌آور بودن فعالیت پرستاران و شیفت‌های بسیار طاقت‌فرسا نسبت به حل مشکلات معیشتی پرستاران و اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران به صورت جدی اقدامی عملی انجام شود.

مرادی در پایان گفت: همکاران ما به دلیل کمبود نیروی انسانی با فشردگی شیفت کاری روبرو هستند که باید در جذب نیروهای جدید و پرداخت مطالبات پرستاران اقدامی به موقع انجام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9 بهمن 1396، کدخبر: 96110905116، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
هیچ دولتی نتونست مطالات پرستارا رو به خوبی بده...پرستارا مثل کارکنان آموزش پرورش خیلی مظلومن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین