پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه برخی تلف شدن برخی از ماهیان در اطراف سد یامچی را به آلودگی آب این سد ربط می‌دهند،گفت: بوی نامطبوع آب در اردبیل به دلیل جلبک های موجود در سد یامچی شناسایی شده است
شعارسال: فرهاد پورفرضی در جلسه بررسی وضعیت آب شرب اردبیل اظهار کرد: به رغم برخی گزارش‌های کذب و بی‌پایه و اساس که برخی رسانه‌ها آن را منتشر کردند، دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل که به صورت مکرر آب اردبیل را مورد آزمایش و کنترل دقیق قرار می‌دهد، برای چندمین بار به صراحت اعلام می‌کند، آب شرب اردبیل سالم بوده و هیچ آلودگی در آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برخی از رسانه‌ها با ربط دادن موضوعات حاشیه‌ای به ویژه تلف شدن برخی از ماهیان در اطراف سد یامچی را به آلودگی آب این سد ربط می‌دهند، تصریح کرد: اصلاً ربط دادن چنین موضوعی عقلانی به نظر نمی‌رسد چرا که آب شرب اردبیل در چندین مرحله مورد نمونه‌گیری و آزمایش‌های متعدد میکروبی و شیمیایی قرار می‌گیرد و هیچ عنصری سلامتی مردم را در این زمینه تهدید نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: هر چند برخی‌ها سعی می‌کنند به عناوین مختلف و ارائه گزارش‌ها و اخبار نادرست مردم را در این زمینه نگران کرده و به تشویش عمومی بپردازند اما اعلام می‌کنیم که آب شرب اردبیل سالم و بهداشتی و هیچ‌گونه آلودگی ندارد و ما به صورت مکرر و مداوم نمونه‌گیری‌هایمان را انجام داده و نتایج را اعلام می‌کنیم.

پورفرضی افزود: ما در جلسات شورای سلامت که با حضور خود اصحاب رسانه برگزار می‌شود، گزارش‌هایمان را از نتایج سالم بودن آب شرب اعلام می‌کنیم و هیچ‌گونه محدودیتی نیز در این زمینه وجود ندارد و انتظار می‌رود برخی از رسانه‌ها دست از جوی‌سازی‌های کاذب برداشته و سعی نکنند تا سلامت مردم را به زعم خود با برخی اخبار و گزارش‌های نادرست منحرف کنند.

پور فرضی در خصوص نگرانی شهروندان اردبیلی از بهداشت آب شرب اردبیل که از سد یامچی تأمین می‌شود افزود: تنها مورد شناسایی شده بوی نامطبوع آب است که به دلیل جلبک‌های سد ایجاد می‌شود که هر چند پاکسازی شده و تصفیه می‌شود اما بخش باقی مانده موجب بوی بد آب می‌شود.

وی در خصوص نمونه‌گیری میکروبی و شیمیایی آب سد یامچی در پی تلفات ماهیان در این سد خبر داد و افزود: بر اساس نظرات اعلام شده علت مرگ ماهیان تعداد زیاد آن ها و کمبود مواد غذایی در سد است و موضوع بیماری منتفی اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه ماهی‌های مرده اطراف سد جمع‌آوری شده اند افزود: در ادامه آلودگی آب در طول مسیر انتقال به شهر اردبیل و تصفیه‌خانه و همچنین ورودی شهر آزمایش شده است که به لحاظ آلودگی میکروبی و شیمیایی مشکل خاصی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به این سؤال که آیا مصرف آبی که در آن ماهی مرده مشاهده می‌شود صحیح است یا نه، اضافه کرد: هیچگونه مشکلی در بهداشت آب وجود ندارد و اگر این چنین بود در آمار بیماران گوارشی مراجعه کننده با افزایش آمار همراه می‌شد.

به گفته پور فرضی طی هفته‌های اخیر تعداد بیماران گوارشی مراجعه کننده به مراکز درمانی استان افزایش نیافته و این موضوع نشان می‌دهد نگرانی در سلامت آب شرب اردبیل وجود ندارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ساوالان خبر، تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 شهریور 1395، کد خبر: 140644 ، www.savalankhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
بااین الودگی ها وکمبود ها اب هم دیگه باید سهمیه بندی بشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین