پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۳۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴
مدیر کل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه 65 درصد مدارس همدان مقاوم‌سازی شده است، گفت: بخاری چکه‌ای در مدارس نداریم.

شعار سال: فرزاد تیموری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: امید است بتوانیم در راستای رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب گام‌های بلندی برداریم.

وی با بیان اینکه اداره کل نوسازی مدارس در استان‌ها به صورت مستقل فعالیت خود را دنبال می‌کند، افزود: این اداره پروژه‌های عمرانی مربوط به آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پروژ‌ه‌هایی که توسط خیرین و مشارکت‌های مردمی تعهد می‌شود را عهده‌دار است.

مدیر کل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان اشاره‌ای به فعالیت‌های اداره نوسازی مدارس کرد و اجرای پروژه‌های عمرانی مربوط به آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تخریب و بازسازی مدارس، استانداردسازی سیستم گرمایشی، تأمین تجهیزات و عایق‌های مدارس، پیگیری و توسعه مشارکت‌های مردمی توسط خیرین مدرسه‌ساز، پیگیری مربوط به مشارکت‌های بنیاد برکت را از جمله اقدامات برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در اداره نوسازی مدارس همدان 84 نیرو فعالیت دارند که از این تعداد 55 نفر نیروی رسمی، 12 نفر پیمانی و 16 نفر قراردادی هستند، خاطرنشان کرد: 12 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 50 نفر لیسانس، 11 نفر فوق دیپلم و یک نفر زیر دپیلم در حال خدمت‌رسانی به عموم افراد هستند.

تیموری گفت: طبق آخرین آمار در 19 منطقه آموزشی، 266 هزار و 858 نفر دانش‌آموز با 2 هزار و 567 مدرسه با تعداد 12 هزار و 133 کلاس درس وجود دارد.

*پیگیری 366 پروژه در سال 96

وی با بیان اینکه در سال 96 با احتساب پروژه‌هایی که از طرف بنیاد برکت و خیرین صورت گرفته 366 پروژه عمرانی در سطح استان داریم، افزود: 120 پروژه استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در دستور کار بوده که در مجموع 486 پروژه در سال 96 اجرایی شده است.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان با بیان اینکه از تعداد 366 پروژه تعداد 258 پروژه از محل اعتبارات استانی در حال انجام است، تصریح کرد: 63 پروژه به صورت ملی و 45 پروژه به صورت خیری توسط خیرین مدرسه‌ساز بوده که 32 پروژه از محل تعهدات بنیاد برکت در حال انجام است.

وی با اظهار خرسندی از اینکه از طرف مسئولان استانی نگاه ویژه‌ای به موضوع آموزش و پرورش صورت گرفته است، افزود: اعتبارات حوزه آموزش و پرورش هر سال افزایش داده شده به طوری که در سال 93 اعتبار عمرانی اداره نوسازی در زمینه مدرسه‌سازی 14.5 میلیارد تومان بوده و در سال 94 به 18 میلیارد تومان افزایش یافته که نشان از رشد 25 درصدی آن دارد.

*رشد 76 درصدی اعتبارت عمرانی نوسازی مدارس

تیموری با اشاره به اینکه در سال 95 نسبت به 94 رشد 57 درصدی اعتبارات عمرانی را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: در سال 96 اعتبار عمرانی به 50 میلیارد تومان افزایش یافته که نسبت به سال قبل آن 76 درصد اعتبارات عمرانی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته اعتبارات عمرانی 3.5 برابر افزایش داشته است، ادامه داد: این مهم نشاندهنده نگاه ویژه‌ای است که مسئولان استانی نسبت به آموزش و پرورش و پروژه‌های عمرانی در مدارس دارند.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه در برنامه پنجم یکی از اعتباراتی که در بحث ملی برای تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس در نظر گرفته شده اعتبار مربوط به مقاومسازی، تخریب و بازسازی مدارس است، افزود: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه به این مهم توجه شده است.

*روند استانداردسازی سیستم گرمایشی ادامه دارد

وی با اشاره به اینکه در اجلاسی که در یونسکو با عنوان«مدارس ایمن» برگزار شد عملکرد جمهوری اسلامی به عنوان نمونه مطرح شد، افزود: ایران توانست لوح سپاس را از آن خود کند.

تیموری با اشاره به اینکه یکی از معضلاتی که که هر ساله با آن مواجه بودیم مربوط به استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس بود، گفت: خوشبختانه این مشکل در یکی دو سال اخیر برطرف شده و امید است بتوانیم تا پایان سال روند استانداردسازی را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه با اعتبارات ملی استانداردسازی مدارس که در اختیار نوسازی مدارس قرار گرفت توانستیم 829 مدرسه با تعداد 5 هزار و 165 کلاس و اتاق استانداردسازی کنیم، یادآور شد: برای این استانداردسازی هزینه‌ای بالغ بر 26.5 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه در برنامه قانون ششم توسعه جمهوری اسلامی و در قانون بودجه سال 96 اعتبار ملی سیستم گرمایشی مدارس لحاظ شده است، ادامه داد: ظرف چند سال آینده کل مدارس سطح استان و کشور استانداردسازی سیستم گرمایشی می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در دستور کار نوسازی مدارس همدان قرار دارد حذف بخاری‌های نفت‌سوز از سیستم گرمایشی مدارس است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده مجوز استفاده از بخاری‌های دودکش‌دار استاندارد برای مدارسی که کمتر از 20 نفر دانش‌آموز دارند گرفته شد.

تیموری با بیان اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته با یکی از شرکت‌های استان خرید بخاری‌های گازی هرمتیک در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: بر همین اساس مدارسی که کمتر از 20 نفر جمعیت دارند با بخاری‌های استاندارد دودکش‌دار و بالای 20 نفر جمعیت با بخاری‌های کم‌مصرف گازی هرمتیک استانداردسازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تعداد 323 مدرسه دارای سیستم گرمایشی با بخاری‌های نفتی بودند، افزود: در حال حاضر 282 مدرسه استاندارد سازی و تبدیل به بخاری گازی و هرمتیک شدند و 41 مدرسه باقیمانده که اکثر این مدارس دارای جمعیت دانش‌آموزی بسیار پایین هستند.

*مدارس همدان بخاری چکه‌ای ندارند

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه در هیچ نقطه‌ای از همدان مدرسه‌ای با بخاری چکه‌ای نداریم، ادامه داد: 41 مدرسه از بخاری کاربراتوری استاندارد استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه با راهکارهای صورت گرفته به دنبال آن هستیم که تا پایان سال حذف بخاری‌های نفتی در مدارس را داشته باشیم، یادآور شد: بخاری‌های هرمتیک بسیار کم‌مصرف بوده در حالی که مصرف بخاری‌های دودکش‌دار استاندارد سه برابر هرمتیک هستند.

*خرید 2600 بخاری هرمتیک برای مدارس

تیموری تصریح کرد: طبق قراردادی تعداد 2600 بخاری گازی هرمتیک خریداری شده که 600 بخاری تحویل گرفته شده و مابقی آن در حال تحویل است.

وی با بیان اینکه از سال 77 تاکنون 19 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برگزار شده است، گفت: 187 خیر حقیقی و حقوقی شناسایی شده و جمعاً 857 خیر معرفی شده است.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان با اشاره به اینکه 3 هزار و 300 نفر از فرهنگیان با اهدای مبلغی از حقوق ماهیانه خود در امر مدرسه‌سازی مشارکت دارند، افزود: تعداد 256 پروژه در قالب یک‌هزار و 551 کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث و تحویل آموزش و پرورش داده شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع مبالغ جمع‌آوری شده از 19 جشنواره 213 میلیارد تومان بوده که تاکنون 123 میلیارد تومان آن محقق شده است، خاطرنشان کرد: در جشنواره نوزدهم مبلغ 26 میلیارد تومان از سوی خیرین تعهد شد که 60 درصد آن تاکنون تحقق یافته و هر روز شاهد افزایش کمک‌های خیرین در بخش مدرسه‌سازی هستیم و این روند همچنان ادامه دارد.

تیموری با بیان اینکه جشنواره بیستم در تیرماه سال آینده برگزار می‌شود، گفت: جشنواره‌های شهرستانی در برخی از نقاط همچون لالجین و بهار در حال برگزاری است.

*احداث 54 مدرسه توسط بنیاد برکت

وی با بیان اینکه بنیاد برکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی(ره) است، گفت: احداث 54 مدرسه با 286 کلاس درس و با هزینه‌ای بالغ بر 23 میلیارد تومان را می‌توان از جمله خدمات بنیاد به بخش آموزش دانست.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه امسال 10 مدرسه افتتاح می‌شود که با مشارکت بنیاد برکت صورت گرفته است، افزود: 12 مسجد در آینده به افتتاح خواهد رسید که در مجموع 66 پروژه را بنیاد برکت تعهد کرده است.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در بودجه سالانه دولت پیش‌بینی می‌شود تخصیص قیر رایگان برای محوطه مدارس و تهیه ایزوگام در فضاهای آموزشی است که در سال 96ـ95 سه درصد قیر رایگان در اختیار نوسازی مدارس قرار گرفت که 96 هزار و 495 متر مربع آسفالت برای مدارس خریداری شد.

*افتتاح 14 پروژه همزمان با ایام الله دهه فجر

تیموری در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به برنامه‌های خود در دهه فجر کرد و ادامه داد: در ایام‌الله دهه فجر 14 پروژه افتتاح و 10 پروژه کلنگ‌زنی در برنامه‌ها گنجانده شده است که تعداد 10 پروژه توسط بنیاد برکت تأمین اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های کلنگ‌زنی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 570 بر زمین زده می‌شود، اظهار کرد: کل هزینه پروژه‌های افتتاحی بالغ بر 6 میلیارد و 576 میلیون تومان است.

*همدان مدرسه کپری ندارد

مدیر کل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با اظهار خرسندی از اینکه استان همدان جزء استان‌هایی است که مدرسه کپری ندارد، ادامه داد: فقط چند مدرسه به صورت سیار و چادری وجود دارد که مربوط به عشایر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدرسه‌هایی که به تازگی ساخته می‌شوند تا 40 سال آینده باید تخریب شوند، گفت: نیاز به مدرسه‌سازی با توجه به رشد جمعیت در نظر گرفته می‌شود بدین معنا که ما در برخی از مناطق نیاز به فضای آموزشی داریم در حالی که در برخی از مکان‌ها فضاهای مازاد آموزشی وجود دارد که عمدتاً مربوط به روستاهاست.

*کمبود فضای آموزشی در حاشیه‌ شهرها

تیموری با بیان اینکه در برخی از روستاها با کاهش جمعیت و مهاجرت روبرو هستیم که سبب شده فضای آموزشی با چند کلاس خالی اداره شود، یادآور شد: در حاشیه شهرها نیاز به فضای آموزشی احساس می‌شود و باید به این مناطق توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاهد افتتاح مدارس در بخش‌هایی بودیم که مسکن مهر در آن مناطق ساخته شده است، افزود: پروژه «مدرسه کوی مهر» را می‌توان از جمله موارد خواند که با هزینه‌ای بالغ بر 950 میلیون تومان با 15 کلاس درس ساخته شده و در دهه فجر به افتتاح رسمی می‌رسد.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به اینکه مشکلات فضای آموزشی و کمبود آن در مسکن مهر وجود دارد و از جمله آن می‌توان به «تپه امام گل» اشاره کرد، افزود: در شهرک شهید بهشتی با توجه به جمعیت این شهرک مدرسه ساخته شود و باید مسئولان و خیرین در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به اقدامات صورت گرفته برای کودکان استثنایی همدان کرد و گفت: رسیدگی و ساخت مدرسه استثنایی یکی از اولویت‌های اداره نوسازی مدارس است که از جمله‌ ان می‌توان به افتتاح مدرسه استثنایی اسدآباد، ملایر، لالجین و قروه درجزین اشاره کرد.

تیموری با بیان اینکه یکی از کلنگ‌زنی‌های امسال در دهه فجر مربوط به زمین مجتمع استثنایی همدان است، یادآور شد: این زمین با مساحتی بالغ بر 4 هزار متر مربع است که به نوعی ما را به ایده‌ها نزدیک می‌سازد.

وی در پایان با بیان اینکه 65 درصد از مدارس استان مقاوم‌سازی شدند، افزود: 35 درصد از مدارس نیازمند تخریب و بازسازی هستند که در این زمینه باید اعتبارات تأمین شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 10بهمن 96، کدمطلب:۱۳۹۶۱۱۱۰۰۰۱۱۵۱، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محدث
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
ایشالا که همه ی شهر ها همینجوری بشن و همه مدارس بدون نقص بشن ن.ف۸۳
ناشناس
Romania
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
خیلی خبر خوبیه امیدواریم که دیگه هیچوقت تو شهر خوبمون بچه ها در مسئله تحصیلاتشون با هیچ مشکلی مواجه نشن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
بالاخره یک خبر امیدوار کننده شنیدیم
امیدواریم هر چه بیشتر برای ارتقای سطح کیفی مدارس و دانشگاه های کشور و استان تلاش کنیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین