پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۸۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر از مقاوم‌سازی 54 درصد واحدهای مسکونی روستایی ملایر خبر داد و گفت: 170 واحد مقاوم‌سازي شده در دست افتتاح است که در دهه فجر و یا تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

شعار سال: داوود سوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به وجود 204 روستای دارای سکنه در شهرستان و 28 هزار و 122 واحد در آن، در خصوص اجرای طرح مقاوم‌سازی واحدهای روستایی اظهار کرد: این طرح از سال 84 با هدف مقاوم‌سازی واحدهای روستایی و استحکام واحدهای فرسوده کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه کل سهمیه شهرستان ملایر در مقاوم‌سازی واحدهای روستایی از ابتدا 19 هزار واحد بود افزود: از این تعداد 17 هزار واحد ابلاغ شده و 15 هزار و 100 واحد نیز تاکنون بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان ملایر از مقاوم‌سازی 54 درصد واحدهای مسکن روستایی ملایر خبر داد و با بیان اینکه حدود 700 واحد دیگر نیز در دست اقدام است، یکی از مهمترین مشکلات سد راه را مشکل ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه به خاطر این مشکل طی دو سال اخیر روند مقاوم‌سازی نه تنها در ملایر بلکه در سراسر کشور با کندی مواجه شده است، تأکید کرد: در حال حاضر برای واحدهای روستایی 18 تا 20 میلیون تومان وام با کارمزد پنج درصد پرداخت می‌شود.

سوری گفت: 20 میلیون وام برای واحدهایی است که در آن تخریب و بازسازی صورت گیرد و وام 18 میلیون تومانی نیز برای کیفی‌سازی واحدهاست که البته با رعایت مبحث 19 می‌توانند 20 میلیون تومان وام دریافت کنند.

وی با بیان اینکه 170 واحد نیز در دست افتتاح است که یا دهه فجر و یا تا پایان سال افتتاح خواهد شد، گفت: در راستای حمایت از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات ویژه‌ای به واحدهای مسکن روستایی به این افراد اعطا می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان ملایر گفت: در این زمینه علاوه بر 18 میلیون وام به این خانواده‌ها برای ساخت مسکن روستایی 18 میلیون تومان دیگر نیز به صورت بلاعوض یعنی 36 میلیون تومان به آنها پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه به افراد زیر پوشش بهزیستی 2 میلیون تومان وام بلاعوض از سوی بنیاد مسکن، 6 میلیون تومان از سوی بهزیستی و 10 میلیون تومان نیز از سوی بنیاد مستضعفان و به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد نیز 2 میلیون از سوی بنیاد مسکن و مابقی نیز از سوی کمیته امداد و بنیاد مستضعفان به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

سوری به اجرای طرح حمایت از افراد کم توان و محروم روستایی که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند اشاره کرد و افزود: در این طرح که برای نخستین بار از سال گذشته انجام شده بر اساس تحقیقات صورت گرفته افرادی که توان مالی نداشته و بنا به مشکلات واحدهای خود را نمی‌توانند تکمیل و یا مقاوم سازی کنند از سوی بنیاد مسکن مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح از سال گذشته تاکنون 80 خانوار در روستاها شناسایی و حمایت شده‌اند خاطرنشان کرد: به این افراد نیز مبلغ 2 تا 8 میلیون تومان بنا به نیاز واحد مسکونی تا تکمیل به صورت بلاعوض پرداخت شده است

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 21دی 96، کدمطلب:۱۳۹۶۱۰۱۹۰۰۱۸۰۶، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
ایول خیلی خبر خوبیه میتونیم در این راستا از نیرو های مردمی هم استفاده کنیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
کاش این کار توی سایر شهرستانها هم شروع بشه مثل نهاوند و پل دختر و ....
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
باید زودتر از اینها این اتفاق می افتاد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین