پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: از اول مهر تا پایان روز شنبه (7 بهمن ماه) کل کشور تنها 40‌میلی‌‌متر بارش دریافت کرد و از آنجا که میانگین بارش بلندمدت کشور در این بازه زمانی 101 است، تاکنون 60 درصد کاهش بارش نسبت به بلندمدت داشته‌ایم. بارش سال گذشته کشور در همین بازه زمانی، 5/63 میلی‌متر بود، بنابراین نسبت به سال قبل نیز 37درصد کاهش بارش داریم.

شعار سال: رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: از اول مهر تا پایان روز شنبه (7 بهمن ماه) کل کشور تنها 40‌میلی‌‌متر بارش دریافت کرد و از آنجا که میانگین بارش بلندمدت کشور در این بازه زمانی 101 است، تاکنون 60 درصد کاهش بارش نسبت به بلندمدت داشته‌ایم. بارش سال گذشته کشور در همین بازه زمانی، 5/63 میلی‌متر بود، بنابراین نسبت به سال قبل نیز 37درصد کاهش بارش داریم.

شاهرخ فاتح ضمن رصد آخرین وضعیت بارشی کشور، با بیان اینکه طی 4 ماه گذشته 10 استان شرایط وخیمی را به لحاظ بارشی تجربه کردند، افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان جنوبی و کرمان به‌ترتیب با 92، 89، 88 و 87 درصد کم‌بارشی مواجه شدند همچنین یزد و اصفهان از کم‌بارشی 83 و 82 درصدی رنج می‌بردند. به گفته وی، استان‌های خراسان رضوی و مرکزی تا 79درصد، تهران 78 درصد و چهارمحال‌و‌بختیاری تا 77درصد دچار کم‌بارشی هستند.

فاتح همچنین به شرایط بارشی استان تهران اشاره و اظهار کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون تهران 22‌میلی‌متر بارش دریافت کرده است و از آنجا که بارش بلندمدت تهران در این بازه زمانی 103 میلی‌متر است نسبت به درازمدت حدود 78 درصد کاهش بارش را تجربه کرده است. همچنین بارش سال قبل تهران در این بازه زمانی 96‌میلی‌متر بوده، بنابراین نسبت به سال گذشته حدود 77‌درصد کاهش بارش داشته است.

وی در مورد بارش چند روز اخیر تهران و سایر مناطق کشور و تأثیر این بارش‌ها بر جبران کم‌بارشی ماه‌های اخیر تأکید کرد: بارش بهمن‌ماه در حد نرمال پیش‌بینی شده بود و خوشبختانه طی روزهای گذشته شاهد بارش باران و برف در مناطق مختلف کشور، ازجمله تهران هستیم اما به هیچ‌وجه با این میزان بارش، عقب‌ماندگی بارشی کشور جبران نمی‌شود و تنها امیدواریم با بارش نرمال بهمن ماه، شرایط، وخیم‌‌تر از این نشود.

افزایش دما

رئیس مرکز ملی خشکسالی در ادامه وضعیت دمای کشور را طی 4‌ماه گذشته تشریح کرد و با بیان اینکه در 4ماه گذشته همه استان‌ها نسبت به شرایط بلندمدت وضعیت گرم‌تری داشتند، گفت: در این بازه زمانی، کل کشور 1/1درجه سلسیوس نسبت به میانگین بلندمدت گرم‌تر بود و بین استان‌ها، زنجان 1/2 درجه سلسیوس، کردستان 9/1 درجه سلسیوس، قزوین، البرز و همدان 8/1 درجه سلسیوس نسبت به شرایط بلندمدت خود گرم‌تر بودند.

فاتح در پایان با اشاره به دمای کشور در بازه یک ماه گذشته اظهار کرد: در دی‌ماه همه استان‌ها شرایط گرمی داشتند و به‌طور کلی تمام کشور 8/2درجه سلسیوس نسبت به میانگین بلندمدت دی‌ماه دچار افزایش دما بود که عدد بسیار بالایی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازروزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 10بهمن 96، کدمطلب:5647، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
خدا به خیر کنه امسال رو چون ۳۷ درصد واقعا هم زیاده هم چشمگیر
ن.ف۸۳
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین