پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۰۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کردی در سال آینده در این استان خبرداد و گفت: مقدمات اولیه برگزاری این جشنواره انجام شده است.

شعارسال: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کردی در سال آینده در این استان خبرداد و گفت: مقدمات اولیه برگزاری این جشنواره انجام شده است.

جلال قلعه شاخانی جمعه شب در افتتاحیه اکران فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در کردستان که در سینما شیدا سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه کردستانی ها همواره حامی حوزه سینما بوده و هستند، گفت: حضور پرشور مردم دراین برنامه نمونه بارزی از علاقه و حمایت آنها از حوزه سینما است.

وی به تفاوت اکران امسال فیلم های فجر با سنوات گذشته در استان اشاره کرد و اظهارداشت: به منظور حمایت و تقویت بخش خصوصی از تنها سینمای بخش خصوصی سنندج، تصمیم گرفته شد که اکران فیلم های امسال جشنواره در این سینما انجام شود.

وی عنوان کرد: سینما شیدا در طول سال های دور یکی از مراکز فعال سینمایی استان بود که چند سالی است متاسفانه در حالت رکود قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر در کشور از لحاظ اهمیت به برقراری عدالت فرهنگی و فراهم کردن شرایط مساوی برای اکران فیلم ها قابل توجه است.

قلعه شاخانی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره در کردستان ۱۵ فیلم در ۳۲ سانس اکران می شود، بیان کرد: چهار فیلم ویژه کودکان ونوجوانان هم در نوبت صبح به طور رایگان اکران می شود.

وی اضافه کرد: پیگیری هایی هم در ارتباط با اکران فیلم های این جشنواره در دیگر شهرستان های استان هم انجام دادیم و متاسفانه به دلیل محدودیت اعتبار امسال این امکان فراهم نشد و امیدواریم درسال آینده این مهم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه کردستان به عنوان یکی از قطب های جریان ساز فرهنگی وهنری در سطح کشورشناخته شده است، افزود: در اکثر جشنواره های بین المللی وملی فیلم سازان کُرد توانستند حضور موفقی داشته باشند و رتبه های ارزشمندی هم کسب کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: با توجه به استعدادها و ظرفیت های استان باید تلاش و همت بیشتری در ارتباط با ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه سینما شود.

قلعه شاخانی با بیان اینکه توسعه فرهنگی زیربنای توسعه سایر بخش ها است، گفت: متاسفانه در سنوات گذشته از تولید فیلم های کوتاه و مستند حمایت جدی نداشته ایم و از استاندار درخواست حمایت بیشتری در این حوزه و اختصاص اعتبارات زیادتر به ویژه برای تولید فیلم سینمایی را داریم.

وی بر تقویت مراکز فرهنگی استان تاکید کرد و اظهارداشت: در چهارشهر استان سینما نداریم که با سازمان سینمایی توافقاتی انجام داده ایم و طی سال اینده تمام شهرهای استان دارای سینما خواهند شد.

وی به رویداد مهم سال اینده استان درحوزه سینما اشاره کرد و گفت: نخستین جشنواره بین المللی فیلم کردی سال آینده با حضور فیلمسازان کرد در کردستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزاری جشنواره مذکور را یکی از مطالبات به حق مردم استان خواند و افزود: تفاهم نامه ای با سازمان سینمایی کشور در ارتباط با برگزاری این جشنواره منعقد کردیم و مقدمات اولیه کار را انجام داده ایم.

قلعه شاخانی افزود: فراخوان برگزاری دهمین دوره جشنواره منطقه ای فیلم و عکس ژیار هم منتشر شده و این جشنواره هم اردیبهشت ماه سال آینده در سنندج برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه به ظرفیت های استان نیاز به احداث شهرک سینمایی داریم و قطعا احداث این شهرک کمک زیادی به معرفی بیش از پیش استان خواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1396، کدخبر: 4217227، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
چقدر این جشنواره های فرهنگی میتونه تو زنده نگه داشتن زبان و فرهنگ مناطق بومی تاثیر گذار باشه واقعا
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین