پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۱۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از توسعه مراودات فرهنگی هنری ایران با اقلیم کردستان عراق در قالب تفاهمنامه خبر داد و گفت: در همین راستا هفته فرهنگی کردستان در اربیل عراق در آینده نزدیک برگزار می شود.
شعار سال: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از توسعه مراودات فرهنگی هنری ایران با اقلیم کردستان عراق در قالب تفاهمنامه خبر داد و گفت: در همین راستا هفته فرهنگی کردستان در اربیل عراق در آینده نزدیک برگزار می شود.

جلال قلعه شاخانی روز شنبه در دیدار با سرکنسولگری ایران در اربیل عراق، اظهار کرد: مراودات فرهنگی در چارچوب دیپلماسی فرهنگی کشور از طریق کنسولگری ایران مستقر در اربیل و سلیمانیه توسعه می یابد.

وی اظهار داشت: انعقاد تفاهمنامه فرهنگی اولین گام در توسعه این مراودات است که با موضوع میزان توانمندهای فرهنگی هنری استان جهت اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و رسانه ای در اقلیم کردستان عراق منعقد می شود.

قلعه شاخانی، گام بعدی در توسعه این مراودات  فرهنگی را همکاری در برگزاری ویژه برنامه روز جهانی کودک در اربیل اعلام کرد و افزود: همزمان با روز جهانی کودک ویژه برنامه فرهنگی هنری در قالب جشنواره کودک در شهر اربیل عراق اجرا می شود که در این ویژه برنامه از توان فرهنگی کردستان بهره گرفته می شود که ما آمادگی داریم با بسط این جشنواره، به هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اربیل تبدیل شود.

وی به سابقه همکاری های ایران با اقلیم کردستان عراق اشاره و بیان کرد: برگزاری اولین هفته فرهنگی ایران در شهر سلیمانیه در سال 82، برگزاری اولین نمایشگاه کتاب اربیل در سنندج در سال 92، حضور ناشران اقلیم در هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان و حضور هنرمندان حوزه تئاتر استان در اقلیم عراق به صورت موردی از جمله همکاری های فرهنگی دو کشور در سالهای اخیر بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اذعان کرد: برای تقویت فعالیت های فرهنگی هنری برون مرزی و به حداکثر رساندن این برنامه نیازمند انعقاد تفاهمنامه از طریق مبادی زیربط از جمله وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستیم و امیدواریم به جایی برسیم که در سطح بین المللی شاهد حضور گروه های هنری استان در دیگر کشورها باشیم.

قلعه شاخانی همچنین گفت: توسعه مراودات فرهنگی و اجرای برنامه های هنری با استقبال معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله معاون امور مطبوعات و اطلاع رسانی، معاون امور فرهنگی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت متبوع در کنار بنیاد بین المللی امام رضا مواجه بوده و تمایل مسئولان ارشد استان نیز در چنین رویدادهای بین المللی، حداکثر است.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره رسانه‌های کردی نیز خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم در قالب این جشنواره که قبلا با عنوان مطبوعات کردی از آن نام برده شد، زمینه حضور نشریات، پایگاه های اطلاع رسانی و خبرگزاری ها با موضوع کوردی را قالب نمایشگاهی فراهم شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397، کدخبر: www.ilnanews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
این مراودات باید در کنار حس عمیق ایرانی بودن کرد ها در وهله اول انجام بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
این تبادلات و کارهای فرهنگی اگر سازمان ب=یافته باشه بسیار مفید واقع خواهد شد
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین