پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
مدیر کل استاندارد استان ایلام گفت: در راستای تقویت استاندارد ملی و تدوین استانداردها تعداد 20 استاندارد ملی در ایلام تدوین شده است،

شعارسال: مدیر کل استاندارد استان ایلام گفت: در راستای تقویت استاندارد ملی و تدوین استانداردها تعداد 20 استاندارد ملی در ایلام تدوین شده است،

مهناز همتی ، اظهار کرد: مسابقه‌ای با عنوان استاندارد و نقش آن در توسعه اقتصاد کشور را بین دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه ایلام برگزار کردیم. در راستای ترویج فرهنگ استاندارد پذیری در بین دانش‌آموزان مدارس، مقرر شد بازدیدهایی از آزمایشگاه‌های اداره کل برای دانش‌آموزان فراهم شود تا از نزدیک با فرایند استاندارد سازی و همچنین فعالیت صنایع آشنا شوند.

همتی به تصویب قانون سازمان ملی استاندارد در 60 ماده و 33 تبصره در دی ماه سال جاری اشاره و عنوان کرد: نکته اساسی این قانون این است که تمام دستگاه‌های اجرایی مجوز دهنده تولید و صنعت ملزم به همکاری با استاندارد هستند و همه دستگاه‌هایی که فرآیند استاندارد سازی انجام می‌دهند موظف هستند که مقررات فنی حوزه مربوطه را اجرایی و نظارت کنند.

وی با اشاره به اینکه این قانون به منظور تحقق بند 24 سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید به این نکته توجه داشت که استاندارد مرجع رسمی استاندارد و اطمینان بخشی به تولید کالا و خدمات است.

مدیر کل استاندارد استان ایلام در ادامه با اشاره به تایید صحت عملکرد ایمنی 5 آسانسور دستگاه‌های اجرایی ایلام، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون بازدید فنی قطعات، کارکرد، نحوه نصب و صدور تأییدیه ایمنی 30 آسانسور در 21 اداره، دستگاه اجرایی اماکن عمومی و دولتی (بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و پروژه‌های عمرانی) توسط شرکت‌های تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران در ایلام انجام شده است.

همتی با بیان اینکه پس از این بازرسی‌ها برای 5 آسانسور دستگاه‌های اجرایی استان تاییدیه ایمنی صادر شد، اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد آسانسورهای نصب شده در استان، حفظ سلامت و ایمنی فردی و عمومی، حصول اطمینان از کیفیت دستگاه‌های آسانسور و نظارت بر نصب آسانسور و اطمینان از ایمنی آن ضروری است و امیدوارم با اجرای کامل و دقیق موازین و الزامات استاندارد آسانسور، حوادث ناشی از آن کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی جایگاه‌های CNG شرایط مطلوبی دارد، اضافه کرد: در بازرسی‌های بعمل آمده بر اساس چک لیست، تمامی عوامل بحرانی خاص این جایگاه‌ها با استانداردهای ملیمطابقت داشته است. این سازمان تاکنون به موضوع استانداردسازی 20 جایگاه عرضه CNG وارد شده که البته این جایگاه‌ها به دلیل آن‌که زیر نظر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است، وضع مطلوبی داشته‌اند.

وی عنوان کرد: طی بازدید ادواری که صورت گرفت در راستای رفع نواقص بحرانی و استاندارد سازی جایگاه ‌ های CNG بیش از 7 جایگاه CNG مشمول طرح مذکور با همکاری دادستانی استان، مسئولین و مالکین جایگاه ‌ های CNG استان ایلام موفق به اخذ تاییدیه ادواری استاندارد شدند.

مدیر کل استاندارد استان ایلام به بحث معاینه فنی موتورخانه‌ها از تیرماه سال گذشته از دستگاه‌های اجرایی استان اشاره و افزود: گواهینامه معاینه فنی موتورخانه‌ها 6 ماهه است که بعد از آن ملزم به تمدید آن هستند.

همتی در خصوص تجهیزات بازی در سطح استان نیز با اشاره به اینکه در سال جاری همه تجهیزات بازی خطر زا کنترل شدند و مشکلات و نواقص را اعلام و در حال رفع نقص هستند، گفت: با توجه به اینکه اماکن بازی در نقاط مختلف استان به دلیل سرمای هوا تا فصل استفاده کودکان تعطیل هستند لذا فعلا گواهینامه استاندارد صادر نشده و مسئولین فنی این اماکن را نیز ملزم به گذراندن دوره آموزشی کردیم.

وی در ادامه به استاندارد سازی اماکن بازی سر پوشیده اشاره کرد و گفت: 9 مکان در ایلام و یکی در ایوان داریم که از سوی بازرسان بازدیدهای لازم صورت گرفته است و غیرمجازها نیز پلمب شدند.

مدیر کل استاندارد استان ایلام با تاکید بر اینکه سوق دادن همه افراد به سمت خرید کالای داخلی با کیفیت و استاندارد باید نهادینه شود، ادامه داد: همه ما باید همگام با دولت، کالای استاندارد ایرانی را در سبد کالاهایمان قرار دهیم تا توانسته باشیم در مسیر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

همتی عنوان کرد: در راستای تقویت استاندارد ملی و تدوین استانداردها تعداد 20 استاندارد ملی توسط همکارانمان در ایلام انجام شد و یک استاندارد بین‌المللی نیز در دست تدوین و 55 استاندارد ملی دیگر نیز در دست بازنگری است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد 18 فقره پروانه کاربردی علامت استاندارد در زمینه‌های مختلف صادر شد، افزود: در این مدت همچنین تعداد 48 فقره پروانه نیز تعلیق شد که 444 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش نیز صورت گرفت.

مدیر کل استاندارد استان ایلام به ابطال تعداد 27 فقره پروانه کاربردی علامت استاندارد در 10 ماهه نخست امسال در استان اشاره و اضافه کرد: برای ارزیابی انطباق نمونه‌های تولیدی استان نیز 518 نمونه از مراکز تولیدی تهیه شد که از این تعداد 243 آزمون انجام شد و مابقی نیز در حال انجام هستند.

همتی بازرسی از مراکز عرضه را از دیگر وظایف استاندارد اعلام و عنوان کرد: در این مدت 4600 فقره بازرسی از مکان‌هایی که محصولات مختلف در سطح استان عرضه می‌شود انجام شد که 222 نمونه از تولیدات سایر استان‌ها که در ایلام به فروش می‌رسد نیز نمونه‌برداری شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری 837 مورد آزمون از پمپ های بنزین در سطح استان صورت گرفت، اظهار کرد: در این مدت همچنین 60 مورد آزمون از باسکول های ثابت همکف در نقاط مختلف استان انجام شد.

مدیر کل استاندارد استان ایلام با اشاره به اینکه در 10 ماهه نخست امسال 2 هزار و 347 فقره ترازو و وسایل سنجش مورد آزمون قرار گرفت، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 239 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین‌المللی مهران نیز به کشور عراق صادر شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1396، کدخبر: 96111810500، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین