پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
وزیر اطلاعات گفت: با واگذاری مسئولیت تامین امنیت به خود دانشجویان، اساتید و مدیریت دانشگاهها در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، تاکنون شاهد هیچ نوع هنجارشکنی یا حرکات غیرمتعارف در دانشگاههای کشور نبوده ایم.

شعارسال : حجت الاسلام سید محمود علوی روز پنجشنبه در نخستین مجمع عمومی دانش آموختگان دانشگاه فردوسی در مشهد افزود: پیش از دولت تدبیر و امید شاهد بودیم که مراسم روز 16 آذر در دانشگاههای محدودی برگزار می شد و در مقابل شاهد حرکتهای اعتراض آمیز، تعرض به اموال عمومی و نا آرامی توسط دانشجویان در خیابانها بودیم.

وی ادامه داد: با تدبیر دولت سال به سال دایره برنامه های گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاهها گسترده تر شده و در هیچ دانشگاهی شاهد هنجارشکنی نبوده ایم. اگر بر اراده استاد، دانشجو و مدیریت دانشگاه تکیه کنیم هیچ نگرانی در حوزه امنیت در دانشگاهها نداریم.

وزیر اطلاعات گفت: هر فردی که مرتکب ناهنجاری می شود بخاطر ذلتی است که در درون خود احساس می کند. احساس حقارت ریشه بسیاری از ناهنجاریها است. اگر حرمت افراد جامعه شکسته شود باید آماده چالشهای امنیتی در سطح جامعه باشیم.

وی افزود: باید مردم را باور کنیم زیرا آنها بزرگترین بازدارنده تهدیدات خارجی و مهمترین عامل پایداری و ثبات امنیت کشور هستند.برای تامین امنیت ضمن اینکه باید توان نظامی خود را تقویت کنیم می بایست سایر برنامه ها را نیز به منظور ثبات امنیت برای مردم و به کمک مردم به پیش بیریم. امروز وزارت اطلاعات وزارتخانخه ای است که امنیت را برای مردم، با مردم و همراه مردم برای کشور تامین می کند.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: همچنان که شکوفایی در عرصه اقتصاد نیاز به امنیت اقتصادی دارد یا هنرمند برای شکوفایی استعداد خود نیازمند آرامش است، دانشگاه هم برای شکوفایی نیاز به امنیت و آرامش دارد. آرامش نیز در عرصه پرسشگری دانشجو و پاسخگویی استاد است.

وی گفت: امنیت را برای دانشگاه نه بر دانشگاه، برای اقتصاد نه بر اقتصاد، برای هنرمند نه بر هنرمند و در کلام آخر امنیت را برای جامعه و با مشارکت مردم ایجاد می کنیم و یک جامعه اطلاعاتی 80 میلیون نفری تشکیل می دهیم.

وزیر اطلاعات افزود: امنیت علاوه بر دانش پایه بودن باید مردم پایه باشد. چنانچه امنیت باید بر اساس کرامت و احساس شخصیت مردم در جامعه شکل گیرد در این صورت یک امنیت خدشه ناپذیر و با ثبات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر آحاد جامعه احساس امنیت و شخصیت کند دیگر کسی دنبال ناهنجاری نمی رود. ناهنجاریها در جامعه ناشی از احساس کمبود و سستی شخصیت افراد است.

حجت الاسلام علوی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی مظهر نصرت الهی در نقطه یاس و ناامیدی و مظهر اراده ملی برای کمک به مستضعفان جهان بود. در شرایطی که قدرت گرفتن ضعفا و به حکومت نشاندن آنها چندان محتمل به نظر نمی رسید انقلاب اسلامی ثابت کرد با اراده پروردگار و نصرت الهی مستضعفان می توانند صاحب همه چیز شوند.

وی افزود: پایداری و پایمردی مردم در مسیر انقلاب تضمین کننده پیروزی و دستیابی به اهداف انقلاب است. خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده اگر مردم در مسیر الهی ثابت قدم باشند درهای گوارای دستیابی به آرامانها را به آنها می دهد و درهای بهشت بر آنها گشوده می شود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امام خمینی(ره) در دوران انقلاب 2 بار پرچم مبارزه را بر افراشت در صورتی که در هر 2 بار تحلیگران سیاسی مبارزه را امر ناشدنی می دانستند. در دوران ملی شدن صنعت نفت همه خواستگاههای انقلاب سرخورده شده بودند و به سمت کارهای آموزشی فرهنگی روی آوردند. سرخوردگی بر مبارزان انقلاب مستولی شده و بسیاری از افراد صحنه مبارزه را ترک کرده بودند اما در این شرایط امام خمینی(ره) دانشگاهیان، بازاریان و فرهنگیان را به صحنه مبارزه آورد.

وی گفت: در آن زمان جوانانی که می خواستند علیه رژیم ستمشاهی مبارزه کنند برای اینکه دین خود را داشته باشند و در کنار آن بتوانند مبارزه کنند مجبور بودند ترکیبی از اسلام و سوسیالیسم را از خود نشان دهند اما امام خمینی(ره) با دادن هویت به دانشجویان توانست انجمنهای اسلامی را در دیگر کشورها فعال کند و همچنین در داخل کشور دانشجویان به کمک امام(ره) دارای اعتماد به نفسی شدند که خود را نه یک سوسیالیست مسلمان بلکه یک مسلمان دارای ارزشهای انسانی معرفی نمودند.

حجت اسلام علوی افزود: اسلام با وجود امام خمینی(ره) در دانشگاهها جان تازه ای گرفت و جنبش دین در دانشگاه حیات مجدد یافت و بعد از انقلاب درخشش دانشگاهها در عرصه های مختلف علمی تحقیقی به منصه ظهور رسید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1396، کدخبر: 591752، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
نباید جلوی آزادی بیان را در جامعه گرفت ، اعتراضات مسالمت آمیز حق همه اقشاز جامعه است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین