پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۴۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
مدیرکل گمرکات کردستان از رشد ۱۵۰ درصدی درآمد گمرکات استان در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبرداد و گفت: تلاش برای خدمت رسانی بهتر در مرزهای کردستان دنبال می شود.

شعارسال: مدیرکل گمرکات کردستان از رشد ۱۵۰ درصدی درآمد گمرکات استان در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبرداد و گفت: تلاش برای خدمت رسانی بهتر در مرزهای کردستان دنبال می شود.

بختیار رحمانی پور با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۸۳۲ میلیون دلار صادرات از طریق گمرکات استان انجام شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۲.۵ میلیون دلار صادرات از مرزهای استان انجام می شود، بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی ما میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، تراکتور و مصنوعات پلاستیکی است.

وی اضافه کرد: در این ۱۰ ماهه، ۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۵۸ میلیون دلار هم از مرزهای استان وارد کشورمان شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کردستان بیشتر کالاهای وارداتی را شامل ماشین آلات خط تولید و مواد اولیه و انواع ضایعات خواند و افزود: ترانزیت خارجی درمرز باشماق مریوان، به عنوان تنها مرز رسمی استان فقط انجام می شود.

رحمانی پور بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۴ میلیون دلار ترانزیت مبداء و مقصد داشته ایم که از این مبلغ ۳.۵ میلیون دلار آن مربوط به ترانزیت مقصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه تردد مسافر هم تنها در مرز باشماق انجام می شود، گفت: علی رغم اینکه مرز سیرانبند بانه به عنوان مرز رسمی از سوی جمهوری اسلامی ایران از سال ۹۰ شناخته شده هنوز دولت مرکزی عراق با این مهم موافقت نکرده است.

وی ادامه داد: طی ۱۰ ماهه امسال ۵۰۰ هزار نفر مسافر از مرز باشماق تردد کردند که میزان ورودی مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کردستان با اشاره به اینکه درآمد گمرکات استان در ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۷۰ میلیون ریال بوده است، گفت: این میزان در ۱۰ ماهه امسال ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

رحمانی پور با اشاره به اینکه درآمد گمرکی استان بیشتر از کالاهای وارداتی حاصل می شود، بیان کرد: بیشتر کالاهای وارداتی از مرزهای استان هم ماشین الات خط تولید هستند که کلا از عوارض معاف هستند و تنها درآمد ما از عوارض مواد اولیه که حدود ۵ درصد است، بدست می آید.

وی عنوان کرد: در این مدت ۸۰ فقره پرونده قاچاق کالا هم دراین مدت به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در مرزباشماق و گمرک سنندج تشکیل شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1396، کدخبر: 4227529، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
استانی مثل کردستان باید روی ظرفیت های خودش در زمینه گمرکی و سوداوری مرزهاش فکری بکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین